سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://facebook69.ParsiBlog.com
یه وبلاگ با همه نوع مطلب برای سرگرم شدن 
قالب وبلاگ
محبوب کن - فیس نما عکس لورفته از مزدا3 جدید
اولین عکس‌های مدل مزدا3 2013 لو رفته است. این عکس‌ها اولین نشانه‌ها از نسل بعد خودروی کوچک و مهم این خودروساز ژاپنی را نشان می‌دهد.






[ شنبه 91/7/29 ] [ 12:58 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما مازراتی هایی که به ایران آمدند (+عکس)

چندی پیش خبر رسید که فروش خودروی ایتالیایی مازراتی در ایران آغاز شده است. مدل هایی که به ایران آمده اند ، طبق جدول زیر قیمت خورده اند و البته نوسانات قیمت ارز می تواند در این جدول موثر باشد.

مازراتی

تصاویر زیر نمونه مازراتی هایی هستند که وارد ایران شده اند:



انواع کواتروپورته GTS





















کواتروپورته
S














گرن توریسمو







درباره مازراتی

برادران مازراتی درVogheraاز توابع بولونیا بدنیا آمدند.پدر این هفت پسرRodolfo Maserati یک راننده لوکوموتیو و مادرشان Carolina Rosi نام داشت .بزرگترین برادر کارلو در سال 1881 بدنیا آمد و پس از او بیندو وآلفیری؛ ولی آلفیری پس از چند ماه درگذشت و نام خود را به پسر بعدی داد .

پس از آنها ماریو ، انتنوره و ارنستو پسرهای بعدی خانواده بودند.تمامی این پسر ها مانند پدر خود به صنعت و اتومبیل روی آوردند بجز ماریو که رشته نقاشی را ادامه داد .

گفته می شود آرم مازراتی نیز توسط همین پسر یعنی ماریو ابداع شده است.ابتدا کارلو بود که با طراحی یک موتور تک سیلندر نام این خانواده را بر سر زبان ها انداخت .

او در یک کارخانه دوچرخه سازی کار میکرد و موتور خود را برای ساخت یک وتور سیکلت کوچک بکار برد .او در سال 1900 رکورد سرعت 50 کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد و توانست با موتور سیکلت خود در بسیاری از مسابقات برنده شود.

کارلو در سال 1901 به فیات و در سال 1903 به ایزوتا فرانچینی نقل مکان کردهو در آنجا مشغول به کار شد.او برادر کوچکتر خود یعنی آلفیری را نیز با خود به ایزوتا فرانچینی برد اگر چه آلفیری 16 سال بیشتر نداشت .

آلفیری پس از مرگ ناگهانی کارلو در 29 سالگی کار برادر خود را با همان جدیت دنبال کرد .بیندو و انتنوره نیز کمی بعد به ایزوتا فرانچینی پیوستند.ایزوتا فرانچینی در سال 1912 و به لطف سعی وتلاش برادران مازراتی به یک شرکت بین المللی با شعباتی در آمریکا و آرژانتین تبدیل شد.
 
حالا برادران مازراتی تجربه اعتبار و سرمایه لازم را در اختیار داشتند . آلفیری که برادر ارشد بود در سال 1914 کارخانه Societ Anonima Officine Alfieri Maserat را پایه گذاری کرد ولی کار مازراتی ها کماکان تقویت و تیونینگ اتومبیل های ایزوتا فراچینی بود.

در سال 1926 اولین اتومبیلی که کاملا کار مازراتی ها باشد با نام Tipo 26 تولید شد. آلفیری در روز 3 مارس 1932 درگذشت و ریاست کارخانه به بیندو واگذار شد.

پس از آن بود که با ورود رانندگان و مهندسان کم نظیری چون Nuvolari به کارخانه مازراتی آوازه این اتومبیل در دنیا پیچید. آرم مازراتی عبارت است از یک نیزه سه شاخ که توسط یکی از برادران مازراتی با نام ماریو طراحی شده و به نیزه ای اشاره میکند که در دست نپتون (یکی از خدایان رومی) قرار دارد .
مجسمه این الهه در میدان مرکزی شهر بولونیا قرار دارد شهری که مازراتی در آن خلق شد.


[ شنبه 91/7/29 ] [ 12:58 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما خداحافظی ماکسیما پس از 11 سال

نیسان ماکسیما پس از حدود 11 سال میهمانی در جاده مخصوص با پارس خودرویی‌ها وداع کرد.

 پارس‌خودرویی‌ها دوشنبه گذشته آخرین ماکسیما را نیز مونتاژ و برای همیشه با میهمان ژاپنی و محبوب خود وداع کرده‌اند. گفته می‌شود قرارداد پارس خودرو با نیسان موتورز ژاپن بر سر مونتاژ ماکسیما به پایان رسیده و طرف ژاپنی دیگر قطعات این خودرو را تامین نمی‌کند و از همین رو پارس خودرو نیز مجبور به حذف آن شده است.




قرار است از ظرفیت خط تولید ماکسیما برای مونتاژ دیگر میهمان ژاپنی پارس خودرو؛ یعنی نیسان تیانا استفاده شود. اما ماکسیما تیرماه سال 1380 به ایران آمد و بهمن ماه همان سال پارس خودرو مونتاژ آن را آغاز کرد.

 یکی از نقاط قوت این محصول حجم موتور آن به حساب می‌آمد که 3000 سی سی بود و این موضوع برای مشتریان ایرانی به فاکتور مهمی در خرید ماکسیما تبدیل شد. از آن سو البته مصرف سوخت زیاد نیز یکی از نقاط ضعف ماکسیما بود که با حجم موتور بالای آن ارتباط داشت.

پارس خودرویی‌ها در طول حدودا 11 سالی که از ماکسیما پذیرایی کردند، بیش از 27 هزار دستگاه از این خودرو را به مونتاژ رساندند و در این بین سهم مدل اتومات چهار برابر مدل دنده‌ای بوده است.

 نمره منفی ماکسیما در ابتدای ورودش به پارس خودرو روی عدد 76 متمرکز بود، اما در آخرین ارزیابی صورت گرفته، این عدد به 12 کاهش پیدا کرده است.

ماکسیما زمانی قیمتی زیر 40 میلیون تومان در بازار خودرو کشور داشت؛ اما حالا از 81 میلیون تومان هم رد شده و خروج آن از خط تولید نیز احتمالا افزایش قیمتی دوباره را برای این محصول رقم خواهد زد.

 این خودرو تا قبل از آمدن نیسان تیانا با کیفیت‌ترین محصول مونتاژی صنعت خودرو کشور بود، اما حالا گاهی دوم می‌شود و گاهی سوم.


[ شنبه 91/7/29 ] [ 11:5 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما خودنمایی مرسدس بنز الکترونیکی کوپه + عکس

خودنمایی مرسدس بنز الکترونیکی کوپه + عکس

به گزارش روز نیوز – در دنیای پیشرفته امروز، خودرو به عنوان یکی از اجزای مهم زندگی شهری شناخته می شود. اما با افزایش تولید این محصول و متعاقب آن، افزایش آلودگی های زیست محیطی و گرم شدن زمین، استفاده از “فناوری های سبز” در دستور کار شرکت های خودروسازی قرار گرفته است.

با توجه به تجدیدناپذیر سوخت های فسیلی، یکی از گزینه هایی که توجه صنعت خودروسازی جهان را به خود جلب کرده، تولید و استفاده از خودروهای الکتریکی است.
اگرچه تا به امروز خبر عجیب و جالب توجهی درباره خودروهای الکتریکی منتشر نشده، اما دست پرورده جدید مرسدس بنز، تمامی قواعد بازی در این بازار را تغییر داده است. خودرو کوپه الکتریکی مرسدس بنز SLS AMG با نیروی محرک 740 اسب بخار، سیستم چهار چرخ متحرک و رنگ بدنه ای که همچون فلز مایع به نظر می رسد، در دنیای خودروهای برقی یک خانه تکانی اساسی انجام داده است. البته قیمت این خودرو نیز می تواند موجب بروز شوک ناگهانی شود!

خودنمایی مرسدس بنز الکترونیکی کوپه + عکس

 

نیروی محرک مرسدس بنز SLS AMG از باتری های یون لیتیوم تامین می شود که با همکاری مهندسان فرمول1 این شرکت توسعه یافته‌اند. روی هر یک از اکسل های این خودرو، دو موتور الکتریکی قرار گرفته و هر یک از چرخ‌های آن برای چرخش و توقف مستقل، برنامه ریزی شده‌اند. این ویژگی نقش تاثیرگذاری در هندلینگ فوق العاده مرسدس بنز SLS AMG ایفا می کند.

خودنمایی مرسدس بنز الکترونیکی کوپه + عکس

 

با توجه به ذخیره باتری 60 کیلووات ساعتی این خودرو، دامنه حرکت آن مشابه خودرو تسلا مدل S بوده و می تواند با هر بار شارژ، مسافت 155 مایل را بپیماید. این در شرایطی است که مرسدس تنها خودرو الکتریکی حال حاضر جهان است که از سیستم چهار چرخ متحرک سود می برد. برای تمایز هرچه بیشتر، شرکت مرسدس بنز رنگ جدیدی را به نام “AMG Electricbeam Magno” ارائه کرده است که ظاهر کاملا منحصر به فردی به SLS AMG بخشیده است.

 خودنمایی مرسدس بنز الکترونیکی کوپه + عکس

 

اما برای متفاوت بودن باید هزینه آن نیز پرداخت شود. مرسدس بنز SLS AMG در آلمان 536 هزار و 804 دلار قیمت گذاری شده است. در نتیجه، گران قیمت ترین خودرویی محسوب می شود که از زمان توقف تولید میباخ، توسط مرسدس بنز تولید شده است. قیمت این خودرو دو برابر قیمت فراری 458 ایتالیا بوده و بی شک تعداد کمی از ثروتمندان جهان فرصت رانندگی با آن را خواهند داشت.

 

 خودنمایی مرسدس بنز الکترونیکی کوپه + عکس


[ جمعه 91/7/28 ] [ 8:24 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما اتومبیلی که حشره شد +عکس

شرکت خودرو سازی تویوتا از اتومبیل جدید و تمام الکترونیک خود با عنوان “حشره هوشمند” رونمایی کرده است.

اتومبیلی که حشره شد +عکس
ظاهر عجیب این اتومبیل برای افرادی که می خواهند یک اتومبیل متفاوت داشته باشند مناسب و سازندگان، نام آن را با هوشمندی تمام انتخاب کرده اند، چرا که ظاهر این اتومبیل به واقع شبیه یک حشره است.
اتومبیل جدید تویوتا کاملا الکتریک و نه هیبرید است و می توان آن را با خروجی خانگی AC100V شارژ کرد به این معنا که این اتومبیل به هیچ نوع سوختی نیاز ندارد.
جزئیات بسیار اندکی درباره این اتومبیل ارائه شده اما این مسئله قابل تصور است که یک اتومبیل کوچک نیاز به شارژ کامل ندارد. درکنار این توصیفات باید خاطر نشان کرد که همانطور که از این تصاویر برمی آید این اتومبیل تنها برای یک سرنشین طراحی شده بنابراین ما فرض می کنیم که این اتومبیل با شارژ کامل می تواند فاصله نسبتا دوری را طی کند.
دربهای این اتومبیل به جای بیرون رو به بالا باز می شوند و این امر به ظاهر متمایز و حشره مانند این اتومبیل می افزاید.
حشره هوشمند تویوتا دربرگیرنده یک حسگر حرکتی است که می تواند حضور شما را در نزدیکی خود تشخیص دهد، همانطور که شما نزدیک می شوید درها برایان باز می شود.
فرستند مجازی تویوتا در این اتومبیل گزارشهای ترافیک را از طریق تلفن هوشمند به شما ارسال می کند و اگر یک کاربر خانگی تویوتا باشید می توانید با استفاده از تلفن هوشمند خود در خانه را از داخل اتومبیل قفل و باز کنید.
به گزارش مهر،همانطور که اشاره شد جزئیات ارائه شده درباره این اتومبیل اندک است، بنابراین از زمان ورود آن به بازار و قیمت آن اطلاع چندانی در دست نیست، اما مسئله این است که ظاهر عجیب این اتومبیل می تواند علاقمندان بسیاری را به خود جلب کند.

[ پنج شنبه 91/7/27 ] [ 9:19 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما گرانقیمتترین ماشین جهان +عکس

گران‌قیمت‌ترین خودروی دنیا نه از تکنولوژی‌های فضایی مد روز اثری دارد و نه مشخصات فنی خاصی دارد، بلکه قدمت و خاصیت سنت‌شکنانه آن قیمتش را به شدت بالا برده‌است.

این خودرو ساخت شرکت بنز است و در سال 1955 ساخته شده است. بنز 300SL که از آن تعداد اندکی در جهان وجود دارد این روزها قیمتی برابر با 5 میلیون و 18 هزار دلار پیدا کرده‌است. این قیمت برابر با یک پنت‌هاوس بسیار لوکس‌ و یا یک قصر شاهانه است.
بنز در سال 1955 از این خودرو تنها چند نمونه تولید کرد و پس از آن هم خط تولیدش را متوقف کرد. این خودرو یکی از سفارشی‌ترین خودروهای بنز به حساب می‌آید. ساختار درهای این ماشین که به سمت بالا باز می‌شود پایه‌های یکی از خلاقانه‌ترین طراحی‌های خودرو به حساب می‌آید و پس از آن شرکت‌های بسیاری از این ساختار طراحی بهره بردند.
بنز این خودرو را به صورت نقره‌ای رنگ تولید کرد و در تودوزی آن هم از چرم مشکی استفاده کرد. این خودرو همچنین در مسابقات بسیاری شرکت کرد و توانست رقیبان خود را شکست دهد.
شما این خودرو را حتی در فیلم‌های قدیمی جیمزباند مشاهده کرده‌اید. البته کسانی که اکنون صاحب چنین خودرویی هستند در موتور آن دست‌کاری‌های انجام داده‌اند و در آن از سیستم انژکتور استفاده کرده‌اند.
گران‌قیمت‌ترین ماشین جهان +عکس
گران‌قیمت‌ترین ماشین جهان +عکس

 


[ پنج شنبه 91/7/27 ] [ 9:17 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما ارزان ترین خودروهای وارداتی در شهریور 91

گرانی خودرو، سود واردات خودروهایی که با ارز دولتی وارد می شوند را نیز افزایش داده است.

نگاهی به ارقام مندرج در جدول خودروهای وارداتی به کشور که توسط گمرک منتشر شده شامل خودروهایی است که با قیمتی زیر 14 هزار دلار به کشور وارد شده اند، البته این خودروها در حال حاضر با قیمت هایی بین 46 تا 76 میلیون تومان به دست مصرف کننده نهایی می رسد.

نکته قابل توجه اینکه در این فهرست دو دستگاه تویوتاپرادو با قیمتی حدود 12 هزار دلار به ثبت رسیده که البته با قیمت عمده پرادوهای وارداتی به کشور فاصله ای حدود 22 هزار دلاری دارد (متوسط قیمت واردات هر دستگاه پرادو به کشور حدود 32 هزار دلار بوده است).

البته حتی خودرویی 32 هزار دلاری زمانی که با قیمتی حدود 155 میلیون تومان به دست مصرف کننده نهایی می رسد با احتساب نرخ ارز دولتی قیمتی معادل 39 میلیون تومان خواهد داشت که بعد از پرداخت انواع عوارض و هزینه های مترتب قانونی تا مرحله پلاک کردن در نهایت قیمت تمام شده آن به 70 میلیون تومان رسیده و سودی معادل 70 میلیون تومان برای وارد کننده در پی خواهد داشت.


از این یک مورد خاص که عبور کنیم متوسط سود واردات خودروهای ارزان قیمت با احتساب ارز رسمی که در آمار گمرک درج شده، به طور متوسط سودی معادل 32 میلیون تومان به ازای هر دستگاه برای وارد کنندگان به همراه داشته است.

یعنی واردات 206 دستگاه خودروی ام جی 550 که در چین تولید می شود به رقمی معادل 7 میلیارد تومان می رسد.

مقایسه قیمت واردات و فروش ارزان ترین خودروهای وارداتی شهریورماه سال 1391

کشور مبداء

نام خودرو

تعداد

قیمت محموله

قیمت هر دستگاه

میزان عوارض و تعرفه پرداختی به دولت (میلیون تومان)

قیمت تمام شده برای وارد کننده (میلیون تومان)

قیمت بازار (میلیون تومان)

سود هر دستگاه

میلیون تومان

هزار دلار

میلیون تومان

دلار

میلیون تومان

درصد

امارات

رنوکارکولیوس مدل 2012

1

16.6

13.5

16.6

13550

18

35

74

39

% 112

امارات

رنوفلوئنس ساخت 2011 مدل 2012

20

324.1

264.4

16.2

13220

18

34

60

26

% 76

امارات

تویوتا کرولا XLI مدل 2012

63

966.8

788.5

15.3

12516

17

32

62

30

% 93

امارات

رنو کولیوس مدل 2012

15

226.2

184.5

15.1

12303

17

32

74

42

% 134

امارات

هیوندا i30 مدل 2012

1

15.1

12.3

15.1

12298

17

32

75

43

% 137

امارات

رنوفلوئنس ساخت 2011 مدل 2012

10

149.3

121.7

14.9

12175

16

31

60

29

% 92

امارات

تویوتاپرادوVXLمدل 2012

2

29.3

23.9

14.7

11951

16

31

155

124

% 404

امارات

کیاسراتو مدل 2012

1

14.5

11.8

14.5

11809

16

30

74

44

% 144

امارات

کیاسراتو حجم موتور 2000CC

1

14.5

11.8

14.5

11809

16

30

74

44

% 144

کره وامارات

کیاسراتو 1600CC مدل 2012

32

461.4

376.4

14.4

11767

16

30

46

16

% 52

چین

الفارومئومیتو مدل 2012

14

192.1

156.7

13.7

11191

15

29

60

31

% 108

امارات

کیا سراتوکوپه مدل 2012

3

41.1

33.5

13.7

11182

15

29

58

29

% 102

امارات

تویوتایاریس هاچ بک مدل 2012

1

12.0

9.8

12.0

9761

13

25

48

23

% 91

امارات

تویوتایاریس مدل 2012

1

10.8

8.8

10.8

8792

12

23

46

23

% 103

امارات

تویوتایاریس مدل 2012

4

43.0

35.1

10.8

8774

12

23

46

23

% 104

چابهار

ام جی هاچ بک 5501800CC

206

2034.7

1659.6

9.5

7717

10

20

56

36

% 182

منبع: گمرک ایران، سایت پدال


[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 10:37 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما آخرین قیمت خودرو در بازار


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 8:32 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما تورم به خودروهای دست دوم هم رسید!

به گفته کارشناسان و فعالان بازار، رشد قیمت خودرو عامل ایجاد شوک قیمتی در خودروهای دست دوم و ورود بازار این محصولات به شرایط رکود تورمی است.
 
واسطه‌های خرید و فروش می‌گویند که در حال حاضر خرید و فروش چندانی در بازار خودروهای دست دوم صورت نگرفته و خریداران و فروشندگان در انتظار تثبیت قیمت‌ها هستند.
 
یکی از فعالان در بازار خودروهای دست دوم در منطقه عبدل‌آباد می‌گوید: دو سه ماهه اخیر به دلیل رشد بیش از حد قیمت‌ها و نوسانات نرخ ارز، بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم از رونق افتاده و مخصوصا در دو هفته اخیر رکود بازار تشدید شده است. در چنین شرایطی فروشندگان می‌ترسند که در صورت فروش ضرر کنند و خریداران نیز با این تصور که ممکن است قیمت‌ها کاهش یابد از خرید خودرو خودداری می‌کنند.
 
به گفته یکی دیگر از فعالان بازار، قیمت خودروی دست دوم متناسب با قیمت خودروهای صفر کیلومتر تعیین می‌شود به‌گونه‌ای که در حال حاضر با افزایش قیمت خودروهای نو، قیمت دست دوم‌ها نیز افزایش یافته است به‌گونه‌ای که خودروهای دست دوم پرتیراژ داخلی رشد قیمت به‌طور میانگین دو تا سه میلیون تومانی را نسبت به ماه‌های گذشته تجربه کرده‌اند.
 
به عنوان مثال قیمت پراید مدل 83 که تا چند ماه پیش به‌طور میانگین سه تا سه و نیم میلیون تومان بود، در حال حاضر به 5.5 تا شش میلیون تومان رسیده است. همچنین خودروی 206 تیپ 2 مدل 86 که سال گذشته 9 میلیون تومان فروخته می‌شد نیز در حال حاضر به قیمت حدود 11 میلیون تومان عرضه می‌شود. البته این قیمت‌ها در بازار خودروهای دست دوم نسبی بوده و بسته به شرایط ظاهری و فنی خودرو تا حدود زیادی متفاوت است.
 
در چنین بازاری، دلالان به دلیل افزایش قیمت‌ها و فروشندگان نیز به دلیل احتمال رشد بیشتر قیمت‌ها تنها به سوال و جواب قیمتی بسنده کرده و به ندرت وارد معامله می‌شوند. یکی از دلالان فعال در منطقه عبدل‌آباد می‌گوید: تا چند ماه پیش در جمعه‌بازار خودروهای دست دوم، حداقل دو تا سه خودرو را خریداری و مقداری گران‌تر می‌فروختم اما در یک ماه اخیر به دلیل بالا بودن پیشنهادهای فروش از سوی فروشندگان حتی نتوانسته‌ام یک خودرو خریداری کنم.
 
این واسطه‌های خرید و فروش در بازار خودروهای دست دوم معتقدند تا زمانیکه قیمت‌ها در بازار خودروهای صفر کیلومتر تثبیت نشود رکود خرید و فروش در این بازار ادامه خواهد داشت البته به جز معدود فروشندگانی که اصطلاحا "پول‌لازم" بوده و حاضر می‌شوند با تخفیف خودروی خود را به فروش برسانند.
 
اما یک کارشناس صنعت خودرو وضعیت فعلی بازار خودروهای دست دوم را تابعی از نوسان و التهاب قیمت‌ها در بازار خودروهای صفر کیلومتر دانسته و می‌گوید: در شرایطی که قیمت خودرو به طور رسمی افزایش می‌یابد اما در عین حال عرضه‌ای صورت نمی‌گیرد، بازار با تلاطم‌های قیمتی بیشتری نیز مواجه خواهد شد، تلاطمی که بازار خودروهای دست دوم را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
مصطفی ممقانی معتقد است که اگر خودروسازان به هر دلیلی عرضه محصولات پر تیراژ را در حجم بالا آغاز نکنند امیدی به تثبیت قیمت خودروها چه نو و چه دست دوم نخواهد بود. در این شرایط رکود بازار همچنان ادامه خواهد یافت زیرا نه فروشنده و نه خریدار اطمینانی به انجام معامله در شرایط نوسان قیمت‌ها ندارند.
 
علی خاکساری - کارشناس صنعت خودرو - هم خواستار الزام خودروسازان به آغاز و افزایش عرضه شده و معتقد است در صورتیکه خودروسازان عرضه محصولات را همزمان با اخذ مجوز افزایش قیمت‌ها به صورت گسترده آغاز نکنند همچنان شاهد افزایش مجدد نرخ خودرو در بازار آزاد خواهیم بود.
 
عضو هیات‌ علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: امیدواریم در کنار رشد قیمت، خودروسازان ملزم به افزایش عرضه برای تنظیم و کاهش قیمت‌های بازار شوند در غیر این صورت رشد بیشتر قیمت‌های بازار را شاهد خواهیم بود.
 
او اظهار کرد: ‌در حال حاضر خوشبینانه‌ترین سناریوی قابل تصور آن است که خودروسازان با دریافت مجوز افزایش قیمت، چند روزی عرضه را افزایش داده و خودروهای انبار شده را وارد بازار می‌کنند تا مقداری قیمت‌ها تثبیت شود.
 
وی ادامه داد: در این شرایط اگر سازمان‌های ذیربط به شدت بر عملکرد خودروسازان در این حوزه نظارت نکنند، ممکن است شاهد قطع دوباره عرضه از سوی خودروسازان برای دامن زدن به رشد قیمت‌های بازار باشیم.
 
این عضو هیات‌ علمی دانشگاه افزود:‌ در شرایطی که انحصار بازار در دست خودروسازان باشد می‌توان پیش‌بینی کرد که ترفندهای قدیمی و تکراری برای دامن زدن دوباره به التهاب قیمت خودرو از سوی دلالان و رابطان آن‌ها آغاز شود.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 8:31 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما تازه های دنیا خودرو


 

مهاجم تازه نفس آلمانی


ظاهرا آئودی به ارائه مدل دلربایش، آئودی R8 بسنده نکرده و با تغییراتی که بر آن اعمال کرده تصمیم دارد تا آن را بیش از پیش زیبا و داینامیک سازد. Audi R8 V10 plus مدل جدید R8 است که به جعبه دنده 7 سرعته S tronic مجهز می شود. این جعبه دنده در کنار موتور R8 V10 plus میزان آلایندگی اتومبیل را پایین می آورد. چراغ های ال ای دی جلو و چراغ های عقب مجهز به تکنولوژی جدید به صورت استاندارد بر آن تعبیه می شوند. ابعاد R8 نیز دستخوش تغییراتی می شود و در مجموع ظاهر آن را جذاب تر می سازد. جلوپنجره تک فریمه، سپر و ورودی های هوا همگی تغییر کرده اند. یک اسپلیتر جدید ساخته شده از مصنوعات استحکام یافته فیبر کربنی به R8 V10 plus الحاق می شود. اسپلیتر معمولی از گزینه های استاندارد به حساب می آید. هم چنین دیفیوزر عقب که در صورت تمایل مشتری از فیبر کربن ساخته می شود بالاتر کشیده می شود.



دو منحنی سیاه رنگ براق در منتهی الیه اتومبیل با آوایی استثنایی نقش خروجی های اگزوز را ایفا می کنند. . در حال حاظر طراحی R8 V10 plus تنها به مدل کوپه محدود می شود.  رنگ آمیزی مات R8 V10 plus از ویژگی های منحصربه فرد آن است. هشت رنگ آمیزی متنوع نیز برای تیغه های جانبی کوپه در نظر گرفته شده است در حالی که سقف تاشوی R8 اسپایدر تنها در سه رنگ سیاه، قهوه ای و سرخ ارائه می گردد. وزن R8 V10  کوپه تنها 1570 کیلوگرم است. موتور 2/5 لیتری R8 V10 plus نیز مانند R8 به صورت دستی مونتاژ می شود. گشتاور این موتور 530 نیوتن متر و توان آن 550 اسب بخار است. شتاب صفر تا صد آن 5/3 ثانیه و بیشینه سرعت آن 314 کیلومتر در ساعت است. برای مالکیت این مهاجم آلمانی تبار باید هزینه ای حدود 209000 دلار را متقبل شد.



 

 
ابرکمپانی ها دست در دست یکدیگر


 ظاهرا همکاری BMW-Zagato بر سر مدل کوپه آن قدر رضایت آمیز بوده است که تصمیم به ارائه مدل مشترکشان،Zagato Roadster گرفته اند. جالب است که این مدل تنها در طول مدت 6 هفته طراحی و تولید شده است. این مدل که بر پایه مدل Z4 ساخته شده است ورژن Roadster کوپه به حساب می آید. طراحی مدل Roadster تا حدودی برتر از مدل کوپه است چرا که حجم بصری قابل توجهی بر اکسل عقب اعمال شده است. هم چنین توازن تحسین برانگیزی در طراحی آن مشاهده می شود.







 
Lamborghini Sesto Elemento


2/2 میلیون دلار برای گو ساله وحشی

 پس از مدت ها انتظار این زیبای کوچک به مرحله تولید رسید اما جالب است بدانید که قیمت سر به فلک کشیده Lamborghini Sesto Elemento 2/2 میلیون دلار است. هر 20 دستگاه از این سوپر اسپورت مسابقه‌ای پیش خرید شده اند. موتور تنفس طبیعی 2/5 لیتری 10 سیلندر V شکل آن 570 اسب بخار نیرو و 540 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. وزن کل آن 999 کیلوگرم است. شتاب صفر تا صدش 5/2 ثانیه و بیشینه سرعتش 300 کیلومتر در ساعت است.



 

 
برخورد نزدیک از نوع گامپرت


تصویری که مشاهده می کنید متعلق به یک اتومبیل گامپرت آپولو S است که در فستیوال سرعت گودوود 2012 دچار سانحه شد. طی این سانحه راننده کنترل اتومبیل را از دست داده و با سرعت به گوشه ای از پیست برخورد می کند. خوشبختانه راننده با مشکل خاصی روبرو نشده اما آپولو S تا حد قابل توجهیی صدمه دیده است. برای خارج کردن راننده در اتومبیل از جا خارج شد.




 

 
پاگانی پر ماجرا و عاقبت دلخراش


بازی سرعت گاه عواقب دلخراشی در پی دارد. در وات فورد انگلستان یک راننده سر زوندا طی سانحه ای جان خود را از دست داد. آن چه مسلم است خارج شدن کنترل اتومبیل از دست راننده است که به حادثه منجر شد. بدین ترتیب اتومبیل از جاده خارج شد و به گارد ریل برخورد کرده است. راننده این اتومبیل شخصی 50 ساله بود. سرنشین دیگر که تنها 20 سال داشته جان سالم به در برد. اتومبیل مذکور تاریخچه جالبی دارد. این اتومبیل در سال 2004 ساخته شد، در ابتدا بدنه آن زرد و کابین آن سیاه رنگ بود اما نخستین مالک سنگاپوری‌اش آن را به رنگ صورتی درآورد.  این شخص هم چنین اتومبیل خود را با بهره گیری از موتور 3/7 لیتری V12 ارتقا بخشیده بود. این موتور که بر مدل های گونه F قرار می‌گیرد 620 اسب بخار توان و 759 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این اتومبیل در سال گذشته  به  انگلیس وارد شد و رنگ بدنه آن به سرخ مات تغییر پیدا کرد. گمان می رود رنگ مشکی اخیرا به بدنه الحاق شده باشد.



 

 
مخصوص سرآشپز


 بار دیگر اعضای این خانواده گرد هم آمده اند تا زحمات بزرگان صنعت خودروسازی را ارج بنهند. به پاس زحمات کارول شلبی، خالق نام آشنای مدل جنجالی Mustang Cobra، کمپانی هایی از جمله فورد موتور، شلبی امریکن و فورد ریسینگ گونه‌ای بی نظیر را طراحی کرده اند. این مدل که GT500 کبری نام دارد بر پایه مدل Mustang GT500 2013 ساخته شده است. ناگفته نماند تغییراتی نیز بر آن ایجاد شده است. تیم طراحی کار خود را با موتور 8/5 لیتری V8 شروع کرد که 662 اسب بخار نیرو تولید می کرد. سپس یک سوپرشارژر4 لیتری به آن الحاق نمود که توان تولیدی را به رقم چشم گیر 850 اسب بخار رساند. برای اطمینان از حفظ تعادل این اتومبیل لاستیک های عملکرد بالا و ترمزهای جدید شلبی ویلوود نیز بر آن قرار می گیرند. لاستیک‌های عقب اندکی پهن تر شده اند. در بخش طراحی خارجی شاهد کاپوت طراحی شده شلبی، کیت بدنه جدید با عرض بیشتر در عقب و لاستیک های جدید 20 اینچی هستیم. رنگ آمیزی تحسین برانگیز بدنه از رودستر کبری های مسابقه ای دهه 60(میلادی ) برگرفته شده است.

 همان طور که در تصویر مشاهده می کنید یک لایه آبی رنگ و خطوط سفید بر پیکر این عضلانی همه فن حریف کشیده می شود. اعضای این تیم که خود را دوستان کارول شلبی می نامند، معتقدند او خط مشی عملکرد اتومبیل را برای همیشه عوض کرده است. بدون شک طراحی مدل جدید و تاثیرپذیری از کارول شلبی بر مدل های آینده کمپانی بی تاثیر نخواهد بود. کمپانی فرود توری را در ایالات متحده برگزار خواهد کرد تا اتومبیل را به نمایش بگذارد و در نهایت در جهت خیریه به حراج گذاشته خواهد شد.



 

 
برترین های کادیلاک


 در دهه 30 میلادی اگر شخص معمولی بودید می توانستید یک کادیلاک استثنایی سوار شوید. کادیلاکی خاص که طبق سفارش شما ساخته شده باشد. در آن زمان کادیلاک کاتالوگی را در اختیار مشتریانش قرار می داد تا بر اساس آن مدل مورد نظرشان یا ترکیبی از المان های مورد علاقه شان را سفارش دهند. 15 ماه پس از آن سفارش مشتریان آماده می شد. در این کاتالوگ طراحی هایی از یک مدل خیره کننده Phaeton و مدل رودستر بی نظیر دیگری به چشم می‌خورد. هر دو مدل مذکور برشاسی V-16 کادیلاک بنا می شدند اما تا مدت ها سفارش داده نشدند. در سال 1984 Fran Roxas  که از کلکسیونرهای زمان خود نیز به حساب می آمد، Phaeton و چند سال بعد مدل رودستر را به مرحله ساخت رساند. اخیرا در یک حراجی  هر دو مدل به ترتیب به قیمت های 962500 دلار و 1001000 دلار به فروش رسیدند. به گفته Clay Dean، مدیر طراحی کادیلاک، این دو مدل از بی همتاترین اتومبیل هایی هستند که صنعت خودروسازی تا به حال به خود دیده است. تیم طراحی کادیلاک هنوز از این دو الهام می گیرد.



 

 
مژده برای سوپراسپرت دوستان


 کمپانی اسپانیاییAspid هم دست به کار شد و سوپراسپرت جدیدی را به صنعت خودروسازی تقدیم ساخت. نام این سوپراسپرت موتور عقب GT-21 است و توانی معادل 450 اسب بخار تولید می کند. شتاب صفر تا صد آن کم تر از 3 ثانیه و بیشینه سرعتش302 کیلومتر در ساعت رقم خورده است. جالب است که وزن ناچیز آن تنها 989.7 کیلوگرم است و این کمبود وزن را مدیون شاسی فریم فضایی و پنل های سبک وزن بدنه اش است. از طرف دیگر بهره گیری از ترمزهای ضد قفل، سیستم کنترل تعادل، ایربگ‌های تطبیق پذیر و ضربه‌گیرهای هوشمند رانندگی با GT-21را به امری ایمن و دلپذیر تبدیل می سازد. انتظار می رود این اتومبیل تا سال 2014 به بازار خودرو راه پیدا کند.



 

سریع ترین هیبریدی دنیا


با ثبت رکورد سرعت 298 کیلومتر در ساعت هیبریدی جتا فولکس واگن به عنوان سریعترین هیبریدی دنیا شناخته می شود. منبع تامین نیروی این هیبریدی در آلمان تولید شده است. این موتور 4/1 لیتری 4 سیلندر توربو شارژردار 150 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. یک موتور الکتریکی 27 اسب بخاری نیز به آن جفت می‌شود. شتاب صفر تا صد آن 9 ثانیه رقم خورده است. پیش ترتراک ولوو با سرعت 265 کیلومتر در ساعت رکورد دار این عرصه بود.  





Range Rover SUV غول سبک وزن


با توجه به موفقیتی که مدل ایووک برای لندروردرپی داشته است، این کمپانی یکی از معدود کمپانی های اتومبیل سازی رو به توسعه حاضراست. بدین ترتیب لندرور امکان آن را پیدا می کند تا بار دیگر تغییراتی بر مدل رنج رور ایفا کند. در این راستا دستیابی به وزن کم تر، کارایی بهتر، مصرف کم تر و ساختاری لوکس تر و مدرن تر در اولویت قرار داشته است. لندرور هم چنین در نظر داشته است تا ویژگی های ظاهری و آف رود رنج رور را به طور تمام و کمال حفظ کند. حاصل کار نخستین SUV سبک وزن دنیا با شاسی یک تکه مونوکوک تمام آلومینیوم است. در این مورد با یک کاهش وزن 39 درصدی (420 کیلوگرم ) در مقایسه با مدل دارای بدنه استیل هستیم. این امر تاثیر مستقیم بر هندلینگ، سرعت، مصرف سوخت و میزان آلایندگی اتومبیل دارد. منبع تامین نیروی آن را یک موتور سوپرشارژردار 8 سیلندر V شکل بنزینی، یک موتور توربوشارژردار 8 سیلندر V شکل دیزلی یا موتور 6 سیلندر V شکل دیزلی تشکیل می دهد. جعبه دنده آن نیز 8 سرعته ZF اتوباکس خواهد بود.







تک خال مک لارن


  گردهمایی Pebble Beach امسال  شاهد خاص ترین مک لارن حال حاضردنیا بود.  مک لارن X-1 ؛ که با طراحی فریبنده‌اش دل از هر ببینیده‌ای می‌ربایید.رییس کمپانی مک لارن می‌گوید:« این مدل به سفارش یکی از مشتریان خاص این شرکت ساخته شده است. این مشتری درحال حاضر مالک یک دستگاه مک لارن F1، یک دستگاه مرسدس مک لارن SLR و مک لارن 12C است وسه سال پیش به شرکت مدلی خاص که الهام گرفته از اتومبیل‌های فیسل وگا مدل 1961، کرایسلر جیا مدل 1953، بیوک الکترا 1959، مرسدس بنز 540K و سیتروئن SM سفارش داده بود.»



برای طراحی این مفهومی به جز طراحان مک لارن از طرح‌های طراحان دیگر نیز استفاده شد که درنهایت از اسکچ‌های طراح کره‌ای هونگ یو استفاده شد. پلت فرم اصلی این مدل همان پلت فرم MP4-12C است و بقیه اجزا از فیبر کربن فوق سبک، آلومینیوم و نیکل ساخته شده‌اند. برای مثال بالچه های ترمز در عقب اتومبیل از آلومینیوم جلا داده شده ساخته شده‌اند و در کابین از چرم قرمز رنگ ناپا بر روی صندلی‌ها، درها و سقف استفاده شده است. بر روی کنسول نیز از فیبر کربن و تیتانیوم برای افکت سه بعدی بیشتر استفاده شده است.

قلب تپنده این خودرو همان موتور 8/3 لیتری تویین توربوی MP4-12C است که توانی برابر با 600 اسب بخار قدرت و 602 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در واقع نقطه ضعف این تک ستاره است، چرا که برای این موجود تک خال انتظار موتوری خاص می‌رفت. 

طول این اتومبیل 109 میلیمتر بیشتر از MP4-12C است که به 4658 میلیمتر می‌رسد. عرض آن نیز با 188 میلیمتر افزایش به 2097 میلیمتر می‌رسد. سقف خودرو با وجود طراحی مجدد افزایشی نداشته و همان 1199 میلیمتر است.





بدجنس دوست داشتنی


 Daniel Simon طراح نام آشنای اتومبیل های خلاق بار دیگر دست به کار شد. او که پیش تر برای کمپانی هایی از قبیل بوگاتی و فولکس واگن کار کرده و طراحی وسایل نقلیه انیمیشن Tron :Legacy را نیز بر عهده داشته است، اکنون بردستاوردی دیگر از دنیای هالیوود تمرکز کرده است. در پروژه جدید، کاپیتان آمریکا، سایمون اتومبیل شخصیت منفی داستان-Schmidt- را طراحی کرده است. این داستان در سال 1942 اتفاق می افتد اما قرار است با یک اتومبیل پیشرفته و آینده نگرانه روبرو شویم. بنابراین با ترکیب چشم نوازی از Auto Union Type C، Avus،Mercedes 540 K، بنتلی های کلاسیک، مرسدس G4  مورد علاقه هیتلر روبه‌رو هستیم. جالب است که اتومبیل جدید بر پایه تراک ساخته شده چرا که به عقیده سایمون تراک مانند بودن آن به تاکید بر جنبه منفی مالکش کمک می کند. این کوپه هیجان انگیز 10 عدد چرخ و طولی برابر 7/62 متر دارد. در جریان فیلم هم چنین می توان شاهد جزئیات دقیق و لوکس طراحی داخلی شد. این امر نکته بارز طراحی سایمون است که پیشتر نیز با آن روبه‌رو شده ایم. ظاهرا قرا ر است به زودی شاهد انتشار کتابی از طراحی های سایمون باشیم.





پیشرفت کامارو

مزدا سبک ترین و قدرتمند ترین MX-5 را با نام   GT MX-5به بازار عرضه کرد.  این مدل با قصد شرکت در مسابقات امسال انگلیس آماده شده است که با موتوری 2 لیتری قادر به تولید 275 اسب بخار قدرت است. همچنین مدلی شهری آن نیز با توان 117 اسب بخار ساخته شده است. برای هرچه سبک کردن آن مهندسان از در‌های فیبر کربنی، شیشه‌های پلی کربنات استفاده کرده و تزیینات داخلی را حذف کرده‌اند.وزن این خودرو فقط850 کیلوگرم  است که به آن اجازه می دهد در 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد و به سرعتی برابر با 256 کیلومتردست یابد.



قورباغه الکتریکی


یکی از رکورددارترین خودروهای جهان، فولکس بیتل یا همان فولکس قورباغه‌ای است که رکورد بیشترین تعداد تولید را در طول تاریخ بردوش می‌کشد. جدیدترین مدل این فولکس در نمایشگاه پکن با قلبی الکتریکی به نمایش درآمد که خودرویی  دو نفره و  اسپرت بود.  نامشE-Bugster است و توانی برابر با 115اسب بخار تولید می‌کند و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 5/10 ثانیه است.در این فولکس از باتری یون لیتیومی استفاده می‌شود که ظرفیتی برابر با  3/28 کیلووات‌ساعت دارد و می‌تواند این خودرو رابه 180 کیلومتر در ساعت برساند. برای شارژ آن زمانی در حدود 35 دقیقه لازم است که زمان بسیار مناسبی  است.





در جمع کوچکترین های جاگوار


  Jaguar F-Type جانشین به حق مفهومی C-X16 است که پیش تر در اتوشوی فرانکفورت رونمایی شده بود. F-Type نیز مانند C-X16 یک اتومبیل هیبریدی است. ابعاد آن مانند پورشه  911 است. بنابراین F-Type به کوچکترین جاگوار پس از 50S تبدیل می‌شود. این مدل ابتدا به صورت کانورتیبل و سپس به صورت کوپه به بازار می آید. یک موتور 3 لیتری سوپر شارژر دار 6 سیلندر V شکل در ورژن های 336 و 376 اسب بخاری منبع تامین نیروی آن را تشکیل می دهد. هم چنین یک موتور 5 لیتری 8 سیلندر V شکل سوپر شارژردار نیز ارائه می گردد. نیروی تولیدی به واسطه جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز به سیستم استارت استاپ به چرخ ها منتقل می شود. F-Type از آلومینیوم ساخته می شود بنابراین وزن آن به میزان چشم گیری کاهش می یابد. این مدل در کارخانه کاسل برومویچ انگلیس ساخته می شود.





ولوو، ایمن‌ترین خودروساز


 ایمنی اتومبیل نکته‌ای است که  به فروش آن کمک می‌کند، به ویژه هنگامی که خریداران به دنبال یک وسیله نقلیه جدید خانوادگی هستند. نکته‌ای که هیچ خودروسازی به اندازه  ولوو به آن نزدیک نشده است و  احتمالابه این دلیل  که ایمنی تمرکز اصلی خودروساز سوئدی برای چندین دهه بوده است.

آخرین بررسی داخلی ولوو  از اطلاعات حوادث نشان می‌دهد که خطر مجروح شدن در ولوو در حال حاضر 50 درصد کمتر از سال 2000شده است. در سال 2000، ویژگی های ایمنی مانند کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل تطبیقی??، ترمز خودکار، هشدار خروج از خط و تشخیص نقطه کور تنها در مدل های لوکس گران قیمت به‌کار گرفته می‌شد، ولی درحال حاضر جزو آپشن‌های اصلی محصولات ولوو است.

مطالعه دیگری در اروپا نشان داد که خودروهای مجهز به کروز کنترل تطبیقی ??و هشدار برخورد، کاهش احتمال تصادف را تا 42 درصد، بهبود داده‌اند که رقم قابل توجهی در استانداردهای خودرو است. از طرح‌های جدید ایمنی ولوو می‌تو استفاده از کیسه هوای مخصوص عابر اشاره کرد که در مدل V40 استفاده خواهد شد.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 8:12 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 221468