سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://facebook69.ParsiBlog.com
یه وبلاگ با همه نوع مطلب برای سرگرم شدن 
قالب وبلاگ

بشریت سال‌هاست که در حال پیشرفت است و هر روزه امکانات جدیدی برای رفاه حال همگان تولید و شاید هم کشف می‌شوند. بله!ما سال‌هاست که در حال پیشرفت هستیم و هر روز سرعت این پیشرفت بیشتر و بیشتر می‌شود اما آیا تا به حال از خود پرسیده‌ایم که آیا ما به عنوان انسان اولین تولیدکننده این محصولات بوده‌ایم؟ خب پاسخ این سوال در برخی موارد منفی است!

دانشمندان کشف کرده‌اند که بعضی امکاناتی که ما فکر می‌کنیم ساخته دست خود ماست از قبل در طبیعت وجود داشته است، به طور مثال آیا می‌دانید مورچه‌ها برای شکار و پیدا کردن غذا از روشی استفاده می‌کنند که دقیقا مانند همان روشی است که ما داده‌ها را در اینترنت انتقال می‌دهیم و این موجودات سال‌هاست که در حال استفاده از این روش و انجام این کار هستند تا انجا که دانشمندان درگیر این تحقیقات نام ان را با ترکیب دو کلمه اینترنت و آنت، آنترانت گذاشته‌اند!

مورچه‌ها میلیون‌ها سال است از الگوریتم اینترنت استفاده می‌کنند!

بنابر نتایج این تحقیقات، در روش انتقال داده‌ها وقتی که داده‌های اولیه با پهنای باند پایینی رد و بدل شوند و یا پهنای باندی وجود نداشته باشد، ارسال و دریافت متوقف می‌شود و در مورچه‌ها نیز چنین مساله‌ای صدق می‌کند به طوری که اگر مورچه‌های غذا جمع‌کن که در ابتدا از لانه خود خارج می‌شوند، مدت زمان زیادی را در بیرون از لانه بگذارند مورچه‌های بعدی از بیرون رفتن از لانه خود امتناع می‌کنند و تا آمدن گروه اول صبر می‌کنند.

استنفورد نیوز در تشریح بیشتر این مساله اینگونه می‌نویسد: شما می‌توانید مورچه‌های غذا جمع‌کن را در نظر بگیرید، آنها به بیرون از لانه و خانه خود می‌روند و به دنبال دانه و آذوقه می‌گردند. این مورچه‌ها تا وقتی که غذایی نیابند به لانه بازنخواهند گشت و اگر نیز برگردند سرعت کار پایین می‌آید یا شاید هم کار به طور کامل متوقف شود، حال چنینی چیزی در یک ارتباط یا کانکشن اینترنتی نیز صدق می‌کند به طوری که اگر امکانات فراهم باشد سرعت بالا می‌رود و ارسال داده‌ها زودتر انجام می‌شود.

در ادامه این گزارش امده است که مورچه‌ها دقیقا از همین پروتکل‌ها استفاده می‌کنند، انها موجی اولیه از غذا جمع‌کن‌ها (بسته‌های داده) را برای پیدا گردن غذا (پهنای باند) ارسال می‌کنند و بعد از این ارسال آنها تعداد غذا جمع‌کن‌های موج بعدی را مشخص می‌کنند. دقیقا در کانکشن اینترنت نیز چنین جریانی وجود دارد، اگر سرویس دهنده و منبع هیچ داده‌ای را ارسال نکند اینترنت از کار می‌افتد و مورچه‌ها نیز اگر موج ابتدایی تا 20 دقیقه آینده به لانه برنگردد موج بعدی نیز نخواهد رفت.

آقای BalajiPrabkhar یکی از محققانی است که برروی این تحقیقات کار می‌کند، او می‌گوید که ممکن است سازندگان اینترنت از چنین سیستم و روشی الهام گرفته باشند و ممکن است بتوان از این سیستم نکات دیگری هم استخراج کرد. در این صورت ممکن است هزاران الگوریتم دیگر نیز وجود داشته باشد که قبل از ساخته‌های انسان وجود داشته‌اند، حال شما چه گونه به این مساله می‌نگرید؟


[ شنبه 91/7/29 ] [ 7:57 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما تولید کرم ضد ایدز از شیر گاو
متخصصان علوم پزشکی استرالیا در یک آزمایش جدید ادعا کرده‌اند که شیر گاو برای حفاظت از بدن در برابر عفونت ایدز مفید است.
به گزارش ایسنا، این متخصصان می‌گویند: از شیر گاو می‌توان کرم‌هایی با قیمت‌های مناسب تولید کرد که از انسان در برابر بیماری ایدز مراقبت کنند.
دکتر ماریت کرامسکای سرپرست این مطالعه در دانشگاه ملبورن با انجام یک مجموعه آزمایشات جدید متوجه شد: وقتی گاوهای حامله با یک پروتئین اچ آی وی واکسینه شوند، اولین شیری که پس از وضع حمل از گاو مادر تولید می‌شود و Colostrum نام دارد حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌بادی‌هایی است که از گوساله تازه متولد شده در برابر ویروس ایدز حفاظت می‌کنند.
به نوشته روزنامه هرالدسان، دکتر ماریت و دستیارانش بر اساس این یافته ایده جدیدی شامل تولید نوعی کرم ضد ایدز از شیر گاو ارائه کرده‌اند که معتقدند با این شیوه می‌توان از انتقال ایدز به زنان به میزان چشمگیری جلوگیری کرد.
متخصصان استرالیایی در مرحله بعدی مطالعات خود به آزمایش و بررسی دقیق میزان کارآیی و ایمنی این روش جدید مقابله با ایدز خواهند پرداخت.

[ جمعه 91/7/28 ] [ 8:20 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما شما می توانید وزن خود را بر روی سیارات دیگر محاسبه کنید!

دانشمندان موفق به ساخت نوعی ترازوی سنجش وزن خانگی جدید شدند که می‌تواند وزن فرد را بر روی سیارات دیگر نیز حساب کرده و حتی اطلاعات علمی مختصری را در مورد منظومه شمسی به وی ارائه کند.

 این ترازو اخیرا با قیمت 50 دلار در آمریکا به بازار آمده است.

این دستگاه با جزئیاتی در مورد هفت سیاره منظومه شمسی و همچنین ماه برنامه‌ریزی شده است.

بلندگوی این ترازو با صدای دکتر نیل تایسون، فیزیکدان نجومی آمریکایی یک مجموعه از حقایق را برای نوجوانانی که پا بر روی هر سیاره گذاشته، بیان کرده و مفاهیم گرانش، وزن و حجم را توضیح می‌دهد.

با قدم گذاشتن بر روی سیاره مشتری،‌ جمله «مشتری از هیچ سطحی برای فرود روی آن برخوردار نبوده و تنها یک جو ضخیم از گازهای چرخان است» پخش می‌شود؛ در حالیکه گزینه سیاره ناهید نشان می‌دهد که این محل در طول روز از یک فر پیتزا پز نیز داغ‌تر بوده اما در شب از فریزر نیز سردتر است.


[ جمعه 91/7/28 ] [ 8:26 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما اگر تا 2045 زنده بمانید، احتمالاً دیگر نخواهید مُرد!

اگر تا 2045 زنده بمانید، احتمالاً دیگر نخواهید مُرد!

اگر تا 2045 زنده بمانید، احتمالاً دیگر نخواهید مُرد!

علمولوژی: زندگی جاودانه و ابدی مساله ای است که همه انسان ها حداقل یکبار در مورد آن تفکر و تامل کرده اند، اما کسی تا به حال آن را جدی نگرفته است، چرا که همیشه مساله ای به اسم “جاودانگی” محال بوده و ما انسان ها به فناپذیری معتقد هستیم. یک مرد 31 ساله روسی با نام دیمیتری ایتسکوف می خواهد کاری کند تا شما این مساله را جدی بگیرید و حتی قصد دارد تا سال 2045 این قضیه را عملی کند.

طرح آقای ایتسکوف که The 2045 Initiative یا “ابتکار 2045″ نام دارد برای عملی شدن فقط نیاز به صرف چند میلیارد دلار دارد!
پروژه ایتسکوف فازها و مراحل متعددی دارد که با دستیابی به هرکدام، به هدف نهایی که همان زندگی ابدی است، نزدیکتر می شود. مرحله اول این پروژه ساخت انسان های روباتیک است که می توانند توسط افراد کنترل شوند. این مرحله باید تا سال 2020 انجام شود. پس از آن تا سال 2025 مغز یک انسان به جسم روباتیک انتقال پیدا خواهد کرد تا بتواند زندگی پس از مرگ را ادامه دهد. در مرحله بعدی که تا سال 2035 باید انجام شود، مغز آواتار به صورت جداگانه ساخته خواهد شد و به سادگی خصوصیات شخصیتی انسان را می توان به آن انتقال داد. سرانجام با تکمیل مراحل پایانی پروژه تا سال 2045 این انسان های ساخته شده می توانند بدون ترس از مرگ تا ابد به زندگانی خود ادامه دهند.

بدون شک پروژه آواتار بسیار هزینه بردار خواهد بود و آقای ایتسکوف برای عملی شدن این طرح نیاز به کمک های مالی هنگفتی خواهد داشت. به خاطر همین هم او از افراد سرمایه دار و به قول معروف پولدار دنیا درخواست کمک و سرمایه گذاری کرده است. در عوض این سرمایه گذاری، ایتسکوف قول جاودانگی را به سرمایه گذاران داده است. حالا اگر شما پولدار هستید و می خواهید تا ابد زنده بمانید، به دیمیتری ایسکوف کمک کنید تا طرحش را عملی کند.


[ جمعه 91/7/28 ] [ 8:23 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما راز تخم چشم مرموز و غول آسا فاش شد

دانشمندان می گویند کره چشم مرموز و غول آسایی که هفته گذشته در سواحل فلوریدا کشف شد، احتمالا متعلق به یک شمشیرماهی بزرگ است.


 اثر برش بر روی کره چشم حاکی از آن است که این کره چشم توسط یک ماهی گیر که ماهی را از دریا گرفته، از سر ماهی در دریا جدا شده است.

گفته می شد این کره چشم به یک وال یا یک ماهی مرکب تعلق دارد اما مقامات شیلات فلوریدا می گویند یک شمشیر ماهی که وزنش می تواند به هزار پوند برسد مالک این کره چشم بوده است.

راز تخم چشم مرموز و غول آسا فاش شد

"جوان هررا" از موسسه تحقیقات حیات وحش و شیلات در پترسبورگ می گوید: کارشناسان بسیاری از طریق سایت و از راه دور این چشم را مشاهده و بررسی کرده اند و بر اساس رنگ، اندازه، ساختار و همچنین وجود استخوان در اطراف چشم معتقدند این کره چشم به یک شمشیر ماهی تعلق داشته است.

وی افزود برپایه برشهای مستقیمی که در اطراف چشم دیده می شود معتقد هستیم که این کره چشم توسط یک ماهی گیر از بدن ماهی جدا شده است.

[ سه شنبه 91/7/25 ] [ 5:26 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما انیشتین برای بار دوم جا ماند!

براساس آزمایشهای انجام شده توسط انجمن بهره هوشی منسا، یک دختر 15 ساله هندی تبار با ضریب هوشی 162 از آلبرت انیشتین و استفان هاوکینگ باهوشتر است.

فابیولا مان دختر 15 ساله ای از لندن با داشتن ضریب هوشی 162 از انیشتین و هاوکیینگز سبقت گرفته است.

این بهره هوشی وی را در صدر باهوشترین افراد جهان که یک درصد جهان را تشکیل می دهند قرار داده است. گفته می شود که ضریب هوشی هاوکینگ 160 بوده و ضریب هوشی این دختر 15 ساله 162 اعلام شده است و دست کم روی کاغذ بهره هوشی وی بیشتر است.

منسال بزرگترین و قدیمی ترین انجمن ضریب هوشی بالا در جهان است. این سازمان غیرانتفاعی به روی افرادی که در بهره هوشی بالاتر از حد استاندار دارند گشوده می شود. منسا به طور رسمی از گروه های ملی و سازمان پوششی منسا اینترنشنال تشکیل شده و دفتر ثبت شده آن در شهر لینکولنشایر انگلستان قرار دارد.



فابیولا اظهار داشت: وقتی درباره وجود انجمن منسا مطلع شدم تصمیم گرفتم در آزمون آنها شرکت کنم. من همیشه به معماها علاقمند بودم و از پدر و مادرم ملتمسانه خواستم که مبلغ این آزمون را پرداخت کنند.

فابیولا دانش آموزش مدرسه دخترانه نخبگان نورث وود در لندن است. وی برای این آزمون سه ساعته در دانشکده پزشکی دانشگاه کالج لندن حضور یافت و در این رابطه گفت: پرسشها اندکی گمراه کننده تر از آزمونهای بهره هوشی آنلاین بودند و ما وقتی زیادی برای پاسخ به آنها نداشتیم بنابراین نمی توانم توصیف کنم که به واقع چه شرایطی داشتم.

این دختر 15 ساله هندی تبار که گفته می شود ریشه های پرتغالی دارد دارای کمربند بنفش در رشته کاراته است و اکنون در کلاسهای تکواندو شرکت می کند و مثل همه بچه های باهوش شطرنج باز می کند، پیانو و گیتار می نوازد.

وی به نوشتن خلاقانه علاقمند است و درحال حاضر روی یک داستان بلند کار می کند.

مادر فابیولا یک تهیه کننده اخبار در آسوشیتدپرس لندن است.

فابیولا گفت: ما پس از این آزمون به تعطیلات رفتیم و یک ماه پس از آن نامه ای دریافت کردم که در آن نوشته شده بود ضریب هوشی من 162 است و من به انجمن منسا دعوت شدم.

چندی پیش نیز یک دختر 12 ساله از لیورپول بریتانیا در آزمون انجمن منسا با ضریب هوشی 162 به عنوان یک درصد از افراد باهوش جهان شناخته شد.

اولیویا منینیگ اولیویا اذعان کرده است به سرعت اطلاعات جدید را یاد می گیرد و به خاطر می آورد اما می گوید پس از آنکه از نمره هوش خود مطلع شد "لال" شده بود. ضریب هوشی وی  دو نمره بهتر از آلبرت اینشتین نابغه آلمانی و هاوکینگ بزرگ ترین فیزیک دان معاصر است.


[ سه شنبه 91/7/25 ] [ 1:37 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما چرا دختران روز به روز چاقتر میشوند؟

تحقیقات نشان می‌دهد، بسیاری از دختران جوان امروزه فقط 17  دقیقه در روز فعالیت بدنی دارند. البته این وضعیت در پسران اندکی بهتر است و میزان فعالیت بدنی در آنها به 24 دقیقه در روز می‌رسد. به اعتقاد دانشمندان این آمار غیرقابل باور است و به این ترتیب باید نگران سلامت آینده نسلی بود که تمام وقت خود را صرف تماشای تلویزیون و کار با کامپیوتر کرده‌اند.


محققان انگلیسی دستگاه‌های خاصی را به دختران جوان متصل کردند تا متوجه شوند آنها چه مدت از روز را صرف پیاده‌روی، دویدن و انجام حرکات ورزشی می‌کنند. با انجام این کار مشخص شد، دختران فقط 4 درصد از اوقات بیداری خود را صرف فعالیت‌بدنی می‌کنند که به زحمت به 20 دقیقه در روز می‌رسد. متاسفانه بسیاری از دختران علاقه خود به ورزش کردن را از دست داده‌اند و دیگر هیچ انگیزه‌ای برای داشتن زندگی پرتحرک ندارند. در عوض نسل جدید می‌خواهد با ساده‌ترین روش‌ها مانند خوردن قرص‌های لاغری و گرفتن رژیم‌های عجیب به تناسب اندام برسد که در دراز مدت عوارض بسیار زیادی به همراه دارد. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود کودکان امروزی در سنین پایین‌تری نسبت به والدین خود جانشان را از دست می‌دهند و عمر کمتری خواهند داشت. هر فرد بالغ باید به‌مدت 5 نوبت در هفته و هر بار به میزان حداقل نیم ساعت تحرک بدنی داشته باشد.


[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 8:40 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 221356