سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://facebook69.ParsiBlog.com
یه وبلاگ با همه نوع مطلب برای سرگرم شدن 
قالب وبلاگ
محبوب کن - فیس نما گزینه سابق سرمربیگری پرسپولیس به آخر راه رسید

پزشکان آمریکایی بیمارستان دبی از بهبودی برونو متسو گزینه سابق سرمربیگری پرسپولیس قطع امید کردند.

سرطان روده بزرگ برونو متسو سرمربی سابق تیم ملی فوتبال سنگال و گزینه هدایت پرسپولیس در ابتدای فصل به سایر نقاط بدن وی منتشر شده و به کبد هم رسیده است.

برونو متسو که در بیمارستان آمریکایی دبی بستری است پیشنهاد باشگاه الغرافه را برای تهیه یک جت اختصاصی و انتقال به ایالات متحده آمریکا برای درمان رد کرده است، در همین حال پزشکان آمریکایی هم از بهبودی مربی فرانسوی قطع امید و اعلام کردند طی ماه های آتی چراغ زندگی مربی جاه طلب اسبق تیم ملی سنگال و پس از آن مو فرفری محبوب شیخ نشین های حاشیه خلیج پارس خاموش خواهد شد.


[ جمعه 91/8/5 ] [ 1:58 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما مسی پیشنهاد پرسپولیس را نپذیرفت

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه بازیکن مطرح تیم بارسلونا پیشنهاد وی را برای حضور در جمع سرخپوشان تهرانی نپذیرفته است گفت: برای اینکه عالی بشویم لازم است بازی به بازی بهتر عمل کنیم و بر همین اساس باید بازی بعدی را ببریم.

"مانوئل ژوزه" که تیمش با پیروزی برابر راه آهن از نظر روحی در شرایط بهتری نسبت به هفته های ابتدایی لیگ قرار گرفته است، ضمن بیان این مطلب افزود: باید بازی بعدی را با پیروزی پشت سر بگذاریم تا تیم به آرامش کامل برسد و بازیکنان در سایه آرامش، توانایی صد در صد خود را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: بازیکنان برابر راه آهن نمایش خوبی داشتند ولی پرسپولیس می تواند بهتر از این باشد. برای عالی شدن باید بیشتر تلاش کنیم. مسابقات زیادی را پیش رو داریم و باید بازی به بازی بهتر بشویم.
 



سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد خط دفاعی پرسپولیس تصریح کرد: مدافعان ما عالی کار می کنند. وقتی یک تیم گل نمی خورد، همه با هم تلاش می کنند. تیم ما گل نمی خورد چرا که همه خطوط درگیر هستند.

 جدا از مدافعان و هافبک های دفاعی، هافبک های کناری و حتی مهاجمان در این کار سهیم هستند. وضعیت دفاعی تیم، کلی تغییر کرده است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

 
از ژوزه می پرسیم که آیا در کنفرانس خبری گفته است که استفاده از شهاب گردان ریسک است؟ که وی توضیح داد: من و همه اهالی فوتبال می دانیم که شهاب دروازه بان خوبی است و من برای او احترام زیادی قائل هستم. او به هر حال دروازه بان تیم ملی ایران بوده و در باشگاه قبلی خودش تا نایب قهرمانی آسیا بالا رفته است.

 این مساله نشان دهنده توانایی و قابلیت اوست اما در جایی مثل پرسپولیس رقابت کاملا فشرده است. نیلسون هم در بازی ها عملکرد خوبی داشته است. هر وقت فرصت به گردان برسد قطعا خودش را نشان خواهد داد. ما همچنین امیر عابدزاده را هم داریم که دروازه بان خوبی است. من بحث ریسک کردن را هم درباره بازیکنان جوان گفتم.

 
سایت باشگاه پرسپولیس در پایان مصاحبه اش با سرمربی سرخپوشان نوشته: ما این سوالات را در حالی از مانوئل پرسیدیم که یک ساعت به شروع تمرینات مانده بود و نمی خواستیم بیشتر وقت سرمربی پرسپولیس را بگیریم. فقط از او پرسیدیم که آیا برای بازی های بعدی سورپرایزی دارد یا نه که به مزاح گفت: با مسی صحبت کردم اما گفت به پرسپولیس نمی آید.


[ چهارشنبه 91/8/3 ] [ 8:28 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما نتایج کامل هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا

نیمه اول با شکست چلسی ، من یونایتد و لیل به پایان رسید . و بارسا در ثانیهای پایانی نیمه اول در خانه به گل تساوی رسید . اما در نیمه دوم من یونایتد با درخشش هرناندز از شکست پیروزی ساخت و بارسا در چهارمین دقیقه از وقت های تلف شده با گل آلبا سلتیک را شکست داد.

در اولین بازی این هفته تیم فوتبال اسپارتاک مسکو روز سه شنبه رقیب خود بنفیکا لیسبون پرتغال را با نتیجه دو بر یک شکست داد.

 این بازی که در چارچوب مسابقات گروهی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه تیم اسپارتاک مسکو برگزار شد، در نیمه اول سه گل داشت که دو گل آن را بازیکنان میزبان و یک گل دیگر را بازیکنان بنفیکا به ثمر رساندند. نیمه دوم برغم تلاش بازیکنان دو تیم، نتیجه بازی تغییری نکرد.

گلهای اسپارتاک مسکو را رافائل کاریوکا در دقیقه سوم و ژاردل در دقیقه چهل و سوم وارد دروازه بنفیکا کردند و تک گل تیم پرتغالی را لیما در دقیقه سی و سوم به ثمر رساند.

 اسپارتاک با این برد شش امتیازی شد و بعد از بارسا 9 امتیازی در مکان دوم قرار گرفت .

 در گروه 5 تیم شاختار دونستیک اوکراین دو _ یک چلسی را با گلهای آلکس و فردیناندو برد و 7 امتیازی شد و صدرنشینی را از چلسی گرفت .

 در گروه 6 تیم والنسیا اسپانیا با هت تریک سوالدو مقابل باته به برتری رسید و بایرن با تک گل مولر لیل را در خانه برد .

در این گروه لیل بدون امتیاز در تعقیب 3 تیم 6 امتیازی است .

سه شنبه 2 آبان:


گروه پنج :

شاختار دونستیک اوکراین دو _ یک چلسی : گلها : آلکس تکسیرا (3)، فرناندینیو (52) برای شاختار و اسکار (88) برای چلسی

نورزیلان دانمارک یک  _ یک یوونتوس

در گروه 5 تیم شاختار دونستیک اوکراین دو _ یک چلسی را با گلهای آلکس و فردیناندو برد و 7 امتیازی شد و صدرنشینی را از چلسی گرفت.

جدول:

1. شاختار 7 امتیاز

2. چلسی 4 امتیاز

3. یوونتوس 3 امتیاز

4. نوردشلند یک امتیاز

 گروه شش


لیل فرانسه صفر   _ یک بایرن مونیخ

باته بلاروس صفر _  3 والنسیا اسپانیا

در این گروه لیل بدون امتیاز در تعقیب 3 تیم 6 امتیازی است .

جدول:

1. والنسیا 6 امتیاز

2. باته 6 امتیاز

3. بایرن مونیخ 6 امتیاز

4. لیل بدون امتیاز

 گروه هفت :


بارسلونا 2 _ یک سلتیک اسکاتلند : آندرس اینیستا (45)، آلبا (4+90) برای بارسا

اسپارتاک مسکو دو _ یک بنفیکا پرتغال

بارسلونا با 9 امتیاز در صدر جدول این گروه قرار دارد و سلتیک نیز با 4 امتیاز دوم است.

جدول:

1. بارسلونا 9 امتیاز

2. سلتیک 4 امتیاز

3. اسپارتاک 3 امتیاز

4. بنفیکا یک امتیاز

 گروه هشت :


منچستر یونایتد 3 _ 2 براگا : هرناندس (25،75)، اوانز (62) برایمنچستریونایتد
گالاتاسارای ترکیه یک _ یک کلوژ رومانی

منچستر یونایند با 9 و کلوژ با 4 امتیاز اول و دوم هستند.

جدول:

1. منچستریونایتد 9 امتیاز

2. کلوژ 4 امتیاز

3. براگا 3 امتیاز

4. گالاتاسرای یک امتیاز

ضمنا دیدارهای روز دوم از هفته سوم این رقابت ها به شرح زیر است

 چهارشنبه 3 آبان

گروه یک:

پرتو پرتغال _  دنیاموکیف اوکراین

دنیاموزاگرب کرواسی  _  پاری سن ژرمن با 3 امتیاز اول و دوم هستند.

 گروه 2:

آرسنال   - شالکه آلمان

مون پلیه فرانسه _  المپیاکو یونان آرسنال با 6 امتیاز در صدر قرار دارند و شالکه با 4 امتیاز دوم است.

 گروه 3:


زینت سن پترزبورگ روسیه _  اندرلخت بلژیک

مالاگای اسپانیا _ میلان

مالاگا با 6 و میلان با 4 امتیاز اول و دوم هستند.

 گروه 4:


آژاکس هلند _ منچستر سیتی

بورسیا دورتمند آلمان _ رئال مادرید


[ چهارشنبه 91/8/3 ] [ 8:26 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما پردرآمدترین فوتبالیستهای دنیا در سال 2012

فوتبال بدون‌شک پرطرفدارترین و محبوب‌ترین ورزش دنیاست و بالاترین درآمدهای ورزش دنیا هم عموما توسط فوتبالیست‌ها کسب می‌شود و نکته جالب‌تر اینکه بیشتر پولدارهای دنیای فوتبال هم در لیگ برتر انگلستان توپ می‌زنند.

7- توره؛ درآمد سالانه: 18 میلیون دلار

برادر کوچک‌تر کولو توره با توجه به عملکرد فوق‌العاده‌اش در خط میانی سیتی، یکی از بهترین قراردادهای تاریخ لیگ برتر نصیبش شد و قرارداد جانبی‌اش با پوما هم او را به عنوان پردرآمدترین بازیکن آفریقایی دنیا بدل کرده است.

پردرآمدترین فوتبالیست‌های دنیا در سال 2012


6- ‌‌تری؛ درآمد سالانه: 18 میلیون دلار

ممکن است بعضی از رفتارهای جان‌‌تری سبب انتقادات بسیاری در خارج از زمین شود اما وقتی او وارد زمین چمن می‌شود، کسی در توانایی‌های بالای کاپیتان سابق تیم‌ملی انگلستان شک نخواهد داشت. قراردادهای جانبی ‌تری رو به زوال است اما درآمد هنگفت وی در چلسی، او را به پردرآمدترین مدافع فوتبال دنیا تبدیل کرده است.

پردرآمدترین فوتبالیست‌های دنیا در سال 2012


5- کاکا؛ درآمد سالانه: 21 میلیون دلار

کاکا بدون‌شک با سال‌های اوجش فاصله دارد اما شهرت و فعالیت‌های تبلیغاتی خارج از زمینش همچنان به قوت خود باقی است. حضور در باشگاه متمول رئال‌مادرید و قراردادهای جانبی کاکا با آدیداس و EA Sports او را به راحتی در جمع 5 فوتبالیست پردرآمد دنیا قرار می‌دهد.

پردرآمدترین فوتبالیست‌های دنیا در سال 2012


4- رونی؛ درآمد سالانه: 24 میلیون دلار

قرارداد رونی با منچستریونایتد در سال 2010، او را به جمع پردرآمدترین فوتبالیست‌های لیگ برتر فرستاد، بعد از فروش فوق‌العاده پیراهن‌های باشگاه و خود رونی در سال قبل، قراردادهای وی با نایک و EA Sports یاغی جوان منچستر را بدل به یکی از شناخته شده‌ترین اسامی و چهره‌های دنیا کرد.

پردرآمدترین فوتبالیست‌های دنیا در سال 2012


3- مسی؛ درآمد سالانه: 39 میلیون دلار

لیونل مسی یکی از 3 فوق‌ستاره‌ای است که بسیاری از توجهات را به خود جلب می‌کند. زمانی هم که بازیکنی چنین مورد توجه قرار می‌گیرد، باید با مبالغ و فرصت‌های قابل توجهی برای امضای قرارداد مواجه شود.

فوق‌ستاره بارسلونا قرارداد سنگینی با آبی و اناری‌پوشان به امضا رسانده و در عین حال از اسپانسرهایی همچون آدیداس، پپسی و EA Spoerts مبالغ قابل توجهی کسب می‌کند. در سن 24 سالگی مسی بدون‌شک بهترین بازیکن فوتبال دنیا از این نظر است.

پردرآمدترین فوتبالیست‌های دنیا در سال 2012


2- رونالدو؛ درآمد سالانه: 42 میلیون دلار

در کنار مسی، همچون سال‌های اخیر رونالدو قرار دارد که همانند پسر آرژانتینی هم از طریق قراردادش با رئال و هم اسپانسرهای جانبی درآمد سالانه هنگفتی کسب می‌کند. در این باره تنها یک نفر بیشتر از رونالدو درآمد دارد و او کسی نیست جز... .

پردرآمدترین فوتبالیست‌های دنیا در سال 2012


1- بکام؛ درآمد سالانه: 46 میلیون دلار

بکام بدون‌شک از دوران اوج بازیگری‌اش فاصله گرفته ولی در دورانی که اکنون بالغ بر 3 دهه است، او هیچگاه درباره بازاریابی نقص نداشته است. بکام با انتقالش به لس‌آنجلس‌گلکسی در سال 2007، رکوردی از خود بر جای گذاشت. با توجه به درآمدش از باشگاه و همچنین اسپانسرهای بزرگی همچون آدیداس، بکام نه‌تنها در فوتبال، بلکه در بین تمام ورزشکاران به عنوان یکی از پردرآمدترین‌ها محسوب می‌شود!

پردرآمدترین فوتبالیست‌های دنیا در سال 2012

[ سه شنبه 91/8/2 ] [ 2:50 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما جام حذفی برگزار نخواهد شد

غلامرضا بهروان درباره جلسه دیروز با سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: درجلسه روزگذشته با کارلوس کی روش در خصوص مسایل زیادی به ویژه برگزاری جام حذفی صحبت شد.

وی ادامه داد:به احتمال بسیار زیاد مسابقات جام حذفی در این فصل به دلیل اهمیت بالای بازی های تیم ملی لغو خواهد شد اما هنوز این مساله نهایی نشده است.

 سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران، گفت: باید هرچه سریعتر نظر نهایی خود را در خصوص عدم برگزاری این مسابقات اعلام کنیم و پس از آن نیز برنامه جدید خود را ارایه کنیم.

وی در خصوص اینکه گفته می شود کارلوس کی روش در این نشست اعلام کرده بازی های جام حذفی بدون حضور ملی پوشان برگزار شود، تصریح کرد: مخالف این مساله هستم و فکر می کنم برگزاری مسابقات به این شکل ممکن نیست.

وی در خصوص دیگر مباحث مطرح شده در این نشست، اظهار داشت: در این جلسه که با حضور کی روش، من و دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزارشد درخصوص برنامه تیم ملی نیز مباحثی مطرح شد که به نتایج خوبی دست یافتیم.

بهروان خاطرنشان کرد: بازی های غرب آسیا و برنامه ریزی در این رابطه دیگر نکته ای بود که در جلسه با کی روش مطرح شد و سرمربی تیم ملی نقطه نظرات خود را مطرح کرد.

وی تاکید کرد: برنامه های کنفدراسیون فوتبال آسیا، فیفا و جام باشگاه های آسیا نیز امروز مطرح گردید که برنامه های تیم ملی را با آن هماهنگ خواهیم کرد.

سرپرست سازمان لیگ برتر فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در این شرایط حساس کمک حال تیم ملی فوتبال کشورمان باشیم وبازیکنان را در راه صعود به جام جهانی کمک کنیم.

وی درپایان اعلام کرد: برگزاری این نشست ها بسیار مفید خواهد بودوهمه همدل هستیم تابه فوتبال کشورمان کمک کنیم و تعامل خوبی میان ما و تیم ملی وجود دارد.

ازابتدای فصل جاری بحث برگزاری وعدم برگزاری مسابقات جام حذفی فوتبال ایران بارها از سوی مسئولان سازمان لیگ مطرح شد و هر بار نظر جدیدی را اعلام کردند.

درابتدای مطرح شدن این بحث مسئولان فوتبال کشورمان با قدرت از عدم برگزاری مسابقات جام حذفی صحبت کردند، اما با گذشت زمان و گسترش مخالفت ها نظر آنان کاملا تغییرکرد و برگزاری این مسابقات را به سود فوتبال ایران دانستند اما بار دیگر مثل اینکه با پیروزی مقابل کره جنوبی قدرت کی روش به مسئولان فدراسیون چیره شده و آنها نظر خود را پس از جلسه با کی روش تغییر دادند.

اکثر کارشناسان فوتبال کشورمان در گفت و گو با رسانه برگزاری جام حذفی را برای فوتبال ایران مفید دانسته اند و عدم برگزاری این مسابقات را یک تصمیم کاملا غیر حرفه ای می دانند.

سالهای سال است که چنین تصمیمی درهیچ کشورصاحب فوتبال اتخاذ نشده و گرفتن چنین تصمیمات غیر حرفه ای از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال در حالی که برگزاری بازی های بیشتر می تواند برای بازیکنان کشورمان به اعتقاد کارشناسان فوتبال مفید باشد جای تعجب دارد.

مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان پس از حضور کارلوس کی روش در تیم ملی کشورمان به تمام تصمیمات این مربی نام آشنا پاسخ مثبت داده اند و این مساله باعث اعتراض های فراوانی از سوی کارشناسان فوتبال شده است.

باید دید آیا مسئولان فدراسیون فوتبال مانند دفعات گذشته این بار نیز نظر خود را تغییر خواهند داد یا این بار از تصمیم غیرحرفه ای خود دفاع خواهند کرد.


[ دوشنبه 91/8/1 ] [ 10:26 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما عکس: وقتی شلوار پای تختی پوشاندند!





اقدام شهرداری ایذه در میدانی که به یاد جهان پهلوان تختی نامگذاری شده است.

[ پنج شنبه 91/7/27 ] [ 9:13 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما اقدام جالب تماشاگرانکرهای در آزادی+ عکس

خبرگزاری های مختلف تصاویری از حواشی این دیدار منتشر کردند که در این میان عکسی از خبرگزاری موج جالب توجه است؛ تماشاگران کره ای پس از پایان بازی و در حالی که ورزشگاه را ترک می کنند اقدام به جمع آوری زباله های به جا مانده از خود می کنند.

اقدام جالب تماشاگران‌کره‌ای در آزادی+ عکس

[ چهارشنبه 91/7/26 ] [ 12:9 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما 3 ایرانی نامزد محبوب ترین بازیکنان جهان

3 بازیکن ایرانی در فهرست نامزدهای محبوب‌ترین بازیکنان دنیا راه پیدا کردند.
 
 سایت آمار و ارقام فوتبال همه ساله نظرسنجی برای انتخاب محبوب‌ترین بازیکنان فوتبال دنیا را برگزار می‌کند و در نظرسنجی امسال که مرحله اول آن به پایان رسیده نام 3 ایرانی به چشم می‌خورد.


مهدی مهدوی کیا، محرم نویدکیا، سید مهدی رحمتی نام 3 بازیکن ایرانی حاضر در این فهرست هستند.

در مرحله دوم این نظرسنجی محبوب‌ترین‌های هر قاره به صورت جداگانه از تاریخ 15 اکتبر (روز گذشته) تا 30 نوامبر (دهم آذر) از سوی مردم انتخاب خواهند شد.

در مرحله سوم نیز 5 بازیکن برتر در این نظرسنجی از آفریقا، آسیا و منطقه کونکاکاف به علاوه 8 بازیکن برتر اروپا و آمریکای جنوبی انتخاب خواهند شد تا جمعا 32 نفر در نظرسنجی برای محبوب‌ترین بازیکن دنیا قرار بگیرند.

رأی گیری مرحله سوم بین اول دسامبر (یازدهم آذر) و سوم ژانویه (سیزدهم دی) برگزار خواهد شد تا محبوب‌ترین بازیکن دنیا در سال 2012 انتخاب شود.


[ سه شنبه 91/7/25 ] [ 5:30 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما خیز سپاهان برای خرید شهاب گردان

صدرنشین لیگ برتر که این فصل از مشکل گلری رنج می برد، برای جذب شهاب گردان برنامه ریزی می کند. در ابتدای فصل، سپاهان و پرسپولیس دو گلر ذوب آهن را جذب کردند. سپاهان، محمد باقر صادقی را گرفت و پرسپولیسی ها شهاب گردان را با قراردادی سنگین به تهران آوردند.

حالا بعد از عملکرد ضعیف صادقی، سپاهان می خواهد شهاب گردان را به اصفهان برگرداند. این خبری است که سایت رجانیوز آن را منتشر کرده. هر چند گردان در مصاحبه های چند روزگذشته اش از ماندن در پرسپولیس صحبت کرده اما شنیده می شود در صورت نیمکت نشینی، شاید این دروازه بان سر از تیم دیگری در لیگ برتر دربیاورد.

گردان بدش نمی آید به جای دروازه بان دوم تیم سیزدهم جدول دروازه بان شماره یک صدرنشین لیگ باشد. سپاهانی ها هم که از وجود یک دروازه بان مطمئن بی بهره هستند، تمایل به جذب گردان دارند اما مشکل اصلی آنها رضایتنامه دادن پرسپولیسی هاست.

محمد رویانیان پیش از این احتمال جدایی ستاره های تیمش را با جدیت رد کرده و مشکل مالی هم که به کل در این تیم وجود ندارد اما مدیران سپاهان در تلاشند هر جور شده زمینه حضور دروازه بان ناراضی پرسپولیس را در تیمشان فراهم کنند.

مدیران سپاهان هم با اطلاع از دوستی نزدیک محمدرضا خلعتبری و شهاب گردان، از خلعتبری خواسته اند در تماس های روزانه خود موضوع تمایل سپاهان به جذب گردان را برای این دروازه بان مطرح کند.

گفته می شود گردان در پاسخ به خلعتبری، به مدیران سپاهان پیغام داده برای خرید او باید به صورت رسمی با باشگاه پرسپولیس وارد مذاکره شوند. البته از اردوی پرسپولیس هم شنیده می شود مانوئل ژوزه تمایلی به حضور گردان در ترکیب پرسپولیس ندارد و ترجیح می دهد بعد از نیلسون، از امیر عابدزاده به عنوان دروازه بان دوم بازی بگیرد. به همین دلیل بعید نیست در صورت صادر شدن مجوز بازی عابدزاده و پیشنهاد مالی خوب سپاهانی ها، مدیران پرسپولیس با این انتقال موافقت کنند.

رویانیان: گردان به چیزی که لیاقتش را دارد می رسد

مدیر پرسپولیس در مصاحبه اخیر خود با ایسنا، از صبر گردان تقدیر کرده و گفته امیدوار است دروازه بان دوم تیمش به چیزی که لیاقتش را دارد دست پیدا کند: «شهاب گردان دروازه با ن توانمندی است که لیاقت و شایستگی های زیادی دارد. اتفاقا هم با مانوئل و هم با کی روش درباره شهاب گردان صحبت کردم و او ان شاء الله به آنچه که لیاقت آن را دارد، دست پیدا می کند. در جمع بازیکنان پرسپولیس هم از نگاه حرفه ای و صبورانه گردان تقدیر کردم. او فرصت بازی پیدا نکرده اما هیچ وقت حاشیه ای برای تیم به وجود نیاورده که این موضوع قابل تقدیر است.»


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 8:29 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما پرافتخارترین کشتی گیران تاریخ ایران و جهان

حمید سوریان با کسب مدال طلای المپیک، اولین طلای کشتی فرنگی ایران در مسابقات المپیک را کسب کرد. سوریان با این مدال طلا، طلای المپیک را هم به کارنامه ورزشی اش اضافه کرد. او قبلاً پنج طلای جهانی بدست آورده بود و با این مدال طلا، در کنار عبدالله موحد، پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ کشتی ایران شد.


 در رده بندی پرافتخارترین کشتی‌گیران تاریخ جهان بر حسب مدالهای طلای کسب شده در مسابقات جهانی و المپیک، حمید سوریان با مدال طلایی که در المپیک لندن به دست آورد خود را در جمع بهترین های تاریخ کشتی فرنگی جهان قرار داد. سوریان که پنج مدال طلای جهان را در کارنامه خود داشت با قهرمانی در المپیک 6 مداله شد .

همچنین عبدالله موحد دارنده شش مدال طلای کشتی آزاد جهان و المپیک در بین 10 آزادکار پرافتخار تاریخ جهان قرار دارد.

سائوری یوشیدا، پرافتخارترین کشتی گیر جهان

 سائوری یوشیدا، کشتی گیر وزن 55 کیلوگرم کشتی زنان، با کسب سیزدهمین مدال طلای پیاپی در مسابقات جهانی و المپیک، الکساندر کارلین را پشت سر گذاشت.

یوشیدا با کسب مدال طلا در مسابقات جهانی کشتی زنان، پرافتخارترین کشتی گیر دنیا شد. تا پیش از این، الکساندر کارلین با 9 مدال طلای جهانی، سه طلا و یک نفره المپیک، پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ بود.

یوشیدا با مدال طلایی که در مسابقات جهانی امسال بدست آورد، با 10 طلای جهانی و 3 طلای المپیک، مجموعاً با سیزده مدال طلا، رکورد الکساندر کارلین را شکست.

وی چند ماه پیش، در المپیک لندن، سومین طلای المپیک را از آن خود کرده بود، یوشیدا پیش از آن نیز مدال طلای المپیک آتن و المپیک پکن را بدست آورده بود.

در بین پر مدال ترین کشتی‌گیران نیزسائوری یوشیدا،  الکساندر کارلین و بروس بومگارتنر از آمریکا با 13 مدال جهان و المپیک در صدر قرار دارند.
کشتی‌گیران پرافتخار تاریخ جهان در رشته مردان:

توضیح: در این رده بندی تنها مدال های طلای کسب شده در مسابقات المپیک و جهانی ذکر شده است.

کشتی فرنگی:

1- الکساندر کارلین از روسیه با 12 مدال طلا ( 3 طلای المپیک 1988، 1992 و 1996 و 9 طلای جهان)

2- والری رزانتسف از شوروری سابق با 7 مدال طلا (2 طلای المپیک 1972 و 1976 و 5 طلای جهان)

3- میاین لوپز از کوبا با 6 مدال طلا (2 طلای المپیک 2008 و 2012 و 4 طلای جهان)

4- حمید سوریان از ایران با 6 مدال طلا ( یک طلای المپیک 2012 و 5 طلای جهان) (توضیح: لوپز به دلیل داشتن دو طلای المپیک بالاتر از سوریان قرار گرفته است.)

4- نیکولای بالبوشین از شوروی سابق با 6 مدال طلا (یک طلای المپیک 1976 و 5 طلای جهان)

6- پتار کروف از بلغارستان (2 طلای المپیک 1968 و 1972 و 3 طلای جهان)

7- استوان کوژما از مجارستان با 5 مدال طلا (2 طلای المپیک 1964 و 1968 و 3 طلای جهان)

7- حمزه یرلی کایا از ترکیه با 5 مدال طلا( 2 طلای المپیک 1996 و 2000 و 3 طلای جهان)

7- آرمن نازاریان از بلغارستان با 5 مدال طلا ( 2 طلای المپیک 1996 و 2000 و 3 طلای جهان)

10- رومن روروا از شوروی سابق با 5 مدال طلا (یک طلای المپیک 1968 و 4 طلای جهان)

11- ویکتور ایگومنوف از شوروی سابق با 5 مدال طلا ( 5 طلای جهان)

11- الکساندر توموف از بلغارستان با 5 مدال طلا ( 5 طلای جهان)

11- گوگی کوگواشویلی از روسیه با 5 مدال طلا ( 5 طلای جهان)

کشتی آزاد:

1- الکساندر مدوید از شوروی سابق با 10 مدال طلا (3 طلای المپیک 1964، 1968 و 1972 و 7 طلای جهان)

2- بوایسار سایتی‌اف از روسیه با 9 مدال طلا ( 3 طلای المپیک 1996، 2004 و 2008 و 6 طلای جهان)

3- سرگئی بلوگلازوف از شوروی سابق با 8 مدال طلا ( 2 طلای المپیک 1980 و 1988 و 6 طلای جهان)

3- آرسن فادزایف از شوروی سابق با 8 مدال طلا ( 2 طلای المپیک 1988 و 1992 و 6 طلای جهان)

5- والنتین یوردانوف از بلغارستان با 8 مدال طلا (یک طلای المپیک 1996 و 7 طلای جهان) (به گزارش ایسنا، بلوگلازوف و فادزایف به دلیل داشتن 2 طلای المپیک بالاتر از یوردانوف قرار گرفتند.)

6- ماخاربک خادارتسف از شوروی سابق با 7 مدال طلا (2 طلای المپیک 1988 و 1992 و 5 طلای جهان)

(رسول خادم در سه فینال پیاپی جهان و المپیک در سالهای 94، 95 و 96 خادارتسف را شکست داد تا این کشتی‌گیر نامدار شوروی به رکورد مدوید نرسد.)

7- لوان تدیاشویلی از شوروی سابق با 6 مدال طلا (2 طلای المپیک 1972 و 1976 و 4 طلای جهان)

7- سوسلان آندیف از شوروی سابق با 6 مدال طلا (2 طلای المپیک 1976 و 1980 و 4 طلای جهان)

7- جان اسمیت از آمریکا با 6 مدال طلا (2 طلای المپیک 1988 و 1992 و 4 طلای جهان)

10- عبدالله موحد از ایران با 6 مدال طلا (یک طلای المپیک 1968 و 5 طلای جهان)

10- لری خابلوف از شوروی سابق با 6 مدال طلا (یک طلای المپیک 1992 و 5 طلای جهان)

(تدیاشویلی، آندیف و اسمیت به دلیل داشتن 2 طلای المپیک بالاتر از موحد قرار گرفتند.)

پرمدال‌ترین کشتی‌گیران تاریخ جهان در رشته مردان:

13 مدال جهان و المپیک

الکساندر کارلین از روسیه

بروس بومگارتنر از آمریکا

12 مدال جهان و المپیک

الکساندر مدوید

والنتین یوردانوف از بلغارستان

11 مدال جهان و المپیک

ماخاربک خادارتسف

آرمن نازاریان

تقوی با کسب دو طلای به دنبال بزرگان تاریخ کشتی

مدال طلای تقوی در مسابقات جهانی سال 90،  در کنار رسول خادم و علیرضا دبیر به سومین کشتی گیر ایرانی بعد از انقلاب بدل شد که موفق به کسب بیش از یک مدال طلا در مسابقات جهانی کشتی آزاد شده اند.

در ضمن عبدالله موحد، غلامرضا تختی، امامعلی حبیبی، ابراهیم جوادی منصور مهدی زاده و رسول خادم، تنها کشتی گیران آزادکار در تاریخ کشتی ایران هستند که بیش از دو مدال طلا کسب کرده اند.

[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 8:13 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 221387