سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://facebook69.ParsiBlog.com
یه وبلاگ با همه نوع مطلب برای سرگرم شدن 
قالب وبلاگ
محبوب کن - فیس نما نیمرو، املت یا عسلی؟ مسئله این است

این تخم‌مرغ همه فن حریف را اگر در دست داشته باشید، در آشپزی غوغا می‌کنید. آشپزی با تخم‌مرغ یکی از لذتبخش‌ترین نوع هنر آشپزی در سراسر دنیاست. صدالبته زردی تخم‌مرغ مانند خورشیدی است که به اشتها گرما می‌بخشد. این بخش را از دست ندهید. نکاتی در آن نهفته است که شما را شیفته تخم‌مرغ می‌کند.

نیمرو، املت یا عسلی؟

مواد لازم برای 2نفر:

  •   تخم‌مرغ: 4 عدد
  •   نمک: به میزان لازم

روش تهیه: 

  • 5 دقیقه برای تخم‌مرغ نقلی و آبکی
  • 7/5 دقیقه برای تخم‌مرغ نیمه‌سفت
  • 10 دقیقه برای تخم‌مرغ کاملا سفت

تخم‌مرغ آبپز  یا سفت شده جزء  بهترین‌خوراکی‌هاست که می‌شود از آن در زمان صبحانه، ناهار یا حتی شام استفاده کرد. تخم‌مرغ را می‌توان به میزان دلخواه سفت یا شل درست کرد. مهم ترین نکته این است که اگر کمی نمک را در آب در حال جوش حاوی تخم‌مرغ‌ها بریزید کمک می‌کند تا تخم‌مرغ‌ها نشکند. با استفاده از یک قابلمه کوچک پر از آب کار خود را شروع کنید و بگذارید به سرعت به جوش برسد و کمی نمک به آن اضافه کنید. یک قاشق فلزی را در عمق آب فرو ببرید و بیرون بکشید. این کار باعث می‌شود تا تخم‌مرغ‌های شما که از فضای یخچال به آب در حال جوش انداخته می‌شود، ترک نخورد. نکته مهم‌تر اینکه می‌توانید تخم‌‌مرغ‌ها را درون یک کیسه فریزر گذاشته و در آن را سفت گره بزنید تا آب به داخل آن نفوذ نکند بعد به آرامی آن را داخل آب قرار دهید، این کار باعث می?شود پوسته آن هرگز ترک نخورد. با زمان‌های پیشنهادی می‌توانید شروع کنید یا اینکه بنا به سلیقه خودتان زمان را انتخاب کنید.


[ سه شنبه 91/7/25 ] [ 11:4 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما ژله هندوانه با چاشنی نسترن

 اگر در گروه افرادی هستید که به تازگی ساعت خوابتان به هم ریخته یا دچار کم‌خوابی شده‌اید، بهتر است برای یک بار دسر هندوانه با چاشنی نسترن را تجربه کنید. این ژله علاوه بر اینکه ساعت بی‌خوابی شما را تنظیم می‌کند، می‌تواند موجب کاهش عوارض ناشی از استرس‌ و تنش کار روزانه شود.


 


مواد لازم:

  • آب هندوانه: 2 لیوان
  • شکر: 50 گرم
  • فالوده: نیم کیلوگرم
  • پودر ژلاتین: 2 قاشق چای‌خوری
  • عرق نسترن: یک لیوان

روش تهیه:

برای تهیه این ژله آب هندوانه را بگیرید و از صافی رد کنید. بعد، شکر را به آن اضافه کرده و آن را به خوبی حل کنید.


سپس پودر ژلاتین را در عرق نسترن بریزید و روی کتری حاوی آب‌جوش قرار دهید و با کمک حرارت بخار آب‌جوش، ژلاتین را در عرق نسترن حل کنید. 


در نهایت آب هندوانه، فالوده و عرق نسترن را با هم ترکیب کنید و درون قالب ژله بریزید و اجازه دهید تا دمای آن به دمای اتاق برسد. پس از این مرحله قالب را درون یخچال بگذارید و پس از 3 تا 4 ساعت که ژله خود را گرفت آن را از یخچال خارج کرده و از درون قالب به ظرف مورد نظر خود انتقال دهید.

نکته:

برای خارج کردن ژله از درون قالب  کافی است قالب ژله را برای 5 ثانیه درون آب‌جوش قرار دهید و به سرعت آن را از قالب خارج کنید. علاوه بر این می‌توانید ژله را در یک ظرف زیبا و خوشرنگ بریزید تا نیاز به برگرداندن آن در ظرف جدید نباشد.

افرادی که دچار بی‌خوابی و اختلال خواب هستند با گنجاندن این دسر در وعده غذایی شام می‌توانند از خواص خواب‌آور عرق نسترن که در دسر هندوانه وجود دارد بهره ببرند.

آب هندوانه یکی از بهترین داروهای طبیعی برای تقویت پیاز مو ست، بنابراین اگر برای شما مهم است که با اصلاح رژیم غذایی به کاهش ریزش موی خود کمک کنید، می‌توانید این دسر را به برنامه غذایی هفتگی‌تان‌اضافه کنید.

 به جای استفاده از عرق نسترن برای تهیه این دسر می‌توانید از عرق نعناع یا عرق بیدمشک نیز استفاده کنید، اما باید مراقب باشید که این عرق‌ها به دلیل آنکه بو و طعم ویژه‌ای دارند، بهتر است از آنها به اندازه نصف لیوان برای تهیه این دسر استفاده کنید.

 




 


تعدیل‌ تنش‌های روزانه با عرق نسترن


اگر همسر شما در گروه افرادی است که به‌دلیل فشار کار روزانه و برنامه‌ریزی فشرده عصرها خسته از کار به خانه بازمی‌گردد می‌توانید با تهیه این دسر خوش‌آب ‌و رنگ علاوه بر رفع عطش او به کاهش استرس‌ها و تنش‌های روزمره‌اش کمک کنید و به این ترتیب با یک تیر 2 نشان بزنید. علاوه بر آن می‌توانید از ژله هندوانه به‌عنوان یک دسر خوشمزه و متفاوت در مهمانی‌ها و شب‌نشینی‌های آخرین روزهای تابستانی استفاده کنید.
  تعدیل‌ تنش‌های روزانه با عرق نسترن
اگر همسر شما در گروه افرادی است که به‌دلیل فشار کار روزانه و برنامه‌ریزی فشرده عصرها خسته از کار به خانه بازمی‌گردد می‌توانید با تهیه این دسر خوش‌آب ‌و رنگ علاوه بر رفع عطش او به کاهش استرس‌ها و تنش‌های روزمره‌اش کمک کنید و به این ترتیب با یک تیر 2 نشان بزنید. علاوه بر آن می‌توانید از ژله هندوانه به‌عنوان یک دسر خوشمزه و متفاوت در مهمانی‌ها و شب‌نشینی‌های آخرین روزهای تابستانی استفاده کنید.

  لطافت و نشاط پوست‌تان را افزایش دهید

یکی دیگر از خواص دسر هندوانه با عرق نسترن خاصیت معجزه‌آسای آن در افزایش نشاط، شادابی و لطافت پوست است. افرادی که تصمیم دارند با اصلاح رژیم غذایی و مصرف غذاهای سالم به نشاط و طراوت پوستشان کمک کنند، می‌توانند با تهیه دسر هندوانه 2 تا 3 بار در هفته از خاصیت عرق نسترن و همین‌طور خاصیت آبرسانی هندوانه برای افزایش نشاط پوستشان استفاده کنند. 


  کاهش التهاب کلیه با عرق گیاهی

یکی دیگر از خواص درمانی عرق نسترن تاثیر در کاهش و تعدیل میزان التهاب کلیه و مجاری آن است. به اعتقاد درمانگران طب سنتی مصرف این عرق گیاهی می‌تواند تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای بر کاهش و کنترل التهاب و ورم کلیه داشته باشد. این عرق می‌تواند با تقویت قلب، عملکرد این عضو را نیزتقویت کند.

این دسر را با چی بخوریم؟

دسر هندوانه از آن جهت که خاصیت سرد و تری دارد باید با احتیاط بیشتری در روزهای نزدیک به فصل پاییز مصرف شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم به همراه مصرف هندوانه یک کاسه عسل سرو کنید و به مهمانانتان به ویژه آنها که مزاج سرد و تر دارد خوردن یک تا 2 قاشق غذاخوری عسل توصیه کنید.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 2:3 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما سالاد ماهیتن

برترین ها: اگر به دنبال یک خوراک خوشمزه و سریع هستید، از سالاد ‌ماهی‌تن غافل نشوید. تمام مواد به کار رفته در آن همواره در دسترس بوده و با اینکه اسمش سالاد است، اما می‌تواند یک غذای کامل نیز باشد.


مواد لازم برای 4 نفر:

  •  سیب‌زمینی متوسط آبپز: 2عدد، نگینی
  •  تخم‌مرغ آبپز: 2عدد
  •  کنسرو ماهی تن: یک عدد
  •  هویج متوسط: یک عدد‌، رنده شده
  •  شوید ساطوری: 3قاشق غذاخوری
  •  آبلیمو: 4 قاشق غذاخوری
  •  سس مایونز: 250 گرم
  •  روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری
  •  نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم



روش تهیه:

1 - روغن کنسرو را گرفته و آن را با چنگال خرد کنید. سیب‌زمینی را در یک کاسه ریخته و روغن زیتون را روی آن بریزید تا به هم نچسبد.

2 - تخم‌مرغ، هویج، شوید و ماهی را اضافه کرده و آبلیمو را روی آن بریزید، سس را با سالاد مخلوط کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید. سالاد را حداقل 2ساعت با در بسته در یخچال گذاشته، سپس آن را سرو کنید.

نکات:


1 - این سالاد برای سحری مناسب نیست، چون باعث تشنگی می‌شود. 2 - در صورت تمایل می‌توانید مایونز  را حذف کرده و روغن زیتون و آبلیمو را  دوبرابر کنید.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 2:2 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما مرغ مدیترانه اى


 برترین ها: 

مواد لازم:

  •    سینه مرغ: یک عدد
  •    رب گوجه‌فرنگی: 3 قاشق سوپ‌خوری
  •    کره: 2قاشق سوپ‌خوری
  •    جعفری ساطوری‌شده: یک قاشق سوپ‌خوری
  •    پیاز داغ: یک قاشق سوپ‌خوری
  •    نمک، پاپریکا، فلفل تند، ادویه تند وری ماسالا: به مقدار لازم
  •    نان مدیترانه‌ای (پیتا): یک بسته
  •    ماست کیسه‌ای: برای تزیین


روش تهیه:


1- سینه مرغ را همراه نصف یک عدد پیاز و برگ بو بپزید. مرغ باید کاملا پخته شود.

2- رب را در کره تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود.

3- ادویه‌ها و پیاز داغ را اضافه کنید.

4- یک‌دوم پیمانه از آب مرغ که قبلا پخته‌اید را اضافه کنید و اجازه بدهید تا سس غلیظ شود.

5- سینه مرغ را که کاملا پخته شده تکه‌تکه کرده و در سس بریزید و 15دقیقه زمان بدهید تا آن کاملا مزه‌دار شود.

6- ترکیب را از روی حرارت بردارید و در این مرحله جعفری ساطوری شده را اضافه کنید.

7- نان مدیترانه‌ای را به شکل مثلث برش داده و در کنار مرغ سرو کنید.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 2:2 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما مربای آلوورا


برترین ها:


مواد لازم:

  •  آلوورای تازه پوست گرفته و خردشده: یک کیلوگرم
  •  شکر: یک کیلو گرم
  •  آب: 700 گرم
  •  اسانس آلوورا: 2 قطره
  •  آبلیموی تازه: یک قاشق غذاخوری

روش تهیه:

1 - آلوورا را پوست بگیرید و ژل‌های وسط آن را بیرون بیاورید و به صورت حبه‌ای خرد کنید.

2 - آلوورای خرد شده را به مدت 2 ساعت داخل فریزر بگذارید.

3 - بعد از اینکه آلوورا را از داخل فریزر بیرون آوردید آنها را درون ظرف ریخته و 200 گرم از شکر را روی آنها بریزید. سپس اجازه دهید ترکیب شکر و آلوورا به مدت 2 تا 3 ساعت در دمای محیط قرار بگیرد.

4 - ترکیب شکر و آلوورا را روی حرارت بالا قرار‌دهید تا جوش بیاید. بعد از اینکه به جوش آمد به مدت 35 تا 40 دقیقه و البته با در بسته اجازه دهید با حرارت سوزنی به مدت 35 تا 40 دقیقه دیگر بجوشد.

5 - 800 گرم باقیمانده از شکر را در این مرحله داخل ظرف ریخته و 700 گرم آب را هم اضافه کنید. با قاشق چوبی مرتب هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود.

6 - سپس ترکیب آب و شکر را روی حرارت بگذارید تا زمانی که به نقطه جوش برسد.

7 - هنگام جوشیدن کف شکر سطح آب می‌آید که باید آنها را با یک قاشق بردارید.

8 - حرارت گاز را ملایم کنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت همین‌طور بجوشد.

9 - وقتی که ترکیب کمی غلیظ شد آلوورا و شکری را که قبلا پخته‌‌اید روی شربت بریزید و بگذارید حدود 15 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد، آبلیمو را هم اضافه کنید.

10 - مربای شما آماده است فقط اجازه دهید که کاملا خنک شود و بعد اسانس آلوورا را به آن اضافه کنید.

نکته:


اگر نتوانستید اسانس آلوورا پیدا کنید می‌توانید وانیل را جایگزین آن کنید.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 2:2 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 221472