سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://facebook69.ParsiBlog.com
یه وبلاگ با همه نوع مطلب برای سرگرم شدن 
قالب وبلاگ
محبوب کن - فیس نما وقتی علی دایی مدل بود! +عکس

این عکس مربوط به ایامی است که دایی در بایرن مونیخ بازی می کرد. دایی بی شک معروف ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران در دنیاست. او با حضور در تیم هایی چون بایرن مونیخ و هرتابرلین و بازی و گل های او مقابل تیم های بزرگی چون چلسی، میلان، بارسلونا و… همیشه یک چهره به یادماندنی خواهد بود.

وقتی علی دایی مدل بود! +عکس


[ پنج شنبه 91/8/25 ] [ 8:1 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما چقدر به پرچم ایران توهین می شود؟ +عکس

نشست چهار روزه رئیس جمهور ایران در اندونزی و ویتنام که با هدف گسترش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی برگزار شد، دیروز به پایان رسید اما قبل از هر صحبتی درباره دستاوردهای این نشست، حاشیه های آن به تهران رسید؛ حاشیه هایی در رابطه با پرچم ایران که برای چندمین بار در نشست های رسمی، مخدوش به نمایش درآمده بود.

 احمدی نژاد در دو روز پایانی سفرش با رئیس‌جمهور، رهبر حزب حاکم، نخست‌وزیر و رئیس مجلس ویتنام دیدار کرد و تصاویر منتشر شده از این دیدارها پرچمی را در پس زمینه مقامات دو کشور نشان می داد که شباهتی به پرچم رسمی ایران نداشت.

در حاشیه این پرچم عباراتی ناخوانا به جای 22 الله اکبر پرچم ایران به چشم می خورد که با خطی نا آشنا نوشته شده بود. عباراتی که حتی تکرار آن بر پرچم های کوچک رومیزی این مراسم هم باعث نشد تا هیات همراه احمدی نژاد درخواست تغییر پرچم ها را از میزبان داشته باشد.




مشابه اتفاقی که در سفر آبان ماهی امسال رئیس جمهور رخ داد، قبلا هم با شکل و شمایل دیگری اتفاق افتاده بود. آبان ماه سال قبل بی احترامی به پرچم ایران دوباره جریان ساز شد و این بار آلمانی ها در سفری که پاپ به شهر فرایبورگ داشت، پرچم ایران را در میان پرچم کشورهایی که با فرایبورگ خواهرخواندگی دارند بالا بردند اما به صورت وارونه. اشتباهی که شهرداری فرایبورگ اعلام کرد به خاطر خطای سهوی کارگر متصدی نصب پرچم اتفاق افتاده و عمدی در کار نبوده است.



اما آبان ماه سال 88 هم تصویری از مذاکره وزرای کشور ایران و پاکستان منتشر شد که در آن پرچم ایران به صورت وارونه به نمایش درآمده بود. در این تصویر که به خبرگزاری آسوشیتد پرس منسوب بود، نه تنها پرچم پشت سر مصطفی محمدنجار متعلق به ایران نبود، بلکه پرچم ایران هم به صورت وارونه روی میز قرار گرفته بود.

وزارت کشور اما چند روز بعد از انتشار این تصویر در سایت های داخلی اعلام کرد که این تصویر ساختگی است و در تصویر واقعی پرچم ایران نه وارونه است و نه بصورت صاف و کشیده بلکه مانند پرچم پاکستان است و وارونه هم قرار ندارد که به ملت شریف ایران توهین شده باشد.


پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نوشت که این خبرگزاری در اقدامی ناشیانه و به وسیله ابزارهای رایانه‌ای (فتوشاپ) پرچم جمهوری اسلامی ایران را به صورت وارونه در مقابل وزرای دو کشور ایران و پاکستان جعل کرده و علاوه بر این، در عکس و فیلم اصلی بین دو وزیر کشور مترجم قرار داد که در تصویر آسوشیتد پرس، مترجم حذف شده است.

همچنین عکسی هم از بی نظیر بوتو در تصویر منتشر شده بود که در پشت وزرای کشور ایران و پاکستان دیده می‌شد اما به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور با عکسی که در فیلم و عکس واقعی آن وجود دارد، متفاوت است.




عکسی که آسوشیتدپرس منتشر کرد، دستکاری شده بود اما سه ماه بعد از آن، تصاویری از مراسم تودیع و معارفه مدیر خبرگزاری ایرنا منتشر شد که در آن پرچم ایران باز هم به شکلی غیرعادی دیده می شد. این بار، پرچم ایران آبی، سفید، قرمز بود و همین تغییر رنگ سبز پرچم، سر و صدا به پا کرد.

 این اتفاق در روز ششم بهمن 88 افتاد و 5روز بعد، در دیداری که رئیس‌جمهور با اعضای ستاد برگزاری مراسم دهه فجر داشت تکرار شد. در بنر پشت سر احمدی نژاد این بار هم پرچم ایران با رنگ آبی به چشم می خورد.




کنفرانس مطبوعاتی بعدی رئیس‌جمهور با خبرنگاران داخلی و خارجی هم پرچم ایران را با رنگ آبی مقابل دوربین های خارجی به نمایش درآورد تا حساسیت رسانه ای جدیدی به وجود آید.


[ پنج شنبه 91/8/25 ] [ 7:59 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما توهین یک فیلم ایرانی به امام (ره) +عکس

در یکی از صحنه‌های فیلم یک خانواده محترم» پوستری دیده می‌شود که می‌تواند گوشه‌ کوچکی از توهین‌های بی‌سابقه‌ این فیلم به جریان انقلاب و حضرت امام(ره) را نمایش دهد.
 
در هفته‌های گذشته در مورد فیلم «یک خانواده محترم» بحث‌های زیادی صورت گرفته و جنجال زیادی در رسانه‌های گروهی پیرامون توهین‌های بی‌سابقه‌ این فیلم به ایران اسلامی ایجاد شده، اما به علت عدم نمایش فیلم برای مردم و حتی عدم تماشای آن توسط بسیاری از سینماگران و اهالی رسانه، بسیاری از بحث‌ها پیرامون آن با مشکل مواجه می‌شود و ناقص می‌ماند.

تصاویر زیر، عکس‌هایی منتشرنشده از یکی از صحنه‌های فیلم است که در آن پوستری به کار رفته که می‌تواند گوشه‌ کوچکی از توهین‌های بی‌سابقه‌ این فیلم به جریان انقلاب و حضرت امام (ره) را برای مخاطبینی که فیلم را تماشا نکرده‌اند، بگشاید.

آتشی که از آرم «الله» جمهوری اسلامی و تمثال حضرت امام(ره) زبانه می‌کشد نشانه‌ چیست؟ آیا این توهین و نمایش آن در جشنواره کن برای چشم‌های نظاره‌گر خارجی، برخوردی فراتر از چند موضع‌گیری عادی را نمی‌طلبد؟


[ پنج شنبه 91/8/25 ] [ 7:58 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما یگانه به یاس: کاش یه روز بیام کنسرتت!

در روزهای گذشته گفت و گوی مفصلی از رپ پرطرفدار ایرانی «یاس» در مجله «نسل امروز» منتشر شد که بازتاب های فراوانی در پی داشت.

 این گفت و گو مصادف شد با انتشار تک قطعه ای از این خواننده که باز هم مورد پسند خیلی ها قرار گرفته و بازتاب های فراوانی داشته. در این بین محسن یگانه در صفحه شخصی اش درباره این خواننده و انتشار اثر جدیدش نوشته: «سلام یاس عزیزم.

نه به خاطر اینکه توی مصاحبه ات لطف می کنی از من نام می بری، نه به خاطر اینکه این همه طرفدار داری، به خاطر این آهنگ جدیدت (وقت رفتن). من به شخصه ناراحتم که چرا یک موزیک سالم با کلمات سالم که خیلی سالم تر از خیلی از آهنگ های مهر خورده است باید غیرمجاز باشه!

تبریک می گم چون تنها کسی هستی که تو این مدت ازت آهنگ بد نشنیدم. روز به روز هم بهتر از قبلی، شاید منو نشناسی! ولی ما همه مون این دوره گذروندیم. آرزو می کنم یک روز آلبومتو از فروشگاه بخرم و بیام کنسرتت. البته نه اون روزی که دیگه بریده باشی.» این جملات همانطور که پیش بینی می شد با استقبال «یاس» روبرو شد و این خواننده در پاسخ به صحبت های یگانه در سایت رسمی و صفحه شخصی اش نوشت: «برادر عزیزم محسن یگانه. سلام.

 باید عرض کنم باعث افتخار است که نظرت را نسبت به کارم دادی و من هم امیدوارم روزی برسد که این سبک هم در ایران عزیزمان جایگاه خاص خود را باز کند و بتوانیم در میهنمان کنسرت برگزار و کار کنیم.

نمی دانم می شود یا خیر ولی من همچنان امیدوارم که روزی برسد که کسی به نوشته های من «آره» یا «نه» نگوید و بتوانم بدون نظارت مغرضانه مجاز بشوم زیرا همانطور که گفته ام، در عین حال که زیرزمینی می خوانم سعی می کنم چارچوب های فکری ام را لحاظ کنم. از صمیم قلب برای شما آرزوی موفقیت می کنم.»

[ پنج شنبه 91/8/25 ] [ 7:57 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما عقیم کردن الاغ کار دست عطاران داد!

فیلمبرداری تازه ترین فیلم سینمایی رضا عطاران با عنوان «آینه شمعدون» تعطیل شد.

 در این فیلم عطاران در نقش یک کارگر سابق سیرک ایفای نقش می کرد که در بخشی از فیلم مجبور می شود الاغ خود را عقیم کند. گویا همین مفهوم موجود در فیلمنامه سبب ساز آن شده است که اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد جلوی ادامه فیلمبرداری اثر را بگیرد.


لغو فیلمبرداری «آینه شمعدون» در شرایطی رخ می دهد که حدودا 25 درصد فیلمبرداری انجام شده بود و البته تهیه کننده کار محمد کمالی پور به تازگی ادعا کرده بود فیلمنامه کار را با تعدیل جلوی دوربین برده است.

با این حال انتشار خبر خط داستانی فیلم سبب ساز آن شد که اداره نظارت ارشاد بار دیگر به بررسی فیلمنامه کار پرداخته و دیروز حکم به تعطیلی موقت پروژه دهد.


بهرام بهرامیان کارگردان «آینه شمعدون» درباره لغو فیلمبرداری این پروژه می گوید:«وا.. هیچ چیز نمی توانم بگویم. هیچ سوالی از من نپرسید چون درباره این فیلم نمی توانم صحبت کنم.»

وقتی به بهرامیان می گوییم اگر کارگردان اثر نتواند درباره لغو فیلمبرداری صحبت کند پس چه کسی قادر است در این باره سخن گوید وی اظهار می دارد:«می توانید از عوامل فنی کار و آنهایی که صلاحیت بیشتری(!!!) برای اظهارنظر دارند سوال کنید. کارگردان هزار تا محدودیت دارد و به همین دلیل نمی تواند صحبت کند.»

بهرامیان درباره این پرسش که این تعطیلی به دلیل سوژه فیلم بوده یا چیز دیگر هم می گوید:«هیچی نمی گویم.»


[ پنج شنبه 91/8/25 ] [ 7:55 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما دستشویی ایستاده در اصفهان! +عکس

متاسفانه راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای چندی است که به جولانگاهی برای تبلیغ سبک زندگی غربی تبدیل شده است.

در ادامه این مطلب آمده است:ساختار این فروشگاه‌ها به گونه‌ای است که هیچ نشانه‌ای از فرهنگ و تمدن ملی ما و همچنین "سبک زندگی ایرانی و اسلامی" را به همراه ندارند.

عناوین غربی، تبلیغ مصرف زدگی، فروش خوراکی‌های غیربومی و عمدتا آماده، معماری بی‌هویت، لباس فرم مانکن گونه کارکنان و در کنار همه اینها تبلیغ عینی زندگی هالیوودی از ویژگی های این فروشگاه های زنجیره ای است.

مرکز «سیتی سنتر» اصفهان از جمله پروژه‌های فروشگاهی و تفریحی است که مراحل نهایی ساخت و تکمیل خود را می گذراند.

پروژه سیتی سنتر در 3 فاز به بهره برداری خواهد رسید. فاز اول شامل مرکز خرید به متراژ 144235 مترمربع و دارای فروشگاه، رستوران، کافی شاپ، مجتمع سینمایی، سالن غذاخوری و یک مرکز سرگرمی تفریحی می باشد.

بنابر اطلاعاتی که از سوی مجموعه سیتی سنتر منتشر شده سرمایه گذاران این پروژه را پنج شخص حقیقی و حقوقی تشکیل داده‌اند که از این پنج سرمایه گذار، یکی ایرانی و باقی سرمایه گذران عرب هستند.

شرکت راک به عناون یکی از سرمایه گذاران این پروژه فعالیت خود را در 19 آوریل سال 2006 آغاز کرده و جالب اینکه شیخ سعود بن سکر الکسیمی، ولیعهد و قائم مقام راس الخیمه؛ رئیس توسعه و برنامه‌ریزی و مسئول توسعه اموال و دارایی راک می‌باشد.

اما یکی از نکات سوال برانگیز اینکه سرمایه گذاران این پروژه با وجود شناخت از فرهنگ و عقاید مردم مسلمان کشورمان، اقدام به ساخت دستشویی‌های ایستاده در این مرکز کرده‌اند!



ساخت دستشویی ایستاده در فروشگاه بزرگ اصفهان!


گسترش روز افزون این فروشگاه ها بوسیله سرمایه گذاران خارجی و نبود تناسب بین ماهیت این مراکز و فرهنگ بومی و تاریخی شهرهای کشورمان می تواند موجب تغییر تدریجی سبک زندگی نسل های جوان کشور شده و بعد از مدتی به یک روش مرسوم و جاری در خانه‌های تک تک مردم تبدیل شود.

به نظر می رسد بین سیاست های مراکز فرهنگی کشور و نخبگان فرهنگی و آنچه که عملا در سطح جامعه رخ می دهد، فاصله زیادی وجود دارد.

علاوه بر این، نه تنها اثری از معرفی و تبلیغ "سبک زندگی ایرانی و اسلامی" چه در رسانه‌ها و چه ازسوی نهادهای مسئول دیده نمی‌شود، بلکه بسیاری از تولیدات فرهنگی اعم از فیلم و سریال و تبلیغات تلویزیونی و معماری و... تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی است که مصرف زدگی، دنیاطلبی، اصالت ثروت و رفاه و... در آن موج می‌زند.

اینجاست که زندگی غربی حتی درخصوصی‌ترین و جزئی‌ترین بخش‌های زندگی ما نفوذ کرده و به مدد صدها رسانه و تلویزیون غربی درحال پیشرفت است.


[ پنج شنبه 91/8/25 ] [ 7:54 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما اس ام اس جدید

فقط کاشــــف الکــــل رازی نبــــود..................... مصــــرف کننــــدگان الکــــل هم راضــــی اند . .:)


[ دوشنبه 91/8/22 ] [ 4:53 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما ماجرای «ترول» چیست؟

هر چند وقت یک بار یک بازی تازه وارد صفحه‌های وب می‌شود که بیشترین هم زیر سر گرافیست‌هاست. بازی جدیدی که این روز‌ها پایش به شبکه‌های اجتماعی باز شده، شیطنت‌های شخصیت‌هایی است به نام «ترول». ترول‌ها موجودات کمیکی هستند که سعی می‌کنند با هنجار‌های عمومی مخالفت کنند یا به هر چیزی که خوشایند‌شان نیست اعتراض کنند. اگر ارباب حلقه‌ها را دیده باشید حتما یادتان هست که آنجا هم حرفی از ترول‌ها بود. البته ماجرای این شخصیت‌ها خیلی قدیمی‌تر از این حرف هاست و باور‌ها در مورد اینها به دوران باستان می‌رسد اما نمونه اینترنتی‌اش برمی‌گردد به سال 92 که از همان موقع هم رفتار‌های عجیب آنها به خاطر بامزگی‌اش محبوب کاربران بود.

ترول یعنی چه؟

ترول معنی‌های مختلفی دارد. در فرهنگ لغات انگلیسی به معنی به دام انداختن، فریفتن یا ماهی‌گیری است. در اساطیر اسکاندیناوی یک افسانه است. در فرهنگ عامه اسکاندیناوی، هیولای غول‌پیکری است که قدرت جادویی دارد و در تفکرات باستانی، ترول‌ها شخصیت‌هایی هستند که با انسان‌ها دشمنی می‌ورزند، در قصر‌هایشان زندگی می‌کنند و با تاریکی هوانواحی اطراف را تحت سیطره خود در می‌آورند اگر در معرض آفتاب قرار بگیرند هم می‌ترکند یا سنگ می‌شوند.

غول یا آدم؟

شما هم در بچگی فکر می‌کردید یک غول زیر پله تاریک خانه زندگی می‌کند؟ اگر بله، باید بگوییم که این غول‌ها اجداد همین ترول‌های امروزی بودند؛ غول‌های قد کوتاهی که ظاهراً باج گیر هم بودند. ترول‌هایی که این روز‌ها خیلی زیاد در صفحه‌های وب می‌بینید نسل بعدی همین غول‌ها هستند که خیلی بیشتر شبیه انسان‌ها شده‌اند و قد‌شان هم بلند‌تر شده. سرو کله ترو‌‌های مدرن اولین بار در دهه 80 پیدا شد. برای اولین بار هم سال 1992 روی اینترنت منتشر شدند. آن زمان گروهی به نام «یوزنت»، ترول‌ها را در اینترنت باب کردند و اصطلاحاتی داشتند به نام «ترول کردن تازه‌ کار‌ها» که طبق این، وقتی اعضای جدید به گروه می‌آمدند، یک بحث قدیمی را که اعضای دیگر از آن خبر داشتند برای سر به سر گذاشتن اعضای جدید گروه مطرح می‌کردند و آنها را دست می‌انداختند!

کاربرد‌ ترول

مهم‌ترین کاربرد ترول، جلب نظر کردن در صفحه‌های وب است که خود ترول‌ها هم به خوبی این کار را بلدند و به محض منتشر شدن، نظر کاربران را جلب می‌کنند. استفاده از ترول‌های اینترنتی اوایل کمی توهین‌آمیز بود ولی بعد از مدتی به اعتراض به هنجار‌های جا افتاده در اجتماع تبدیل شد و جنبه طنز پیدا کرد. کاربرد امروزی ترول‌ها را هم که خودتان به خوبی می‌بینید و حتی می‌توانید با پیشنهاد ویژه ما خودتان هم با کمک ترول‌ها کمی شیطنت کنید.

غول‌هی خنگ اما مرگبار

ترول‌هایی که توسط جی‌.آر.آر تالکین به تصویر کشیده شده‌اند به هیچ عنوان شبیه این تصویر‌هایی نیستند که در اینترنت می‌بینید. تنها یک یا دو وجه اشتراک بین آنهایی که در سه گانه ارباب حلقه‌ها و کتاب‌ هابیت آمده با این ترول‌های مجازی وجود دارد که یکی از آنها این است که هر دو بامزه‌اند و دوست دارند خود را بانمک جلوه دهند. شباهت دوم این است که هر دو از تکه پاره کردن حریفانشان لذت می‌برند اما ترول‌های اینترنتی با کلمات دست به این کار می‌زنند و ترول‌های ساخت دست تالکین با قدرت و زور بازوشان.

در اوایل کتاب «هابیت» جایی هست که «بیلبو بگینز» و «دورف»‌ها در بخشی از جنگل به گیر سه ترول سنگی می‌افتند که آنها را زندانی کرده و قصد خوردنشان را دارند. تالکین در همانجا کد‌های شناسایی این غول‌ها را برملا می‌کند. آنها علاوه بر اینکه گوشت تازه بره دوست دارند، از کباب دورف و هابیت هم نمی‌گذرند. ترول‌های سنگی تنها ترول‌های موجود در مجموعه کتاب‌های تالکین نیستند. در اواسط همین کتاب با ترول‌های کوهستانی آشنا می‌شویم که می‌توانند صخره‌های بزرگی را بلند کرده و به سمت دشمنانشان پرتاپ کنند. در ارباب حلقه‌ها و قسمت یاران حلقه هم با ترول‌های غار‌نشین روبه‌رو می‌شویم که خوی وحشی‌گیری آنها به مراتب بیشتر از بقیه گونه‌های ترول‌های تپه‌ای و برفی اشاره کرد  هرچه هست وجه تشابه‌ این ترول‌های سرزمین میانه در وحشیگری و ذهن بودنشان است و اینکه می‌شود با کمی درایت به حساب‌شان رسید.


[ سه شنبه 91/8/16 ] [ 8:5 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما اختلاف دو فوتبالیست به خاطر یک هنرپیشه زن!
گزارش سراج 24 این دو بازیکن که سال ها رابطه خوبی با هم داشتند به دلیل اینکه هر دو خاطرخواه یک بازیگر خانم شدند با یکدیگر دچار اختلاف شدند.

اختلاف دو بازیکن به خاطر یک بازیگر زن!

یکی از این بازیکنان با این بازیگر خانم ارتباط داشت و زمانی که با این بازیگر بوده و با همبازیش ملاقات کرده نمی دانسته که همبازی اش عاشق خانم بازیگر می شود. پس از این ماجرا اختلاف این دو بازیکن مطرح آغاز و حتی در رسانه ها علنی شد. این دو بازیکن هنوز هم با یکدیگر مشکل دارند و آشتی نکرده اند.

[ سه شنبه 91/8/16 ] [ 8:3 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما پدر پیامک دنیا کیست؟

پدر پیامک یا همان SMS "ماتی ماکونن"، یک مهندس فنلاندی بود که در سال 1984 در یک پیتزافروشی در کپنهاگ، وقتی برای شرکت در کنفرانسی در مورد آینده ارتباطات موبایلی به دانمارک آمده بود، ایده سرویس پیام‌رسانی برای گوشی‌های دیجیتال GSM به ذهنش خطور کرد اما متأسفانه او هرگز برای این کار پیشگامانه دستمزدی دریافت نکرد، زیرا حق امتیاز این ایده را به ثبت نرسانده بود.

در سال 1992 شرکت نوکیا 1011، یکی از اولین گوشی‌های موبایل با شکل ساده (Candy Bar)، تنها امکان 60 دقیقه مکالمه به کاربر می‌داد و حافظه این گوشی فقط برای ذخیره 99 شماره مخاطب کافی بود و یک صفحه‌نمایش کوچک سیاه و سفید داشت. درست یک سال بعد از طرح ایده ماتی ماکونن، فرمت 160 کاراکتری توسط محققی در زمینه ارتباطات به نام فریدهام هیلبرند تعیین شد. او در حالی که سعی می‌کرد این فناوری را استاندارد کند و به تلفن‌های همراه امکان انتقال و نمایش پیام‌ها را بدهد، متوجه شد که میانگین جملات یا سوالات تنها به 160 کاراکتر نیاز دارد.

اولین پیامک 20 سال پیش ارسال شد

می‌توان گفت که اولین پیامک در سال 1992 توسط بریت نیل پاپ‌وُورس به مدیر اپراتور وُدافون، ریچارد جرویس در مهمانی کارمندان در شب کریسمس ارسال شد که متن آن این بود: "کریسمس مبارک". پاپ‌وورس سرویس ارسال پیام کوتاه یا همان پیامک را از کامپیوتر محل کار خود به یک گوشی موبایل اوربیتل 901 ارسال کرده بود!

در طول این سال‌ها شاهد ایجاد زبان جدید با نام زبان پیامکی بودیم که برای نوشتار مختصر در 160 کاراکتر این اتفاق رخ داده است و بسیاری از زبان‌شناسان کشورمان از این بابت برای ادبیات و زبان محاوره‌ی مردم به ویژه نوجوانان نگرانند و معتقدند در آینده منجر به تضعیف ادبیات و غلط دیکته‌ای و هجی کردن نادرست کلمات در میان کودکان شود.

در این میان شاید بتوان گفت بیشترین استقبال مشترکان تلفن همراه به دلیل رساندن مفهوم در کمترین زمان، همچنین مقرون به صرفه‌تر بودن از تماس تلفنی و امکان ارسال پیام در هر شرایط و بهتر از همه استفاده از این امکان توسط همه مدل گوشی تلفن همراه است.

سابقه پیامک در ایران

استفاده از خدمات پیام کوتاه در ایران برای نخستین بار در سال 1381 مورد بهره‌برداری قرار گرفت. از این سال به بعد استفاده از پیام کوتاه به‌ تدریج در بین کاربران ایرانی تلفن همراه فراگیر شد.

لازم به ذکر است فرهنگستان زبان و ادب فارسی در تاریخ 27 تیر 1386، واژه? "پیامک" را به‌ عنوان جایگزین "SMS" , "اس ام اس" برگزید


[ سه شنبه 91/8/16 ] [ 8:1 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 221404