سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://facebook69.ParsiBlog.com
یه وبلاگ با همه نوع مطلب برای سرگرم شدن 
قالب وبلاگ
محبوب کن - فیس نما آستون مارتین «ونتیج V12 رودستر»

 با آنکه نمایشگاه بین المللی خودروی مسکو را نمی توان در ردیف نمایشگاه های معتبری چون ژنو و دیترویت قرار داد اما این نمایشگاه از مهمترین و پذجذبه ترین نمایشگاه های خودرو اروپا به شمار می آید. نمایشگاه خودرو مسکو با عمر 20 ساله که سابقه آغاز به کار آن به سال 1992 بازمی گردد، به گفته بسیاری از منتقدان و خودرونویسان، بزرگترین میعادگاه اهالی صنعت خودروسازی در بلوک شرق اروپا محسوب می شود. این نمایشگاه دوسالانه امسال نیز از 29 آگوست (جهت بازدید کارشناسان و خبرنگاران) و از تاریخ 31 آگوست (برای عموم) در محل دائمی خود یعنی «Moscow Obednya» گشایش یافت.



 با آنکه در تمامی ادوار برگزاری موتور شو مسکو بیش از ده ها رونمایی از خودروهای جدید صورت می گیرد و صدها خودرو و فناوری جدید به جهانیان معرفی می شود اما تعداد خودروهای خاص و پر سروصدای هر دوره به بیش از مجموع انگشتان دو دست نمی رسد. خودروهایی که می توان آنها را محور برگزاری نمایشگاه دانست که چه پیش از گشایش نمایشگاه و چه تا مدت ها پس از مراسم اختتامیه این نمایشگاه، در کانون توجه محافل خودرویی دنیا قرار دارند. در این نوشتار به معرفی یکی از خودروهای جدید و داغ این دوره از نمایشگاه بین المللی خودرو مسکو پرداخته و با «آستون مارتین و نتیج V12» مدل 2013 بیشتر آشنا خواهیم شد.

میراث بریتانیایی


«ونتیج» را باید در کنار محصولات سری DB، محبوبترین و شناخته شده ترین محصول شرکت آستون مارتین دانست. آغاز تولید این محصول در شرکت آستون مارتین به سال 1972 یعنی زمانی که این شرکت 59 ساله بود، بازمی گردد. از آن سال تا به امروز، ونتیج در کنار اسامی همچون بنتلی کانتیننتال و رولزرویس اعتبار صنعت خودروسازی بریتانیا به شمار می آید. نسل جدید مدل کوپه این خودرو نیز در سال 2005 میلادی در نمایشگاه خودروی ژنو به دوستداران این برند لوکس معرفی شد و تاکنون چندین دستگاه از نسل جدید این خودرو به صورت گذر موقت در چند سال گذشته وارد خیابان های کشورمان شده است. طراحی ونتیج اثر طراح معروف صنعت خودروسازی یعنی «هنریک فیسکر» است که آن را می توان یک طراحی پخته، مطابق با ذائقه اشرافی و دارای رگه های محسوس خودروهای اسپورت دانست.



 کلاسیک مدرنیته در جای جای طراحی این خودرو قابل رویت بوده و شخصیت با وقار و سلطنتی این رودستر انگلیسی از فاصله دور نیز به سرعت برای ناظر قابل تشخیص است. شاید نخستین موضوعی که در بررسی و پرداخت به چنین خودروهایی که در رده خودروهای اسپورت لوکس قرار دارند، مد نظر باشد مسئله کیفیت ساخت و کیفیت مواد به کار رفته شده در این خودرو باشد. در پرداخت این موضوع همین کافیست که بدانیم مجرب ترین نیروی انسانی متشکل از مهندسان و کارکنان پرسابقه شرکت آستون تحت قوانین سختگیرانه و شرایط خاص این شرکت با بهترین مواد اولیه از جمله چوب درختان گردو و چرم پوست حیوانات پرورش یافته در زیرمجموعه ای از شرکت آستون به صورت دست ساز مشغول تولید هر یک از محصولات خارج شده از خطوط تولید آستون مارتین هستند! 17 نوع چرم درجه یک به همراه طیف بسیار گسترده ای از پوشش چوبی یا کرومی در کنار 35 رنگ مختلف تنها بخش کوچکی از قابلیت انعطاف پذیری آستون مارتین در مقابل سفارش مشتریان این رودستر گرانقیمت است. جالب است بدانید که تمامی قسمت های چرمی داخل کابین این رودستر 2 نفره از جمله پوشش صندلی ها و غربیلک فرمان به صورت دست دوز تهیه و ساخته و پرداخته شده است. به این موارد ساعت آنالوگ گرانقیمت این خودرو را که در مرکز داشبورد خودرو قرار دارد نیز اضافه کنید تا طراحی کلاسیک و اصیل دکوراتیو داخلی ونتیج V12 رودستر مدل 2013 چیزی کم نداشته باشد.



 

 
قلب تپنده


زیر کاپوت کشیده جدیدترین محصول شرکت آستون مارتین پیشرانه ای 12 سیلندر به حجم 6 لیتر آرمیده است که تنها باید از این پیشرانه به عنوان یک نیروگاه کوچک سیار نام برد. این پیشرانه آلومینیومی تویین توربو 12 سیلندر که به صورت W شکل (یا همان به شکل دو V کنار هم) طراحی و چیده شده است توانایی تولید بیشینه قدرتی برابر با توجه 517 اسب بخار را در دور موتور 6500 rpm دارد. همچنین این نیروگاه کوچک تویین توربودار می تواند گشتاوری معادل رقم دیوانه کننده 570 نیوتن متری را در دور موتور 5750 rpm تولید کند. پیشرانه 517 اسب بخاری ونتیج V12 با نسبت تراکم 7/10 به یک، می تواند این سواره نظام بریتانیایی با وزن خالص 1760 کیلوگرم را در عرض تنها 5/4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت و در عرض 7/9 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برساند. بد نیست اشاره کنیم این پیشرانه عنوان کوچکترین و سبکترین پیشرانه ساخت آستون مارتین را یدک می کشد و حدود 100 کیلوگرم از پیشرانه V8 این خودرو سبکتر است. علاوه بر پیشرانه پرتوان این خودرو عوامل دیگری چون طراحی و مهندسی باله عقب و باز طراحی سیستم سیستم تعلیق که ارتفاع کمتری نسبت به مدل های پیشین دارد نقش بسزایی در کسب رکوردهای زمانی خیره کننده این خودرو دارند. همچنین پیشرانه W12 این خودرو که دارای 48 سوپاپ با سامانه زمانبندی متغیر و چهار میل لنگ است پس از رساندن سرعت ونتیج به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت در مدت زمان بسیار کوتاهی می تواند این خودرو را به سقف سرعت 315 کیلومتر بر ساعت (در حالت سقف بسته) برساند. همچنین بیشینه سرعت این خودرو در حالت سقف روباز به رقم 305 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.





جعبه دنده جدید و پلتفرم منحصر به فرد


علاوه بر پیشرانه حجیم این خودرو که نقشی اساسی در رفتارهای دینامیکی این خودرو ایفا می کند جعبه دنده چنین خودرویی نیز باید کاملا خاص باشد تا بتواند نیرویتولیدی پیشرانه را بدون درنگ و اتلاف زمان به چرخ ها برساند. مهندسان شرکت آستون مارتین نیز برای رودستر گرانقیمت این شرکت، یک جعبه دنده شش سرعته هوشمند ساخت شرکت آلمانی ZF را در نظر گرفته اندکه بتواند نیرویتولیدی پیشرانه را به هر چهار چرخ این خودرو منتقل سازد.این جعبه دنده طوری برنامه ریزی شده است که 60 درصد نیروی تولیدی را به دیفرانسیل عقب و 40 درصد نیروی تولیدی پیشرانه را به محور جلو منتقل می کند که این امر به رفتارهای تندوتیز دینامیکی این خودرو شدت بیشتری می بخشد. گفتنی آنکه سامانه چهار چرخ متحرک این خودرو با آنلایز رفتارهای حرکتی خودرو در هر لحظه عکس العمل های مختلف نشان داده و فرامین متناسب با شرایط رانندگی را صادر می کند، به طوری که اگر حسگر دیفرانسیل احساس نماید که اختلاف بیش از حد مجاز در گشتاور بین دو اکسل وجود دارد به صورت خودکار وارد عمل شده و نیروی بیشتری را به چرخی که چسبندگی کمتری به زمین دارد ارسال می کند. علاوه بر این، جعبه دنده مذکور قابلیعت تعویض دنده به صورت کاملا دستی را نیز برای راننده مهیا می سازد که بدین ترتیب راننده می تواند از طریق دسته دنده یا شیفترها (پدال ها) پشت فرمان اقدام به تعویض دنده در سرعت و زمان دلخواه نماید. با آنکه وزنخشک این خودرو تنها 50 کیلوگرم از نسخه ونتیج هشت سیلندر سنگین تر بوده اما تقسیم وزن این خودرو که به صورت 51 درصد روی محور جلو و 49 درصد روی محور عقب است سبب شده تا ونتیج V12 بسیار پایدارتر از نسخه قدیمی تر آن به نظر رسد. ضمن آنکه مهندسان آستون مارتین برای پایداری بیشتر خودرو روی جاده برای نخستین بار سیستم تعلیق جناغی دوبل با آرایش Anit-Dive را در این خودرو به کار گرفته اند. قسمت شاسی ونتیج 2013 و بخش های عمده ای از بدنه آن از نوعی آلیاژ منیزیومی ساخته شده است. این آلیاژ جدید که بسیار سخت بوده در قسمت هایی چون ستون های نگه دارنده شیشه جلو و گلگیرهای جانبی به کار رفته است. سیستم ایستایی این خودرو نیز از نوع ترمزهای سرامیک کربنی خنک شونده با قطر 398 میلیمتر و کالیپرهای شش پیستونه در محور جلو ودیسک ترمزهای 360 میلیمتری چهارپیستونه در محور عقب خواهد بود.





تجهیزات و قیمت


آستون مارتین برای این خودرو فهرست بلندبالایی از تجهیزات و امکانات رفاهی و ایمنی تدارک دیده است که تنها نام بردن از آنها مقاله ای جداگانه می طلبد. با این حال، از مهمترین تجهیزات جدید به کار رفته شده در ونتیج V12 رودستر می توان به سامانه Follow to Stop که وظیفه رصد و آنالیز سرعت، شتاب و مسیر حرکت خودروهای موجود در مسیر پیش رو خودرو را دارد اشاره کرد. همچنین سامانه ناوبری هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت، سامانه گرم کننده سر و پشت گردن، سامانه جدید تثبیت دمای کابین در حالت باز بودن سقف، سامانه Day Light (روشنایی در روز) و رینگ های 19 اینچی آلیاژی به همراه تایرهای P-zero Corsa پیرلی و دیسک های سرامیک کربنی از دیگر تجهیزات این رودستر اشرافی هستند. شرکت آستون مارتین همزمان با رونمایی مدل جدید ونتیج در نمایشگاه خودرو مسکو فروش این مدل را نیز در کشورهای دارای نمایندگی آغاز کرده است. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این خودرو از حدود 233 هزار دلار آغاز می شود و بنا بر اعلام شرکت آستون مارتین، نخستین سری تولیدی این خودرو از اواخر تابستان سال جاری به مشتریان تحویل داده خواهد شد.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 8:12 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما چرا یک ایرانی Audi R8 V8 سوار می شود؟

این روز ها خودرو های گذر موقت زیادی در ایران مشغول تردد هستند که برخی از آن ها جز خودرو های خاص و ابر ماشین ها ، حتی در حوزه جهانی محسوب می شوند. با توجه به محدودیت عبور و مرور 1 ماهه که به این دسته از خودرو ها داده شده است ، وارد کردن خودرو گذر موقت قطعا علاقه وافری به خودرو های خاص  می طلبد که با وجود تمام این محدودیت ها یک دستگاه از این ابر ماشین ها را با هزینه حمل و نقل بالا برای این مدت کوتاه به تهران منتقل می کنند.  چندی پیش یکی از خوانندگان مجله "تخت گاز" به دفتر مجله تماس حاصل نمود و ما را از وجود خودرو خاص و کمیاب خود در ایران مطلع نمود. با هماهنگی های انجام شده قرار بر این شد تا دیدار کوتاهی با این زیبای آلمانی یعنی Audi R8 8 سیلندر داشته باشیم.



کمپانی آئودی که با لامبورگینی دارای شراکت هستند ، در سال 2008 از مدلی پرده برداری کرد که از نظر فنی به لامبورگینی گالاردو شباهت داشته باشد و با قیمت کمتر بتواند بازار بیشتری برای خود دست و پا کند. یک سال از تولید R8 مدل 8 سیلندر گذشته بود که کمپانی به ضعف قدرت موتور در آن پی برد و پس از آن یعنی در سال 2009 گونه 10 سیلندر آن را معرفی کرد. لازم به ذکر است که گونه فیس لیفت آن به تازگی معرفی شده که برای آشنایی با آن  می توانید به صفحه اخبار مراجعه نمایید

حال وقتی دیدار با این کوسه وحشی رسیده است. در خیابان های تهران منتظر ورود این خودرو بودیم که از دور چراغ های رانینگ لایت را مشاهده کردیم. شاید اولین نکته قابل توجه در R8  را بتوان همین موضوع نامید. نوار Led کشیده شده در زیر چراغ های آئودی در چند سال اخیر تبدیل به یک اصل در طراحی های آن شده که در تمامی محصولاتش قابل یافت است. علامت کوچک R8 در بخش داخلی چراغ جلو نشان از حساسیت و توجه ویژه به نکات خاص در این آئودی خاص دارد. جلو پنجره بزرگ و دهان گشاده نیز همچنان یکی از معیار های طراحی در آئودی بوده که ظاهر خاص و اسپرت R8  هم نتوانسته به آن لطمه ای وارد نماید. بخش پلاستیکی و مشکی رنگ زیر چراغ های جلو چهره R8 را کاملا خشن و اسپرت کرده است که به دلیل قرار گرفتن موتور در بخش میانی خودرو نیازی به ورود هوا از  آن ها نبوده و از پشت کاملا بسته هستند.



علامت کوچک Quattro  (سیستم 4 چرخ متحرک آئودی) که در جلو پنجره این خزنده قرار گرفته است لانچ و حرکت اولیه فوق العاده را به بینندگان گوش زد می کند. رینگ های 18 اینچی و 5 پره دو تایی این آئودی ظاهر کاملا اسپرت و تهاجمی به آن بخشیده اند. قسمت ورودی هوا برای موتور در بقل خودرو که تا بالای ستون عقب کشیده شده ، از جنس فیبر کربن ساخته شده که نقش به سزایی در هرچه زیبا تر نشان دادن R8  داشته است و رنگ آن که با بدنه سفید خودرو مورد نظر ما در تزاد است این زیبایی را دو چندان کرده است. درب شیشه ای موتور که از بالا نمای بسیار جذابی دارد ، حس هیجان و شتاب را در وجود بینندگان تداعی می کند و  با دیدن موتور که عبارت V8 و آرم آئودی بر روی آن حک شده  است هر بیننده ای را به سوپر اسپرت بودن این خودرو می رساند. قسمت پشت خودرو با هماهنگی کامل با جلو طراحی شده است و همان روکش های پلاستیکی زیر چراغ های عقب تعبیه شده اند ، با این تفاوت که در این جا  تنها نقش زیبایی را بر عهده نداشته و خروج هوای گرم نیز از طریق آن انجام می شود.



 بال عقب R8 که از داخل کنترل می شود نیز به زیبایی هرچه بیشتر آن کمک کرده است و وظیفه آیرودینامیکی هم به عهده دارد. چراغ های بزرگ مستطیل شکل خودرو عقب آن را هرچه پهن تر نشان می دهد که ظاهری همچون یک خزنده چابک به R8 بخشیده است. خروجی های چهار گانه عقب که فریاد پیشرانه را به گوش همگان می رساند ، سوپر اسپرت بودن خودرو مقابلمان رویمان را گوش زد می کند. 



 

 
   طراحی داخلی


طراحی داخلی R8 همانند سایر محصولات آئودی از سبک و سیاق خاص خود تبعیت می کند. فرمان آن بر خلاف دیگر خودروسازان در قسمت پایینی صاف طراحی شده تا ورود و خروج را آسان سازد.  فرم خاص دریچه کولر نیز بر جذابیت داخلی افزوده و از سادگی و یکنواختی کاسته است. نویگیشن آئودی در بخش میانی داشبورد مرکزی تعبیه شده که با سیستم صوتی خاص و با کیفیت  Bang & Olufsen  که دارای 12 بلندگو، ساب ووفر مرکزی واقع در داشبورد و آمپلی فایر 10 کاناله و 456 وات است تکمیل شده است. وضوح صدا و تفکیک صدا در آئودی R8  بی نقص  است و در مواقعی که صدای پیشرانه برای شما خسته کننده شده است می تواند جایگزین خوبی باشد. صندلی ها به رنگ مارون ‏، با چرم مصنوعی پوشش داده شده که از جنس مطلوبی برخوردار نبوده و با کارکرد حدود 40 هزار کیلومتر دچار افت محسوس کیفی شده اند.  البته شرایط نگهداری در آن بی تاثیر نیست و  شاید علت این مشکل را بتوان در عدم استفاده از پولیش و واکس مخصوص صندلی جست و جو کرد.


 



   پیشرانه


پیشرانه R8  مد نظر ما از 8 سیلندر V  شکل با 4163 سی سی و 32 سوپاپ تشکیل شده است که 424 اسب بخار قدرت را بر روی دور 7900 تقدیم به راننده می نماید. گشتاور حاصل از این موتور برابر با 430 نیوتن متر از دور 4500 تا 6000 است که نوید شتاب گیری خوب و بی نقصی را می دهد. شتاب صفر تا صد برای R8 برابر با 6/4 ثانیه و شتاب صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت 9/14 ثانیه به طول می انجامد که با توجه به وزن 1565 کیلوگرمی آن قابل توجه است. البته در این بین نقش گیرباکس 6 سرعته اتوماتیک آئودی (R Tronic) با قابلیت تعویض از پشت فرمان نیز قابل توجه بوده  و تعویض سریع و بدون مکس آن مانع از افت شتاب شده است. حداکثر سرعت اعلامی از سوی کمپانی آئودی 301 کیلومتر بوده است که برای یک سوپر اسپرت 100 هزار دلاری آلمانی مطلوب به نظر می‌رسد. شتاب جانبی قابل تحمل برای خزنده وحشی ما 96/0 جی از طریق نشریه موتور ترند اعلام شده است که پیچیدن با آن را تبدیل به اقدامی جذاب و آسان می نماید. با گذراندن یک روز با R8  جذابیت سوپر اسپرت سواری را در خیابان های تهران تجربه کردیم که البته با توجه به شرایط آسفالت های ایران نگهداری و راندن این خودرو ها نسبت به سایر کشورها ‏، شرایط سخت تری را پیش رو دارد. مشکل دیگر که عملا نگهداری خودروهایی با موتورهای حساس و ضریب تراکم بالا را در ایران غیر ممکن می‌نماید ‏، عدم وجود بنزین با اکتان بالاست که احتراق موتور را با مشکل مواجه می کند ‏، در نتیجه موتور با تنش رو به رو می شود و عملکرد خود را از دست می دهد که با صدا های ناهنجار شاتون‏، سوپاپ و... این مشکل را به راننده گوش زد می‌کند. متاسفانه به دلیل استفاده از بنزین ایران در این خودرو ‏، عملکرد موتور 8 سیلندر آن مختل شد و امکان آزمودن تست فنی را از ما صلب کرد. در پایان از آقای «عباس بیات» مالک خودرو جهت همکاری با تیم «تخت گاز» سپاسگزاریم.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 7:53 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

 

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند



راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند



راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند



راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند



راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند



راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند



راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند

راهنمای تصویری خرید خودروی شاسی بلند



[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 7:52 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

امکانات وب


بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 221887