سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://facebook69.ParsiBlog.com
یه وبلاگ با همه نوع مطلب برای سرگرم شدن 
قالب وبلاگ
محبوب کن - فیس نما از شکستن قلنج چه میدانید؟

شاید شما هم جزو آن دسته از مردم، بویژه جوان‌ترهایی باشید که گهگاه با به صدا درآوردن انگشتان دست، گردن یا مهره‌های کمرشان، اصطلاحا قلنجشان را می‌شکنند.

شاید دیده باشید کسانی را که این کار را پیوسته و مدام انجام می‌دهند. اگر خودتان هم جزو این افرادید، خوب است در‌این‌باره بیشتر بدانید:

در سال 1971 میلادی دو دانشمند آلمانی به مفصل سوم بین انگشت و کف دست نیرویی کششی وارد آوردند و با مشاهده شکل‌گیری حباب‌هایی از گاز در این آزمایش ثابت کردند که فشار بر مفاصل یاد شده سبب آزاد شدن گاز Co2 می‌شود.

وارد آمدن نیروی کششی بین سطوح مفصل سبب افزایش حجم آن و کاهش فشار مایعی می‌شود که درون مفصل است. این کاهش به خروج گاز درون مفصل و ایجاد حباب می‌انجامد.

وارد آوردن فشار بخصوص با شکستن قلنج سبب حرکت مایع درون مفصل به قسمت‌هایی می‌شود که زیر فشار کمتر باشد.

صدای حاصل از شکستن قلنج به سبب خوابیدن یا ترکیدن همین حباب‌های گاز در جریان حرکت مایع درون مفصل است.

شکستن قلنج کمر، گردن و بخصوص انگشت‌ها برای رفع خستگی، شاید موجب احساس راحتی شود، اما عارضه ساییدگی زودرس مفصل‌ها را به دنبال خواهد آورد.

با اولین نشانه‌های ساییدگی، درد و التهاب مفاصل بویژه در انگشت‌ها و گردن که حساس‌تر از مهره‌های کمر هستند شروع خواهد شد. در میان انگشتان دست، انگشت شست بیش از انگشتان دیگر در معرض خطر است.

چرخش ناگهانی در ناحیه گردن و بویژه کمر هم بسیار خطرناک قلمداد شده، آسیب‌های ستون فقرات و عضلات گردن را شدیدتر می‌کند.

شکستن قلنج به سبب ایجاد حس راحتی و رفع موقت خستگی، ممکن است سبب تکرار و عادت به انجام عمل شود. تکرار و عادت، افزون بر ایجاد اختلال وابستگی روانی، خرابی‌ها و آسیب‌های مفصلی را زودتر و شدیدتر پیش می‌آورد.

تا آنجا که می‌توانید از شکستن قلنج مفاصل‌تان خودداری کنید.


[ جمعه 91/8/5 ] [ 2:3 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما آلرژی چیست؟

آلرژی، واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل مختلف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کسانی که دچار حساسیت هستند، دارای سیستم ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهرا بی آزار موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند. برای مثال گرده گیاهان، می‌تواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبرو شده است. حساسیت یک مشکل بسیار شایع است و تقریباً از هر ده نفر، دو نفر به نوعی از آن مبتلا هستند.

چرا آلرژی یا حساسیت اتفاق می‌افتد؟

هنگامی که یک سیستم ایمنی افراطی در معرض یک ماده حساسیت ‌زا قرار می ‌گیرد، چند اتفاق می‌افتد:

1? بدن برای مبارزه با ماده مذکور، شروع به تولید نوع خاصی پادتن یا آنتی بادی (Antibody) می‌ پردازد که IgE نام دارد.

2? آنتی بادیها به نوعی سلول خونی که مست سل mast cell نام دارد متصل می ‌شوند. این سلولها در دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش، که محل اصلی ورود عوامل آلرژی‌ زا است، فراوانند.

3? مست سلها با انفجار خود مواد شیمیایی مختلفی از جمله هیستامین histamine آزاد می ‌کنند که عامل اصلی بروز بسیاری از علایم آلرژی است که از جمله این علایم می ‌توان به خارش گلو و آب ریزش بینی اشاده نمود.

4? اگر ماده حساسیت ‌زا در هوا باشد، عکس العمل آلرژِیک در چشمها، بینی و ریه رخ می ‌دهد و اگر این ماده خورده شود، عکس العمل آلرژیک در دهان، معده و سایر بخش های دستگاه گوارش بروز می ‌کند. گاهی مواد شیمیایی تولید شده در بدن به قدری زیاد است که علایم بسیار حادی نظیر کهیر، کاهش فشار خون، شوک یا بیهوشی (شوک آنافیلاکسی) نیز بوجود می ‌آیند.

آلرژیها چطور عمل می‌کنند؟

آلـرژیهـا عـکس الـعـمـل هـایـی حسـاس در بـرابر موادی هستـنـد کـه حـتـی مـمـکن اسـت کاملاً بی ‌ضرر باشند و ربـطی هم به جنسیت و سن و نژاد ندارد. در عملیاتی که حـساس سـازی نـامیـده می‌شود، بدن فرد در مقابل یک ماده خاص پادتــن می‌سازد که به آلرژی تبدیل می ‌شود. در نـتـیـجه هرگاه فرد با آن ماده خاص تماس می ‌یابد، این سیـستم دفـاعی در مقابل آن واکنش منفی ایجاد می ‌کند. ضد آلرژی ها در خون بدن هیستامین آزاد می‌ کنند که آن هم مسائل جانبی دارد. بطور مثال، هیستامین غشای مخاطی بینی و چشم ها را آبدار و خارش آور می‌ کند. همچنین آماس‌ هایی سفید رنگ و خارش آور که کهیر نامیده می‌ شوند در بدن ایجاد می ‌گردد.

با توجه به نوع آلرژی و قسمتی از بدن که درگیر آن است، علائم مختلفی از قبیل خارش پوست، چشمها یا بدن، ایجاد کهیر و جوشهای پوستی ، عطسه، سرفه، تنفس صدا دار، حالت تهوع و استفراغ ایجاد می‌ شود. در نمونه ‌هایی نادر حتی آلرژی های بسیار خطرناک و تهدید کننده مرگ نیز که آنافیلاکسیز نامیده می ‌شوند هم اتفاق می‌افتد.

علایم آلرژی کدامند؟

نشانه‌های آلرژی را می‌توان به سه دسته خفیف، متوسط و حاد تقسیم نمود.

عکس العمل خفیف، شامل نشانه ‌هایی است که یک ناحیه از بدن را تحت تاثیر قرار می ‌دهد، مانند التهاب، خارش و آبریزش از چشم. علایم خفیف به بخشهای دیگر بدن منتقل نمی ‌شوند.

نشانه عکس العمل متوسط، در بخش های مختلف بدن منتشر می ‌شوند و خارش چشم ممکن است به خارش گلو و تنگی نفس هم منجر شود.

عکس العمل حاد که آنافیلاکسیس (anaphylaxis) نام دارد ، نادر است و یک موقعیت خطرناک و از جمله مواردی است که در میان فوریت های پزشکی قرار دارند. در چنین مواردی، آلرژی در تمام بدن منتشر می ‌شود. این حالت ممکن است با مجموعه‌ای از حملات خارش چشم و صورت آغاز شود و در عرض چند دقیقه، به سرعت در تمام بدن پخش شود و علایم جدی ‌تری چون درد معده، گرفتگی عضلات، تهوع و اسهال را به دنبال داشته و در عین حال درجه التهاب مجاری تنفسی و گوارشی به حدی برسد که تنفس و بلع بسیار مشکل شود.

اغتشاش ذهنی و سرگیجه نیز از جمله علایم حساسیت هستند زیرا مشکل آنافیلاکسیس باعث کاهش شدید فشار خون نیز می ‌شود.

علائم آلرژى در ریه‌ ها به صورت تنگى نفس (آسم)، در پوست به صورت قرمزى و خارش (کهیر و اگزما) و در معده و روده‌ها به صورت اسهال و استفراغ و دردشکم (آلرژى غذایى) می‌ باشد.

واکسیناسیون یا حساسیت زدایی در موارد شدید که به درمانهای علامتی پاسخ نمی دهد و آلرژی در تمام طول سال فرد را رنج میدهد توصیه می شود. این روش درمانی بین سه تا پنج سال طول می کشد و موفقیت 70 تا 80 درصد دارد و در کلینیک های تخصصی آلرژی انجام می شود.

آیا همه دارای نوعی آلرژی هستند؟

لزوما همه دارای آلرژی نیستند. البته اکثر حساسیت ها، ارثی هستند و از والدین به فرزندان منتقل می ‌شوند. اشخاص می‌توانند توانایی ابتلا به آلرژی را نیز ارث ببرند و در عین حال به هیچ ماده خاصی حساس نباشند و فقط نقش انتقال دهنده را بازی کنند. هنگامی که یکی از والدین به نوعی از حساسیت مبتلا باشد، شانس ابتلای فرزند او 50% و اگر هر دو آنها آلژیک باشند، این مقدار به 75% می ‌رسد.

چه افرادی در خطر هستند؟

هر کسی می ‌تواند هر زمانی دچار آلرژی شود. شیوع آلرژی در آمریکا تقریباً بین 9 تا 16 درصد است. هرچند، بعضی حساسیت های غذایی در کودکی (مثل تخم مرغ یا مرکبات) ممکن است با بزرگتر شدن توسعه یابد. عواملی از قبیل توارث، کودکانی که از شیر مادر تغذیه نشده‌اند، استفاده زود هنگام بعضی مواد آلرژی ‌زا (مثل خوردن بادام هندی برای کودکان زیر 2 سال) می ‌تواند پیش بینی باشد برای اینکه آیا شما دچار آلرژی می‌شوید یا خیر.

درمان:

آلرژی درمان قطعی ندارد. فقط میتوان آن را کنترل کرد.

1- اجتناب از مواجهه با عوامل آلرژیک وحساسیت ‌زا

2-عدم مصرف مواد غذایی آلرژی زا در طول مدت ایجاد آلرژی (هرگونه‌ غذا یا مواد غذایی آلرژی زا ماده‌ای‌ که‌ بلعیده‌ می‌شود، می‌تواند باعث‌ بروز واکنش‌ آلرژیک‌ شود. غذاهایی‌ که‌ بیشتر باعث‌ این‌ حالت‌ می‌شوند، عبارتند از: شیر گاو ، تخم‌مرغ‌، گندم‌، سویا، بادام‌ زمینی ، ماهی ‌، آجیل مثل‌ گردو و فندق، خربزه ، کنجد ، تخمه ی آفتاب‌ گردان‌ و شکلات)

3-استفاده از اسپری های بینی مانند اسپری کرومولین، این اسپری ها مانع از ترشح می ‌شوند.

4-شستشوی مرتب بینی با سرم نمکی

5- مصرف یکی از آنتی هیستامینهای موجود با نظر پزشک.


[ پنج شنبه 91/8/4 ] [ 9:8 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما لیست غذاهای ممنوعه برای خانم های باردار

36605549285050782021 لیست غذاهای ممنوعه برای خانم های باردار

از اولین قرارملاقاتتان با دکتر در دوران بارداری، حرف‌های زیادی درمورد مواد غذایی که باید در این دوران بخورید یا بنوشید مثل کلسیم و اسیدفولیک به گوشتان می‌خورد. اما آیا می‌دانید از چه موادغذایی باید دوری کنید؟ توصیه‌های این چنینی هر سال تغییر می‌کنند و خیلی از چیزهایی که خوردن آنها قبلاً برای خانم‌های باردار اشکالی نداشت الان در لیست موادغذایی ممنوعه برای آنها قرار گرفته است. در اینجا عنوان می‌کنیم که در 9 ماهه دوران بارداری از مصرف چه موادغذایی اجتناب کنید.

 

کافئین

سال‌های زیادی است که گفته می‌شود مصرف مقدار زیاد کافئین در روز—چه از طریق قهوه، چای، نوشابه، شکلات یا نوشابه‌های انرژی‌زا– در طول دوران بارداری با خطر سقط‌جنین همراه است و تحقیقی که در سال 2008 انجام گرفت، آن را تایید می‌کند. در این تحقیق مشخص شد، زنانی که 200 میلی‌گرم یا بیشتر در روز کافئین مصرف کردند (به اندازه 2 فنجان یا بیشتر قهوه یا 5 قوطی نوشابه) تا دوبرابر بیشتر از زنانی که اصلاً کافئین مصرف ننمودند، دچار سقط‌جنین شدند. خیلی خوب است که در این دوران از نوشیدنی‌های بدون کافئین استفاده کنید، به‌ویژه در سه ماهه اول بارداری که خطر سقط‌جنین بیشتر است.

پنیر نرم

بهتر است از مصرف پنیرهایی مثل پنیر فتا، پنیر بز و سایر پنیرهای نرم خودداری کنید. اما چرا؟ چون ممکن است پاستوریزه نباشند و آلوده به لیتریا باشند باکتری که می‌تواند موجب مسمومیت غذایی شود. این پنیرهای نرم به این علت خطرناک هستند که مثل پنیرهای چدار و پارمزان با فراوری باکتری‌هایشان به طور طبیعی کشته نشده است. و چون زنان باردار سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر در معرض بیماری‌های مربوط به موادغذایی قرار دارند که اگر در سه ماهه اول بارداری اتفاق بیفتد ممکن است موجب سقط‌جنین یا زایمان زودرس شود.

گوشت

موقع خرید گوشت باید خیلی دقت کنید. خرید محصولات فریزشده و منجمد ممکن است آلوده به لیستریا باشند. به همین دلیل، گوشت‌ها را در آب جوش انداخته و بجوشانید تا باکتری‌های آن کشته شود. و موقع پخت حتماً انواع گوشت را تا متوسط و کامل بپزید. این گوشت‌ها ممکن است آلوده به تاکسوپلاسما باشند که انگلی است که موجب یک نوع عفونت می‌شود و بااینکه نادر است اما ممکن است موجب مرده به دنیا آمدن نوزاد یا یک مشکل حاد برای سلامتی شود.

ماهی

احتمالاً می دانید که جیوه که در بسیاری از ماهی‌ها وجود دارد برای بچه خطرناک است. جیوه یک نوروتاکسین است که رشد مغز جنین را مختل می‌کند. زمانیکه جیوه از آلودگی وارد آب دریا می‌شود، زنجیره غذایی خود را از گیاهان، به ماهی‌های کوچک و بعد به ماهی‌های بزرگ طی می‌کند و آنها را آلوده می‌سازد.

ماهی‌هایی که بیشتری مقدار جیوه را دارند باید در لیست غذاهای ممنوعه شما قرار گیرند، ماهی‌هایی مثل: کوسه، شمشیر‌ماهی، ماهی تن آلباکور و شاه‌ماهی خال‌مخالی. اما همه انواع ماهی‌های تن بد نیستند. اگر عاشق ساندویچ ماهی‌تن هستید، بهتر است از ماهی‌تن‌های کنسروی استفاده کنید که مقدار جیوه آن بسیار کم است و آن را به حداکثر یک یا دو بار در هفته محدود کنید.

اشتباهی که بسیاری زنان باردار مرتکب می‌شوند این است که به کلی از خوردن ماهی خودداری می‌کنند. بعنوان مثال ماهی سالمون یا ماهی آزاد حاوی جیوه نیست و منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا3 به حساب می‌آید که در طول بارداری نیاز دارید. اما صرفنظر از نوع ماهی که می‌خورید، بهترین راهکار این است که از خوردن هر چیز خام و نپخته خودداری کنید.

تخم‌مرغ

هیچکس نمی‌گوید تخم‌مرغ که منبعی عالی از پروتئین و موادمغذی خوبی مثل کولین است، نخورید. اما تخم‌مرغ هم در معرض آلودگی به سالمونلا قرار دارد که برای زنان باردار نسبت به بقیه خطرناک‌تر است. بنابراین دقت کنید که نکات ایمنی مربوط به آن را رعایت کنید: فقط تخم‌مرغی را خریداری کنید که در یخچال گذاشته شده است و هر کدام که شکستگی یا ترک داشت را دور بیندازید.

از خوردن تخم‌مرغ عسلی خودداری کنید (بهتر است کاملاً آب‌پز شوند تا نیمرو) و همچنین چاشنی سالاد سزار اگر حاوی تخم‌مرغ خام باشد نیز برای شما مناسب نیست. یادتان نرود خمیر پخته‌نشده کیک و شیرینی را هم مزه نکنید!

الکل

توصیه‌ای که درمورد الکل داده می‌شود کاملاً مشخص است: در سال 2005 وزارت بهداشت امریکا بیانیه‌ای ارائه کرد که در آن از کلیه زنان باردار و آنهایی که می‌خواهند باردارند شوند خواست که از مصرف نوشیدنی‌های الکلی خودداری کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نیز آن را تایید کرده و عنوان کرد که هیچ مقدار مصرف ایمن از الکل برای زنان باردار وجود ندارد. شاید پزشک خانوادگیتان بگوید مصرف یک مقدار کم هرازگاهی آن اشکالی نداشته باشد اما بد نیست بدانید که: الکل بلافاصله از جفت عبور می‌کند—یعنی وقتی شما می‌نوشید، فرزندتان هم می‌نوشد.

زنانی که مداوم الکل مصرف می‌کنند، فرزندشان را در معرض اختلال جنین الکلی قرار می‌دهند که موجب ناتوانی‌های یادگیری متوسط تا شدید، ناهنجاری‌های فیزیکی و اختلالات مربوط به سیستم عصبی مرکزی بدن قرار می‌دهد. و در یک تحقیق که در سال 2007 انجام شد، مشخص گردید که بچه‌هایی که مادرشان در طول بارداری الکل مصرف کرده بود، بعدها در دوران کودکی دچار مشکلات رفتاری و اخلاقی می‌شوند.

4 ماده‌غذایی که باید مصرف کنید

حالا که همه موادغذایی بد و مضر را برایتان توضیح دادیم لیستی از موادمغذی لازم برای زنان باردار را عنوان می‌کنیم که باید در راس سبد خرید روزانه خود قرار دهید.

• امگا3‌ها: این اسیدهای چرب برای رشد مغز و سیستم عصبی مرکزی حیاتی هستند و می‌توانند خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش دهد. بهترین منابع: ماهی سالمون، ماهی کولی، بذرکتان، روغن بذرکتان و برخی برندهای تخم‌مرغ.

• کولین: این ترکیب شبه ویتامین B نقش مهمی در رشد مغز جنین داشته و از بروز نقص‌های مربوط به نخاع جلوگیری می‌کند. بهترین منابع: گوشت قرمز (به استثنای جگر که زنان باردار نبایند بخورند)، جگر مرغ، تخم‌مرغ، دانه سویا و گیاهک گندم.

• فیبر: یک رژیم پرفیبر نه تنها از بروز مشکلات متداول بارداری مثل یبوست و هموروئید جلوگیری می‌کند بلکه به آزادسازی گلوکز در خون نیز کمک کرده و باعث می‌شود تعادل انرژی بیشتری داشته باشید. بهترین منابع: موادغذایی غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات.

• کلسیم: برای استخوان‌هایتان خوب است و زنانی که در رژیم‌غذایی خود به اندازه کافی کلسیم مصرف نکنند، بیشتر دچار مشکلات بارداری مثل فشارخون بالا و پره‌اکلامپسی می‌شوند. بهترین منابع: شیر‌کم چرب، پنیرهای سفت، ماست.


[ دوشنبه 91/8/1 ] [ 11:36 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما نکاتی مهم و کلیدی برای کاهش جوش های صورت

پوست صورت، گردن، قفسه سینه، پشت و شانه ها به دلیل داشتن غدد چربی، شرایط مساعدی را برای رشد میکروب ها فراهم می کنند. لذا جوش های بسیاری ممکن است در این نواحی از بدن دیده شوند.

ایران ناز، درمان جوش ها، تنها از راه کاهش میزان آنها امکان پذیر است. در اینجا 12 راه را برای کم کردن بروز این جوش ها برای شما بیان می کنیم.

1 – صورت خود را بیش از حد نشویید
تنها کثیف بودن پوست منجر به بروز آکنه و جوش نمی شود، بلکه بسیاری از انواع لکه ها و جوش های پوستی به دلیل شستشوی زیاد پوست به وجود می آیند، زیرا شستشوی زیاد سبب تحریک پوست می شود. مواد شوینده پوست، مثلا صابون ها، حاوی مواد شیمیایی هستند که تماس بیش از اندازه این مواد با پوست منجربه کاهش سلامت پوست و در نتیجه بروز لکه ها و جوش های پوستی می شود. می توان مناطق مستعد بروز جوش های پوستی را با یک پاک کننده ملایم و آب گرم، روزی دو بار شست تا تحریک پوست برای بروز جوش های پوستی را به حداقل رساند.

2 – از صابون های بدون چربی استفاده کنید
چربی صابون وارد خلل و فرج پوست شده و زمینه را برای بروز لکه ها و جوش های پوستی فراهم می کند، به همین منظور، از صابون هایی که بر روی آنها نوشته شده ضد آکنه، استفاده کنید. صابونها، حاوی مواد شیمیایی هستند که تماس بیش از اندازه این مواد با پوست منجر به کاهش سلامت پوست و در نتیجه بروز لکه ها و جوش های پوستی می شود.

3 – می توانید غذاهای مورد علاقه خود را مصرف کنید
این تفکر درست نیست که خوردن شکلات و غذاهای چرب ارتباط مستقیم با بروز جوش و آکنه دارد. آکنه زمانی رخ می دهد که منافذ پوستی توسط چربی سلول های پوستی و باکتری های طبیعی پوست بسته شوند و سبب بروز ورم و التهاب شوند. استفاده از برخی غذاها منجر به بروز واکنش های هورمونی در بدن می شود که باعث تولید بیش از حد سلول های پوست و یا تولید چربی بیش از حد خواهد شد. ولی باید از مصرف بیش از حد غذاهای چرب مثل پیتزا و نیز شکلات خودداری کنید.

4 – به مقدار زیاد آب بنوشید
نوشیدن آب در طول روز سبب می شود تا بدن شما دچار کم آبی نشود.

5 – کرم ضدآفتاب بزنید
از کرم های ضد آفتاب بدون چربی، با فاکتور محافظت در برابر نور خورشید استفاده کنید تا از رسیدن طیف وسیعی از اشعه فرابنفش نور آفتاب به پوست جلوگیری نمایید. حتما کرم بدون چربی بخرید تا منافذ پوست را مسدود نکند و منجر به بروز آکنه های پوستی نشود. کرم ضد آفتاب را هر دو ساعت یک بار مجددا استفاده کنید.

6 – به صورت مداوم از مواد آرایشی استفاده نکنید
از مصرف مواد آرایشی چرب خودداری کنید. استفاده از این گونه مواد چرب، منافذ پوست را مسدود می کند و جوش های پوستی و آکنه زیادی را ایجاد می کند. از مواد آرایشی استفاده کنید که حاوی مواد معدنی سبک و پودری شکل هستند که احتمال بروز جوش و آکنه را کمتر می کند. قبل از استفاده از مواد آرایشی، صورت خود را با آب سرد بشویید و بعد از پاک کردن آرایش نیز حتما صورت خود را شستشو دهید.

7 – از برنزه کردن پوست به شدت اجتناب کنید
این تفکر نادرست است که می گوید: برنزه کردن سبب پاک شدن پوست از آلودگی ها می شود. این یک واقعیت است که اشعه فرابنفش، خطر ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس و چین و چروک را افزایش می دهد. همچنین استفاده از برخی مواد و داروها، قبل و حین برنزه کردن، آسیب پوست توسط اشعه فرابنفش را چند برابر می کند.

8 – از مصرف محصولاتی که سبب چرب شدن موها می شود اجتناب کنید
از موادی مانند ژل مو که حاوی چربی زیادی است اجتناب کنید. همیشه موهای خود را تمیز نگه دارید. اگر موهای چربی دارید، روزانه آنها را بشویید.

9 – حتی المقدور از تماس زیاد موهای سر با پوست جلوگیری کنید
به خاطر داشته باشید که مو حاوی چربی است و تماس زیاد چربی آن با پوست، سبب مسدود شدن منافذ پوست شده و جوش های پوستی ایجاد می کند.

10 – جوش های خود را نترکانید
ترکاندن جوش ها سبب بدترشدن اوضاع می شود و فرایند بهبودی را کندتر می کند. جوش ها حاوی مواد آلوده ای هستند که با ترکیدن، مواد آلوده خود را به دیگر مناطق پوست انتقال می دهند.

11 – به صورت خود دست نزنید
از لمس کردن صورت و مالش صورت خودداری کنید، زیرا سبب بدترشدن آکنه می شود. تلفن همراه خود را دورتر از پوست بگیرید و از گذاشتن دستتان زیر چانه اجتناب کنید.

12 – برای مصرف کرم از دست خود استفاده نکنید
از وسیله هایی مانند پنبه، برای مصرف کرم و وسایل آرایشی استفاده کنید. دست و انگشتان، میکروب زیادی را حمل می کنند که می توانند منجر به جوش و آکنه شوند.

در آخر اگر جوش های پوستی شما را آزار می دهند، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید، زیرا راه های درمان زیادی برای حل مشکل شما وجود دارد.


[ یکشنبه 91/7/30 ] [ 7:49 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما مردان هم یائسه می شوند!

بنا بر آخرین یافته های پزشکی، مردان نیز با افزایش سن، از نظر سلامت جنسی دچار تحول شده و با کاهش هفتاد درصدی هورمون های مردانه مواجه می شوند که این امر سبب به وجود آمدن نوعی یائسگی جنسی در مردان می شود؛ اما تفاوت یائسگی در مردان با زنان در این است که ابتلا به آن در مردان صددرصد نبوده و هورمون های مردانه در اثر افزایش سن فقط در حدود هفتاد درصد کاهش یافته و دچار زوال می شود.

از منظر دیگر، یائسگی مردان از دو جهت با یائسگی زنان متفاوت است: نخست اینکه علائم آن به تدریج ظاهر شده و به همین دلیل مردان کمتر متوجه آن می شوند و دوم اینکه بروز یائسگی در مردان علائم مشخصی ندارد که به وسیله آن بتوان فهمید مرد دچار یائسگی شده است؛ اما می توان یکی از شایع ترین علل شکستگی سر استخوان را در مردها همان یائسگی و تغییر میزان هورمون های مردانه دانست.

جالب آنجاست که اختلال خواب و حافظه ای که غالب مردان به آن دچار شده و آن را ناشی از افزایش سن می دانند، به هیچ وجه ربطی به سن وسال ندارد و دقیقا نمایانگر بروز یائسگی مردانه است.

به هر حال اگر این عارضه به موقع تشخیص و درمان شود، تاثیر به سزایی در بهبود کیفیت زندگی آنها داشته و علاوه بر کاهش عوارض مربوط به این نوع یائسگی، توانایی جنسی آنها را تا پایان عمر به شکلی مطلوب حفظ می کند.

لازم است زنان در صورت وقوع این مشکل در همسر خود، وی را مورد حمایت عاطفی قرار داده و رابطه صمیمانه تری با او برقرار کنند.

مردان هم یائسه می شوند!

عوارض جسمی در یائسگی مردانه

- ترمیم دیررسی زخم ها؛
- توانایی کمتر برای فعالیت های جسمی؛
- احساس چاقی و اضافه وزن؛
- مشکل در خواندن نوشته های ریز و کوچک؛
- فراموشکاری یا از دست دادن حافظه؛
- ریزش موها یا نازک شدن آنها؛
- گر گرفتگی؛
- عصبی بودن؛
- کاهش حافظه و تمرکز؛
- خستگی؛
- اختلالات خواب؛
- افسردگی برونگرا؛
- از دست دادن اعتماد به نفس و احساس لذت؛
- از دست دادن هدف و مقصد زندگی؛
- اضطراب و نگرانی؛
- احساس تنهایی و علاقه به کسب تجربه های جدید با زنان دیگر برای آزمودن توانایی جنسی؛
- افزایش مشکلات ارتباطی و عدم توانایی ایجاد رابطه صمیمانه با همسر؛
- نیاز بیشتر به دفع ادرار.



برای پیشگیری ودرمان یائسگی مردانه چه باید کرد؟


درمان های یائسگی مردانه شامل درمان جایگزین با هورمون تستوسترون، استفاده از برخی تولیدات گیاهی، رژیم غذایی مناسب و حمایت روحی همسر، داشتن خواب کافی و فعالیت های ورزشی منظم است.

به همین منظور توصیه می شود که مردان پس از پنجاه سالگی از نوشیدن چای و قهوه و خوردن غذاهای پرادویه و بسیار شیرین پرهیز و از مایعات فراوان استفاده کنند. همچنین برای پیشگیری از اختلالات رفتاری، استفاده از حبوبات و غلات و جهت جلوگیری از پوکی استخوان، استفاده از لبنیات، سویا، ماهی آزاد، سبزیجات سبزرنگ و انجیر، و برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی استفاده از غذاهای حاوی امگا 3 مانند روغن ماهی آزاد توصیه می شود.



وظیفه زنان در زمان وقوع یائسگی در مردان

- یائسگی مردانه در واقع برای نیمه دوم زندگی است. زنان باید تغییرات میانسالی را در خود آسان گرفته و همسرشان را نیز به این کار تشویق کنند و بپذیرند و بقبولانند که این مرحله نیز بخشی از زندگی بوده و از زیبایی ها و جذابیت های خاص خود برخوردار است.

- اغلب مردان در این دوران احساس می کنند که قدرت، توان و ارزششان را از دست داده اند. زنان باید به مردشان نشان دهند که میزان دلبستگی آنها به شریک زندگی شان صرفا مربوط به مسائل جنسی نبوده و تحت هر شرایطی، همسرشان را دوست دارند و عزیز و محترم می شمارند.

- حقیقت این است که ترسناک ترین تغییر در زندگی یک مرد، مربوط به مسائل جنسی است؛ چرا که آنها تصور می کنند جزو مهمی از مردانگی شان در گرو آن است. به همین دلیل زنان موظفند در این دوران با مرد همدلی کرده و با درک شرایط وی به او یاری رسانند تا در مورد ترس ها و خواسته هایش صحبت کند و راهی برای بازیابی احساس عزت نفس و توانایی اش بیابد.

- آغاز این مرحله، به معنای آغاز یک پایان نیست، بلکه گذر از مرحله ای به مرحله ای دیگر و رسیدن به دوران پربارتر و درک احساسات عمیق تر در زندگی زناشویی است. یائسگی مردانه به معنای کاهش قدرت باروری یا ناتوانی کامل جنسی نیست، بلکه آغاز مرحله ای است که عشق را جایگزین احساسات غریزی زودگذر کرده و به زندگی معنای زیباتری می بخشد.


[ پنج شنبه 91/7/27 ] [ 11:57 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما زنان باردار پوست حساس تری دارند

طی دوره بارداری، بدن به طور طبیعی وارد وضعیت‌های خاصی می‌شود که از تغییرات هورمونی ناشی می‌شوند. به این ترتیب شرایط جدیدی که بدن تجربه می‌کند می‌تواند روی پوست هم تاثیر بگذارد. التهاب و آکنه ممکن است در دوره بارداری به سراغ هر کسی بیاید.


 ولی نکته مهم‌تری که مراقبت از پوست در دوران بارداری را به یک مسئله حساس تبدیل می‌کند ترکیبات شیمیایی است که در لوازم آرایشی وجود دارد. لوسیون‌ها، روغن‌ها و کرم‌ها می‌توانند حاوی موادی باشند که از طریق پوست جذب شده، به خون شما راه پیدا کرده و از این طریق روی جنین شما تاثیرات مخربی می‌گذارند. البته فقط این نیست و این ترکیبات می‌توانند به شیری که مادر به نوزاد می‌دهد هم وارد شوند. بنابراین ممکن است لازم باشد در دوره بارداری راجع به عادت‌هایی که در مراقبت از پوست‌تان دارید تجدید نظر کنید. البته بسیاری از کارخانه‌ها مدل‌هایی از لوازم آرایشی‌شان را به طور خاص برای خانم‌های باردار تولید می‌کنند که در صورت استفاده از آن‌ها چندان جای نگرانی نیست ولی اگر از محصولات دیگر استفاده می‌کنید لازم است قبلا مطمئن شوید که ضرری برای نوزادتان ندارند. باید مراقب چند ترکیب باشید و از آن‌ها دوری کنید. یکی از آن‌ها اسید سالسیلیک است که یکی از عوامل اصلی ناهنجاری‌های مادرزادی است و به صورت خوراکی و همینطور برای مصرف موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته بسیاری از متخصصان معتقدند استفاده موضعی آن در حجم کم اشکالی ایجاد نمی‌کند ولی بهتر است ریسک نکنید تا خیال‌تان راحت باشد. اسید بتاهیدروکسی (BHA) و اسید آلفاهیدروکسی (AHA) را هم به فهرست ترکیبات ممنوعه اضافه کنید! البته بهتر است در مورد همه ترکیباتی که به صورت‌های مختلف استفاده می‌کنید، حتی شامپویی که به سرتان می‌زنید هم با متخصص مشورت کنید. کار که از محکم‌کاری عیب نمی‌کند!


[ پنج شنبه 91/7/27 ] [ 11:53 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما چند راه عجیب برای سرما نخوردن

یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

پیشگیری واقعا بهتر از درمان است، بنابراین در اینجا چند راه حل عجیب برای جلوگیری از سرماخوردگی ذکر می‌کنیم:

چند راه عجیب برای سرما نخوردن

1- دست‌هایتان را بشویید. هر بار که شما به دکمه آسانسور، دسته تردمیل، دستگیره درب‌ها یا غیره دست می‌زنید، دست‌هایتان میلیون‌ها میکروب به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل است که متخصصان معتقدند شستن دست‌ها بهترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف است. حداقل حدود 20 ثانیه دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید و بین انگشت‌ها و زیر ناخن‌هایتان را هم فراموش نکنید. اگر به آب و صابون دسترسی نداشتید، از ضدعفونی کننده‌هایی که در ترکیبات آنها الکل وجود دارد، استفاده کنید.

2- بیشتر معاشرت کنید.حتما می‌دانید که دوستی‌ها و روابط اجتماعی گسترده و صحیح، اثرات مضر هورمون‌های استرس را کم می‌کند. اما تحقیقات جدید نشان داده است که هرچه دوستان بیشتری داشته باشید، سالم‌تر خواهید بود. پزشکان به 83 دانشجوی سال اول دانشگاه، واکسن آنفلونزا تزریق کردند و متوجه شدند که تعداد آنتی‌بادی‌های مبارزه با بیماری آنفلونزا در بدن افرادی که روابط اجتماعی بیشتری دارند، بیشتر از کسانی است که روابط محدوتری دارند.

3- مسواک‌هایتان را جداگانه نگهداری کنید. وقتی یکی از افرادی که در خانه شما زندگی می‌کند دچار سرماخوردگی می‌شود تقریبا جلوگیری از سرایت آن به افراد دیگری که در همان خانه زندگی می‌کنند، غیر ممکن است و احتمالا شما هم بعد از مدتی، سرفه کردن و عطسه کردن را آغاز می‌کنید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند از گسترش سرماخوردگی در خانه جلوگیری کند، این است که اعضای خانواده مسواک‌هایشان را جدا از هم نگهداری کنند، یعنی طوری آنها را قرار دهید که با یکدیگر تماس نداشته باشند.

4- به نظافت آشپزخانه بیشتر توجه کنید. هر روز حوله مخصوص خشک کردن ظروف‌تان را عوض کنید. هیچ وقت از حوله‌ای که برای خشک کردن دستان‌تان استفاده کرده‌اید، برای خشک کردن ظرف‌ها استفاده نکنید. بهتر است اجازه دهید ظرف‌ها با جریان هوا خشک شوند. اسکاچ ظرفشویی را همیشه کاملا بشویید و اگر تا مدتی آنها را نمی‌خواهید (مثلا شب تا صبح) در جایی قرار دهید که خشک شوند. همچنین هر چند مدت یک بار، آنها را عوض کنید.


[ سه شنبه 91/7/25 ] [ 11:4 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما آمار مبتلایان به ایدز در ایران

براساس یک مدل ریاضی تخمین می‌زنیم که حدود 90 هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور داشته باشیم که تنها حدود 25 هزار نفر از آن‌ها شناسایی شده‌اند.

عباس صداقت با اشاره به اینکه تقریبا 46 درصد مبتلایان به ایدز مربوط به این گروه سنی هستند، افزود: منتهی اگر فرض را بر این بگیریم کسانی که بیماری آن‌ها در این گروه شناسایی شده است در خوشبینانه‌ترین حالت سه الی چهار سال پیش ازکشف بیماری، مبادرت به رفتارهای پرخطر داشتند در نتیجه گروه سنی 20 تا 30 سال به عنوان پرخطر‌ترین گروه سنی مورد توجه قرار گرفته است.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: از همین رو پیشگیری ازابتلابه بیماری ایدز نوجوانان و جوانان با تاکید بیشتری دنبال می‌کنیم.

صداقت درمورد برنامه‌های وزارت بهداشت برای جلوگیری ازشیوع ایدز درکشور گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت دراین زمینه بحث پیشگیری و درمان است به همین دلیل برای گروه‌هایی که در دسترس هستند برنامه‌های آموزشی و اطلاع رسانی داریم.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در جلوگیری از بروز بیماری ایدز در جامعه بیشترین نقش را دارند، افزود: آگاه سازی مردم ازسوی رسانه‌ها در این زمینه یک ضرورت بسیار مهم محسوب می‌شود.

به گفته صداقت آسیب‌های ناشی از رفتارهای پرخطر، اعتیاد به مواد مخدر به ویژه و داروهای محرک وروانگردان مواردی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه حدود 24 هزار نفر به ایدز مبتلا هستند که مورد شناسایی قرار گرفته‌اند، افزود: براساس یک مدل ریاضی تخمین می‌زنیم که حدود 90 هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور داشته باشیم که تنها حدود 25 هزار نفر از آن‌ها شناسایی شده‌اند.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت با اشاره به برنامه‌های آموزشی واطلاع رسانی دیکر نهادهای مسئول برای جلوگیری ازشیوع ایدزدرجامعه، تصریح کرد: آنچه مهم است بحث آموزش همگانی است که انتظار داریم رسانه‌ها جدی‌تر وارد این مقوله بشوند.


[ سه شنبه 91/7/25 ] [ 5:28 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما مردم کدام کشورها بیشتر عمر می کنند؟

میانگین طول عمر مردم بعضی کشورها نسبت به کشورهای دیگر بالاتر است. کارشناسان این طول عمر را عمدتا به سبک زندگی مردم نسبت می دهند. در اینجا به 10 کشور اشاره می کنیم که میانگین طول عمر مردمشان از دیگر کشورها بیشتر است.

ایتالیا - 81.86 سال

یک ایتالیایی به طور متوسط 3.37 سال بیشتر از یک آمریکایی زندگی می کند. راز این طول عمر در غذاهایی است که ایتالیایی ها مصرف می کنند، مثلا روغن زیتون که آنتی اکسیدان موجود در آن به کاهش کلسترول خون کمک و از بیماری هایی مانند بیماری های قلبی یا لخته شدن خون کمک می کند.

مردم کدام کشورها بیشتر عمر می کنند؟


استرالیا - 81.90 سال

آنچه طول عمر مردم استرالیا را افزایش می دهد سبک زندگی سالم و مصرف اندک سیگار است. بعضی کارشناسان معتقدند که این طول عمر را می توان مستقیما به امکانات بهداشتی و درمانی ای نسبت داد که در اختیار مردم قرار می گیرد. به گزارش برترین ها استرالیا بر خلاف آمریکا، این امکانات را بدون توجه به وضعیت شغلی افراد در اختیار همه مردم قرار می دهد.

هنگ کنگ- 82.12 سال

مردم هنگ کنگ رژیم غذایی سالمی حاوی توفو، برنج و سبزیجات دارند. ضمنا اکثر آنها زندگی فعالی دارند و به همین دلیل دچار چاقی مفرط یا بیماری قلبی نمی شوند.

جزیره گورنسی- 82.24 سال

می گویند اگر ثروتمند باشید همه چیز خواهید داشت. شاید به همین دلیل است که ساکنین این جزیره کوچک طول عمر بالایی دارند. آنها  بسیار ثروتمندند و به همه امکانات رفاهی و غذاهای سالم دسترسی دارند.

آندورا- 82.50 سال

این کشور کوچک  بین دو کشور زیبا (اسپانیا و فرانسه) واقع شده است و شهروندان آن زمان زیادی را در بیرون از خانه می گذرانند. به پیک نیک می روند و بیرون از خانه بازی می کنند. این فعالیت ها استرس و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد و فشار خون را تنظیم می کند. ضمنا نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است و اکثر اهالی آن تحصیلکرده اند. همین امر موجب افزایش طول عمر آنها می شود.

سان مارینو- 83.07 سال

میانگین طول عمر مردم سان مارینو 4.5 سال بیشتر از مردم آمریکا است. آنها درآمد بیشتر و محیط کار سالم تری دارند. چون اکثر مردم سان مارینو در اداره ها و دفاتر کار می کنند، میزان مرگ های ناشی از حوادث کاری بین آنها کمتر می باشد.

سنگاپور- 83.75 سال

اگر چه زندگی در سنگاپور از سرعت بالایی برخوردار است ولی مردم آن زندگی شادی دارند. برنج و سبزیجات بخش بزرگی از رژیم غذایی آنها را تشکیل می دهد و حکومت به بهداشت مردم اهمیت زیادی می دهد. افراد سیگاری برای کشیدن سیگار به مکان های خاصی می روند تا دود سیگار آنها بر دیگران تاثیر نگذارد.

ژاپن- 83.91 سال

نرخ چاقی در ژاپن به طرز غیرقابل باوری پایین است – تنها 3.1 درصد. ژاپنی ها برنج، سبزی و ماهی می خورند و امگا 3 موجود در این غذاها خطر فشار خون، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.   تعداد مبتلایان به آلزایمر در این کشور اندک است. مردم ژاپن کم غذا می خورند، زیاد راه می روند و به طور کلی سالم زندگی می کنند.

مردم کدام کشورها بیشتر عمر می کنند؟


ماکائو – 84.43 سال

این کشور بخش بزرگی از درآمد خود را صرف بهداشت و رفاه مردم خود می کند.

موناکو- 89.68 سال

سبک زندگی سالم و کم خطر، سرمایه گذاری در برنامه های بهداشتی و درمانی، و رژیم غذایی مناسب مردم عواملی هستند که در کاهش استرس، فشار خون و بیماری های قلبی موثرند و به افزایش میانگین طول عمر مردم موناکو کمک کرده اند.


[ سه شنبه 91/7/25 ] [ 1:37 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 21
کل بازدیدها: 221389