سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://facebook69.ParsiBlog.com
یه وبلاگ با همه نوع مطلب برای سرگرم شدن 
قالب وبلاگ
محبوب کن - فیس نما خودکار بیک چگونه وارد ایران شد؟+تصاویر

مهر ماه که می شود حال و هوای مدرسه به سر همه می زند، چه دانش آموزهای امروز و چه دانش آموزان سالهای دور.

در ایران کمتر دانش آموز، دانشجو و کارمندی است که یک بار خودکار بیک دستش نگرفته باشد. اهالی قلم حد اقل یک بار هم که شده بیک را امتحان کرده اند.
شاید این روزها با تنوعی که در بازار نوشت افزار به وجود آمده این خودکار کمتر مورد استفاده قرار گیرد ولی هنوز هم تقریبا همه ایرانیان با آن آشنایی کامل دارند. اما بیک چگونه بیک شد؟!
خودکار بیک چگونه وارد ایران شد؟+تصاویر
خودکار آشنای دانش آموزان ایرانی
بیک اصالتا یک برند انگلیسی است. در سال 1945 بعد از جنگ جهانی دوم “مارسل بیچ” و “ادوارد بافارد” در “سلیچی” در حومه شهر پاریس یک موسسه تجاری خودکار و مداد به نام PPA بر پا کردند.
از سوی دیگر بیچ در سوییس در بخش برش و شکل دهی فلزات سرمایه گذاری کرده بود و  در آنجا از فلزات، انواع خودنویس ها ساخته می شد. بیچ که در زمان جنگ جهانی دوم از کارخانه خودکار سازی « لاسزلوبیرو » دیدن کرده بود تصمیم گرفت تولید خودنویس را به خودکار که راحت تر و در دسترس تر بود و هزینه کمتری نیز در بر داشت تبدیل کند و آن را به تولید انبوه برساند.
خودکار بیک چگونه وارد ایران شد؟+تصاویر
موسس بیک در انگلیس
بنابراین در سال 1949 گروه طراحان «رکولتاج پلاستیک» در موسسه تجاری PPA  طرح اولیه خودکار بیک را ارائه دادند.  بیچ نیز نام خانوادگی خود را که Bich بود کوتاه کرد و از آن Bic  را برگرفت و بر کارخانه خود گذاشت.
همچنین نام موسسه PPA را نیز به بیک تغییر داد و به این ترتیب از سال 1950 تولید خودکار بیک آغاز شد و به دلیل دوران جنگ، ابتدا این خودکار را خودکار اتمی نامیدند. در سال 1959 خودکار بیک توسط آقای بیچ به آمریکا صادر شد.
خودکار بیک چگونه وارد ایران شد؟+تصاویر
“مارسل بیچ” از نمایی دیگر
قیمت پایین و روان بودن این خودکارها برای نوشتن مورد توجه عام مردم قرار گرفت. بنابراین در سال 1965 وزارت آموزش فرانسه اجازه داد تا دانش آموزان که تا آن زمان با خودنویس تکالیف شان را می نوشتند با خودکار بیک تکالیف خود را بنویسند. به این ترنیب خودکار بیک میان دانش آموزان به عنوان یک وسیله نوشتاری اصلی شناخته و به سراسر جهان صادر شد.
خودکار بیک را رفوگران ها به ایران آوردند
خودکار بیک چگونه وارد ایران شد؟+تصاویر
رفوگران موسس بیک در ایران
خانواده رفوگران که سال‌ها در تجارت نوشت افزار و خودکار مشغول بودند به تاسیس کارخانه تولید خودکار بیک در سال 1342 اقدام نمودند.
هنگامی که علی‌اکبر پیشنهاد تاسیس کارخانه را به پدرش داد، میرزا علی به پسرش گفت می‌ترسم این زیاده‌خواهی تو خشم خدا را برانگیزد وی نگاه درویش گونه‌ای به زندگی داشت، به علاوه پروژه تولید و کارخانه‌داری در ذهنیت او کاملا مساله‌ای تاریک بود.
اما علی اکبر دست از آرزوهایش برنداشت و با پشتکار فراوان سرانجام علی‌اکبر رفوگران پدرش را قانع نمود تا با تاسیس کارخانه بیک در ایران موافقت نماید.
علی اکبر در پاریس به دیدار بیک، موسس و رییس کارخانه بیک رفت.
بیک بدون مقدمه گفت: آقای رفوگران چه کاری می‌توانم برایتان بکنم؟
او که از قبل برای این لحظه خود را آماده کرده بود، گفت: «آقای بیک، یک ماشین تزریق پلاستیک از آنها که اضافه دارید به اضافه یک قالب خودکار دسته دوم به من بفروشید و پولش را همین الان بردارید، من می‌برم تهران اگر توانستم تولید را به سطحی برسانم که مورد رضایت شما باشد، اجازه تولید خودکار بیک در ایران را به من بدهید، اگر نتوانستم ماشین تزریق را نگه می‌دارم و قالب را به شما برمی‌گردانم تا سر فرصت به هر کس خواستید بفروشید و بعدا پولش را به من بدهید.»
خودکار بیک چگونه وارد ایران شد؟+تصاویر
بیک لبخندی زد و گفت این پشتکار را به شما تبریک می‌گویم.
پس از موافقت پدر در تاسیس کارخانه، قالب بدنه خودکار از میلان ایتالیا و ماشین تزریق پلاستیک متناسب با ظرفیت آن قالب از نورنبرگ آلمان خریداری شد بدنه برای نصب به آلمان فرستاده شد.
علی‌اکبر رفوگران به مدت یک هفته در مراحل انجام کار در کارخانه آلمانی حاضر بود تا از نحوه کارکرد دستگاه اطلاع پیدا کند تا حین کار در ایران در صورت مشکل فنی قادر به رفع مشکل باشد.
وقتی به ایران برگشت، شرکت صنعتی «قلم خودکار» را تشکیل داد، به این ترتیب که پدر 34‌درصد، برادر بزرگ (حاج‌عباس) 33درصد و علی‌اکبر رفوگران 33 درصد سهام داشتند.
در سال 1342 افراد تحصیلکرده فنی بسیار کم بودند. دستگاه تزریق پلاستیک که امروزه از ساده‌ترین دستگاه‌ها در فرآیند تولید است، آن روزها برایشان بسیار پیچیده بود. بخشی از تولیدات خود را به فرانسه فرستادند. شرکت بیک از کیفیت محصول اظهار رضایت نمود.
وداع با خودکار بیک
بعد از پیروزی انقلاب اتفاقات تلخی برای کارخانه‌ای که رفوگران سنگ بنایش را گذاشته بود رخ داد. وی حس پدری را که فرزندش را از دست داده باشد، داشت. آن روزها خودکار بیک حرف اول را در ایران می‌زد؛ اما بعدها خودکار خارجی جای تولید ملی را گرفته و کارخانه بیک با تولید کمی مشغول فعالیت بود. اما دوام نیاورد و از روزهای اوجش فاصله گرفت.

[ پنج شنبه 91/8/4 ] [ 9:0 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما جالب ترین های دنیای اینترنت
سنگاپور سریع‌ترین اینترنت جهان را در اختیار دارد و اقتصاد ایرلند از اینترنت بیشترین بهره را برده است. 15 درصد تولید خالص داخلی این کشور را در سال‌های بین 2007 و 2010 صادرات مبتنی بر ارتباطات و اینترنت تشکیل می­دهد.

به گزارش ایسنا پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که در زمینه استفاده از اینترنت، سوئد مقام اول و آمریکا مقام دوم را در جهان دارند و یک سوم جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند، اما این رقم در آفریقا به یک‌ ششم جمعیت می‌رسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آی تی پست، بنیاد جهانی وب، کاربرد اینترنت را در 61 کشور جهان مورد بررسی قرار داده است. معیارهایی همچون زیرساخت‌های ارتباطی، کاربری، محتوای وب و آثار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اینترنت، مورد توجه قرار گرفته‌اند.

گروه پژوهشی بنیاد جهانی وب با همکاری بخش اقتصادی آکسفورد داده‌هایی را از منابع مختلف به مدت پنج سال گردآوری و یک سال صرف نظرسنجی‌های متعدد کرد. گوگل با پرداخت یک میلیون دلار کمک مالی از این پژوهش پشتیبانی کرد.

براساس پژوهش‌های انجام شده، سوئد در صدر جدول استفاده از اینترنت قرار دارد و مقام دوم را ایالات متحده آمریکا احراز کرده است. 90 درصد مردم سوئد و 75 درصد آمریکایی‌ها به استفاده از اینترنت عادت دارند. با این همه، در آمریکا نسبت به کشورهایی مانند کانادا، ایرلند، ژاپن و نروژ درصد خانواده‌های کمتری صاحب کامپیوتر هستند. یمن‌، در خاورمیانه‌، پس از دو کشور آفریقایی زیمبابوه و بورکینافاسو در انتهای فهرست استفاده از اینترنت جای گرفته است.

طبق این گزارش یک سوم مردم جهان کاربران اینترنت را تشکیل می­‌دهند. البته کاربری وب در همه جا یکسان نیست. برای مثال در کشورهای آفریقایی از هر 6 نفر تنها 1 نفراز اینترنت استفاده می‌کند.

سنگاپور سریع‌ترین اینترنت جهان را در اختیار دارد و اقتصاد ایرلند از اینترنت بیشترین بهره را برده است. 15 درصد تولید خالص داخلی این کشور را در سال‌های بین 2007 و 2010 صادرات مبتنی بر ارتباطات و اینترنت تشکیل می­دهد.

برنرز لی، مدیر بنیاد جهانی وب در یک بیانیه اعلام کرده است: وب یک گفت و گوی جهانی است. سرکوب رو به رشد آزادی بیان شاید بزرگترین چالش برای آینده دنیای وب باشد. هزینه‌های بالای ارتباط، میلیاردها انسان را از دستیابی به حقوقشان برای دانش و مشارکت فعال باز می­‌دارد. هزینه‌ها در این زمینه باید به شدت کاهش یابند.

دسترسی به اینترنت که برای بسیاری از مردم جهان به عنوان امری تجملی به شمار می­رود به طور فزاینده‌ای به عنوان یک حق بشری و ابزاری ضروری جهت حضوری شایسته درجامعه نوین دیده می­‌شود.

ریاست بنیاد جهانی وب را “تیم‌ برنرزلی” به عهده دارد که از او به‌عنوان “مخترع وب” نام برده می‌شود.

[ پنج شنبه 91/8/4 ] [ 8:58 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما چیـن کشوری رکـوردشکن، عجیـب، جنـجالی

چین کشور عجایب است. تاریخ، سنت، مردم، سیاست... این کشور پرجمعیت ترین و همچنین یکی از بزرگترین کشورهای دنیاست که عجایب بسیار زیادی از گذشته تا به حال در آن وجود داشته است و گویی همه‌‌چیز درباره این کشور، عجیب و باورنکردنی است.

چین این روزها به عنوان یکی از کشورهای صنعتی دنیا شناخته می شود و تقریبا تمام افراد دنیا حداقل یک وسیله چینی همراه یا در خانه شان دارند که روزانه از آن استفاده می کنند. این کشور غیر از کپی کاری و تولید انبوه موارد قابل ذکر دیگری نیز دارد.

پرجمعیت اما مسن

چین دیگر در همه جهان با جمعیت عجیب و غریبش مشهور است و همه می‌دانند که هیچ کشوری در دنیا در این زمینه به پای آن نمی‌رسد. آخرین تخمین‌ها، جمعیت این کشور را 1,347,350,000نفر نشان می‌دهد. حدود نیمی از جمعیت چین در مناطق روستایی ساکن هستند. جمعیت شهرنشین چین از سال 1990 با سرعت بسیار زیادی افزایش پیدا کرده و در حال حاضر 51/3 درصد جمعیت چین در مناطق شهری ساکن هستند؛ رقمی که در سال 1990 تنها 26درصد بود. با وجود این جمعیت زیاد، چین با مشکل بزرگی بنام "افزایش سالمندان" مواجه است.

براساس پیش‌بینی سازمان ملل، جمعیت بالای 60 سال چین احتمالاً تا سال 2050 با دو برابرشدن، به رقمی حدود 438 میلیون نفر می‌رسد. پرداخت حقوق بازنشستگی این افراد یکی از مشکلات اقتصادی چین است. افزایش سن بازنشستگی یکی از گزینه‌هایی است که دولت چین می‌خواهد از آن به‌عنوان راهکاری در این زمینه استفاده کند. هر چند این اقدام با نارضایتی عمومی همراه خواهد بود اما دولت این کشور هم برای مقابله با این وضعیت گزینه‌های زیادی ندارد. با معیار‌های جهانی، بازنشسته‌های چین حقوق زیادی نمی‌گیرند اما به‌نظر مردم این کشور، این حقوق خوب به‌نظر می‌آید. میانگین حقوق بازنشستگی در این کشور حدود 360دلار در ‌ماه است که حدود نصف حقوق افراد شاغل به‌حساب می‌آید. علت اصلی افزایش طبقه مسن چین اجرای سیاست سختگیرانه تک‌فرزندی طی‌سال‌های 60 -1950 است.

بیشترین جمعیت آنلاین جهان

از هر پنج‌کاربر اینترنت در جهان یک نفرشان چینی است! چین با دسترسی حدود 513 میلیون نفر از شهروندانش به اینترنت بیشترین جمعیت آنلاین جهان را دارد و در این زمینه رکورددار است. چین در رشد دسترسی به اینترنت هم حرکت سریعی داشته است. در سال 2000 تعداد کاربران اینترنت چین تنها 23 میلیون نفر بود اما اکنون در این زمینه رکوردشکن است؛ هرچند دولت این کشور از پیشتازان فیلترینگ هم به‌حساب می‌آید. در پروژه موسوم به "دیواره آتشین عظیم" مقام‌های چینی سایت‌های خاصی را از دسترس کاربران‌شان خارج کرده‌اند. بسیاری از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به همین‌خاطر در چین قابل دسترسی نیستند اما چینی‌ها برای آنها جایگزین خاص خود را دارند. Qzone مشهورترین شبکه اجتماعی این کشور است که براساس آخرین آمارها 480میلیون عضو دارد. Sina Weibo را جایگزین توئیتر در چین می‌شمارند که براساس گزارش فوریه سال‌جاری 300میلیون کاربر در این کشور از آن استفاده می‌کنند. گوگل هم در چین قابل دسترسی نیست و سایت Baidu عملاً جایگزین آن به‌حساب می‌آید. به جای یوتیوب هم چینی‌ها بیشتر از سایتی به نام Youku برای اشتراک‌گذاری ویدئو استفاده می‌کنند.

تقریباً همه بی‌سیم!

در چین 900 میلیون نفر "شو‌جی" یا همان تلفن‌همراه دارند و بیشتر زندگی خود را با آن می‌گذرانند. براساس این آمار تقریباً همه بزرگسالان چین در سراسر این کشور تلفن همراه دارند. استفاده از تلفن همراه برای استفاده از اینترنت هم بسیار مرسوم است. برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهد که چینی‌ها 70 درصد وقت خود را آنلاین سپری می‌کنند.

طلوع آفتاب در 10 صبح!

چین که در شرق آسیا قرار گرفته 9,640,821 کیلومترمربع وسعت دارد و از نظر وسعت مناطق خاکی، دومین کشور بزرگ جهان به‌حساب می‌آید. براساس تعریف‌های مختلفی که از مجموع وسعت کشورها می‌شود چین در رده‌بندی کلی کشورها از نظر وسعت کل در مقام سوم یا چهارم قرار می‌گیرد. این کشور دارای مرز زمینی با 14کشور است و همچنین از سمت شرق و جنوب با دریای چین شرقی، خلیج کره، دریای زرد و دیگر آب‌های آزاد احاطه شده ‌است.

با این وسعت، زیاد چین تا سال 1949، پنج ساعت رسمی در نقاط مختلف خود داشت اما در سال 1949 و بعد از جنگ داخلی این کشور جمهوری خلق چین به‌عنوان اتحاد بیشتر این کشور یک ساعت واحد را برای کل کشور که هشت‌ ساعت جلوتر از گرینویچ است درنظر گرفت. این اقدام باعث شد که مثلاً در برخی مناطق غربی چین طلوع آفتاب در ساعت 10صبح به‌وقت رسمی باشد! به همین‌خاطر استفاده غیررسمی از ساعتی موسوم به ساعت ارومغی در مناطق غربی مرسوم است که دوساعت از ساعت رسمی کشور عقب‌تر بوده اما مشکلات مردم را حل می‌کند.

از سهمیه‌بندی غذا تا دومین اقتصاد بزرگ جهان

از هنگام اجرای اصلاحات اقتصادی در چین در سال 1978، این کشور یکی از سریع‌ترین رشد‌های اقتصادی دنیا را داشته است. این کشور اکنون دومین اقتصاد بزرگ دنیا براساس تولید ناخالص به‌حساب می‌آید و بزرگترین صادر‌کننده جهان است. چینی‌ها علاوه بر اینکه بیشترین صادرات جهان را دارند دومین وارد‌کننده بزرگ کالا هم هستند. این رشد اقتصادی را چینی‌ها مدیون اصلاحات دنگ شیاپینگ هستند که بستر مناسبی برای رشد جادویی اقتصاد این کشور فراهم کرد. تا دهه 1980 غذا در چین به‌شدت سهمیه‌بندی می‌شد و به‌عنوان نمونه تا چند دهه پیش، گوشت در چین یک غذای تجملی به‌حساب می‌آمد و بیشتر مردم ماهی یک یا دو بار می‌توانستند گوشت بخورند.

براساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص ملی چین (اسمی) 7/298 تریلیون دلار است و اگر همین روند ادامه پیدا کند آمریکا را هم پشت سر می‌گذارد. چین بزرگ‌ترین ذخایر ارزی جهان را دارد و رهبران اتحادیه اروپا به همین‌خاطر با مشکلات اقتصادی کشورهای عضو این اتحادیه به سراغ چین رفتند تا به آنها کمک کند. بیش از 50درصد مردم چین کشاورزند. صنعتگران 24درصد و کارمندان و بازرگانان26درصد نیروی کار فعال این کشور را تشکیل می‌دهند.

مرکز کارخانه‌های جهان

کارخانه‌های بسیاری از شرکت‌های مهم جهان به‌ دلایل مختلف مانند پایین بودن بهای انرژی و نیروی کار، در چین مستقر هستند. به‌عنوان نمونه سال گذشته تولید کالاهای شرکت اپل در چین جنجال‌ساز شد و گروهی از مقام‌های آمریکا درباره تولید محصولات این شرکت فناوری در چین اعتراض کردند. استیو جابز، مدیرعامل فقید اپل علاوه بر ارزان بودن نیرو و مسئله هزینه، تخصص، اطلاعات و کار خوب چینی‌ها را علت تولید محصولات این شرکت در چین به جای آمریکا اعلام کرده بود. به گفته جابز پیدا کردن متخصصانی که در آمریکا 9‌ماه زمان می‌برد در چین طی دوهفته صورت گرفته است. از سال 2000 همه محصولات اپل در چین تولید می‌شوند.

بمب ساعتی اقتصاد چین

با وجود اینکه چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا به‌حساب می‌آید اما این کشور نیز اکنون با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. آمارها در سال 2012 نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در مقایسه با یک سال قبل ضعیف‌تر شده است. ون جیابائو، نخست‌وزیر چین در آگوست سال‌جاری به صراحت اعلام کرد که اقتصاد کشور تحت فشار قرار دارد و مشکلات چین ممکن است برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند. در ‌واقع چین با مشکل کاهش تقاضای جهانی برای کالاهای صادراتی این کشور و همچنین رشد کم مصرف داخلی روبه‌روست. با توجه به مطلوب نبودن شرایط اقتصادی آمریکا و اتحادیه اروپا (به‌عنوان دو بازار بسیار بزرگ کالاهای چینی) نگرانی از ادامه روند ضعیف رشد اقتصادی چین، همچنان وجود دارد. در فاصله ماه‌های آوریل تا ژوئن (سه ماهه دوم سال‌جاری) رشد تولید ناخالص داخلی چین تنها 7/6 درصد بوده است. هر چند این میزان رشد در مقایسه با کشورهای غربی خیلی خوب است اما کندترین نرخ رشد چین در طول سه سال گذشته به‌حساب می‌آید.

کشوری با 240 کلاهک هسته‌ای

ارتش آزادیبخش خلق که به نیروهای مسلح هوایی، دریایی و زمینی چین گفته می‌شود با داشتن 2/3 میلیون سرباز فعال، بزرگ‌ترین ارتش جهان به‌حساب می‌آید. چینی‌ها با ژاپن، فیلیپین و ویتنام مناقشه‌های ارضی دارند؛ مسئله تایوان و اختلافات با آمریکا هم سال‌هاست ادامه دارد.

براساس آمار سال 2010 ارتش چین هزار و 320 فروند جنگنده، 9زیردریایی، 27 ناوشکن و 240کلاهک هسته‌ای دارد و مجموع بودجه نظامی این کشور 143میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. از لحاظ بودجه دفاعی، چین به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای پس از آمریکا دومین کشور جهان است. براساس گزارشی که در آگوست سال 2011 منتشر شده، تخمین زده می‌شود که چینی‌ها 195 موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ازجمله 75موشک بالستیک بین‌قاره‌ای در اختیار دارند. به‌عنوان نمونه از سال 2000، ارتش چین تلاش گسترده‌ای برای مدرنیزه کردن تجهیزات خود با خرید جنگنده‌های سوخوی اس‌یو-30 از روسیه کرد. این کشور همچنین جنگنده‌های مدرنی مانند چنگدو‌جی-10 و چند نسل شنیانگ تولید کرده است. علاوه بر این چین سامانه‌های موشکی اس-300 و اس-400 تولید روسیه را در اختیار دارد. به‌عنوان نمونه موشک‌های اس-300 چین مستقر در تنگه تایوان توانایی حمله به فضای هوایی تایوان را دارند و تهدیدی برای تمامی هواپیماهای آمریکایی به جز هواپیماهای فوق‌العاده رادارگریز بی-2 و جنگنده اف-22 راپتور به شمار می‌روند.

مشکلات جمعیت زیاد و صنعتی‌بودن

جمعیت زیاد چین و کارخانه‌های مختلف آن باعث شد تا این کشور در سال 2007 از آمریکا در تولید گازهای گلخانه‌ای پیشی بگیرد. هفت‌شهر از آلوده‌ترین شهرهای جهان در چین هستند که مرگ زودرس سالانه 500 تا 750 هزار نفر را رقم می‌زند. مقام‌های چینی تلاش دارند تا این مشکلات را حل کنند اما نگاهی به حجم اقتصاد و جمعیت چین به راحتی پیچیده بودن این موضوع را مشخص می‌کند؛ به همین‌خاطر برای هر توافقی درباره تغییرات آب و هوایی، چین یکی از کشورهای تعیین‌کننده به‌حساب می‌آید.

متهم به کپی‌کاری

چینی‌ها در طول سال‌های گذشته همیشه به کپی کردن فناوری کشورهای دیگر متهم شده‌اند. زمانی که تصاویری از جنگنده رادارگریز چین موسوم به چنگدو جی-20 در جریان سفر رابرت گیتس به پکن منتشر شد رسانه‌های غربی اعلام کردند که این جنگنده با الگوبرداری از مدل‌های آمریکایی ساخته شده است. در سپتامبر سال‌جاری میلادی هم چین نخستین ناو هواپیمابر خود را معرفی کرد و بازهم در این زمینه متهم شد. پیش از این جنگنده اف-22به همراه جنگنده‌های در حال آزمایش اف-35ساخت شرکت لاکهید مارتین تنها جنگنده‌های نسل پنجم جهان به‌حساب می‌آمدند. اف-22علاوه براین تنها جنگنده‌ عملیاتی جهان بود که می‌توانست به‌طور کلی از دید رادارها پنهان بماند.

مقام‌های آمریکا پیش از این به خوبی از تلاش دولت چین و سرمایه‌گذاری گسترده این کشور در بخش نظامی خبر داشتند اما هیچ وقت تصور نمی‌کردند که چینی‌ها این قدر سریع بتوانند فاصله خود را با آنها کم کنند و در چشم برهم زدنی در یک قدمی دستیابی به تجهیزات راهبردی این کشور قرار بگیرند. جنگنده رادارگریز چین در واقع یکه‌تازی آمریکا را در میدان جنگنده‌های نسل پنجم جهان از بین برده است و به همین‌خاطر در کنار پیشرفت‌های دیگر نظامی، پکن باعث نگرانی‌ شدید مقام‌های واشنگتن شده است. زمانی که یک بالگرد رادارگریز آمریکا در جریان عملیات کشتن اسامه بن لادن در ابوت‌آباد پاکستان سقوط کرد بسیاری از رسانه‌ها از انتقال لاشه آن به چین خبر دادند. گفته می‌شود این بالگرد اطلاعات بسیار مهمی به چینی‌ها داده است و آنها از تمامی اجزای آن استفاده کرده‌اند.

سه برابر بیشتر از دنیا اعدام می کنند

با توجه به بالا بودن جمعیت در چین میزان جنایت و خلافکاری نیز در آن زیاد است. این باعث شده است که میزان اعدام در این کشور 3 برابر بیشتر از کل اعدام های دنیا است. در سال 2008 به طور رسمی 1718 نفر در این کشور اعدام شدند اما پژوهشگران سیاسی می گویند این مقدار بیش از 6 هزار نفر بوده است و این میزان تقریبا نزدیک به 3 برابر بیشتر از تمام دنیا است.

بچه هایی با نام المپیک

المپیک سال 2008 برای چینی ها به عنوان یک نقطه عطفی شناخته می شود به طوری که تمامی مردم این کشور علاقه خاصی به این مسابقات داشتند. از ابتدای سال 2000 که پکن به عنوان میزبان المپیک انتخاب شد نزدیک به 4000 بچه به نام"َAoyun" که به معنی المپیک است نام گذاری شدند. این موضوع به این جا ختم نمی شود و 4000 کودک دیگر نیز به نام "5 دوست" که شعار این مسابقات بود نام گذاری شدند.

45 بیلیون چوب غذا

همانطور که می دانید اصلی ترین وسیله غذا خوردن در چین "chopstick" یا همان چوب غذا است. چینی ها سالانه 45 بیلیون جفت از این چوب ها استفاده می کنند این تعداد چوب معادل 25 میلیون درخت بزرگ و بالغ است.

زندگی با روزانه کمتر از 1 دلار

فقر در کشوری که بیش از 1.5 میلیارد نفر جمعیت دارد امری عادی است اما در چین 200 میلیون نفر زیر خط فقر 1.25 دلار در روز زندگی می کنند. این در حالی است که از سال 1981 تا 2004 پانصد میلیون نفر از زیر خط فقر خارج شده اند.

نوشیدن آب آلوده

20 درصد از جمعیت جهان در چین زندگی می کنند اما این کشور تنها به 7 درصد از آب های جهان دسترسی دارد. این امر باعث شده است که مشکل آب آشامیدنی در این کشور از مرز خطر عبور کند به طوری که 90 درصد از آب های زیرزمینی و همچنین 75 درصد از دریاچه ها و رودخانه ها آلوده هستند. نزدیک به 700 میلیون نفر در چین روزانه از آب های آلوده می نوشند.

بستنی و ماکارونی از اختراعات چینی ها

مخلوط یخ زده شیر و برنج برای اولین بار 200 سال قبل از میلاد در چین ابداع شد که نمونه اولیه بستنی بوده است. همچنین کاسه ها و نشانه هایی از غذاهای رشته ای در آثار 4000 هزار سال پیش چین دیده می شود که نشان می دهد آن ها قبل از ایتالیا به ماکارونی دست پیدا کردند.


[ پنج شنبه 91/8/4 ] [ 4:32 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما ماجرای ساخت دکمه Esc

ماجرای ساخت دکمه Esc

دکمه Esc کیبورد شما این پیغام را به رایانه می‌فرستد: هی تو، به حرف من گوش کن!

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، این جمله‌ای بود که Jack Dennerlein در همایش دانشگاه هاروارد در توضیح دکمه Esc به زبان آورد. در ادامه این صحبت، Dennerlein که او هم در زمینه چگونگی ارتباط کامپیوتر با انسان فعال است، در توضیح این دکمه چنین گفت: در سال‌های 1970 تا 1980 که انقلاب کامپیوتر رو به پیشرفت بود از این دکمه برای کنترل رفتار ماشین‌ها استفاده شد.

وی می‌گوید: زمانی که این دکمه را فشار می‌دهید به کامپیوتر خود می‌گویید «هر کاری که داری انجام میدی رو بذار کنار و از الان به بعدش رو بسپر دست من». به نظر Dennerlein اگر فضانوردان فیلم ادیسه فضایی یک عدد از این دکمه‌ها در اختیار داشتند به راحتی می‌توانستند کامپیوتر مرکزی را که از اختیار خارج شده بود، به کنترل خود در بیاورند.

در واقع ایده طراحی این دکمه در سال 1960 توسط یک کارمند IBM به نام Bob Bemer به ثبت رسید. در آن زمان به دلیل نبودن استاندارد کلی در ساختار های کد نرم‌افزارها از این دکمه برای جابجا کردن فضای فهم کامپیوتر بین دو نوع ساختار استفاده می‌شد. اما پس از رفع این مشکل و تبیین استاندارد های جهانی، این دکمه روی کیبوردها به جا ماند و کاربرد آن تغییر یافت. کاربرد این دکمه در کامپیوتر به جهت قطع کردن جریان محاسباتی فعلی رایانه است. لذا زمانی که شما این دکمه را فشار می‌دهید به کامپیوتر می‌گویید: «دست از محاسبه بکش»

Joseph Kaye کارشناس بخش تحقیقات یاهو در جواب دو سؤال زیر چنین می‌گوید.

1. چرا در حال حاضر باید دکمه ای با نام Esc در کیبورد خود ببینیم در حالی که کاربرد اصلی آن از بین رفته است؟

زمانی که ما با ماشین‌های تایپ شروع به نوشتار کردیم از آن‌ها در جهت پیشبرد امور اداری خود استفاده کردیم و امروزه هم برای بسیاری از ما یادآور خاطرات زیبایی است و گه‌گداری برای نوشتن از آن‌ها استفاده می‌کنیم. حضور دکمه ای در کیبورد به نام Esc نیز یادآور خاطرات ما در مسیر پیشرفتمان است و به ما گوشزد می‌کند که از کجا به این نقطه رسیده‌ایم.

2. ما چگونه بدون تایپ کردن و با فشردن یک دکمه کنترل کامپیوتر را در اختیار می‌گیریم؟

از شما می خواهم که به دستگاه‌هایی مثل Wii یا Kinect فکر کنید و طریقه کاربرد آن‌ها در کنترل دستگاه را در ذهن بیاورید . با حرکات دست و یا اشاره شما این اتفاق خواهد افتاد. پیشرفت بسیار زیادی در دستگاه‌های کنترل ورودی رایانه‌ها مشاهده می‌کنیم که این پیشرفت رو به افزایش است و ادامه دارد. در حال حاضر کارشناسان در صدد ارتقاء روش کنترل دستگاه‌ها با استفاده از تشخیص صدای انسان هستند. همگی این راه‌ها در جهت ایجاد راحتی کاربر است. و دکمه Esc نیز جزء این پیشرفت بوده.


[ پنج شنبه 91/8/4 ] [ 8:54 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما توصیه هایی برای خرید ادکلن ارجینال

بکس ایران: همواره تخشخیص اصالت ادکلن دغدغه همه ما بوده است در این نوشته به بررسی چند توصیه برای تشخیص اصالت ادکلن ها می پردازیم.
-ادکلن را تکان دهید اگر کف روی آن بلافاصله از بین رفت نشانه بسیار خوبی برای ارجینال بودن است.

 

-به بسته بندی و سلفون ادکلن دقت کنید شیشه ادکلن باید کاملا شفاف و فاقد حباب باشد و سلفون روی جعبه کاملا به آن چسبیده باشد.
-حتما فاکتور دریافت کنید و از فروشگاههای معتبر خرید نمایید.
-قبل از مراجعه به فروشگاه اگر قصد خرید ادکلن خاصی را دارید ظاهر و بسته بندی آن را روی اینترنت چک کنید و با شیشه و بسته بندی محصول در فروشگاه مقایسه کنید.


[ پنج شنبه 91/8/4 ] [ 12:28 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما سوال شرم آور مجری صدا و سیما !!

به نقل از بکس ایران به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران:مجری برنامه «در جمع ما» در یکی از سوالات خود از یک خانم آلمانی پرسید که «آیا مردان ایرانی را دوست دارد؟!» سوالی که حتی با تعجب این زن آلمانی همراه بود و وی در پاسخ گفت که «فقط می‌داند که همسر خود را دوست دارد.»
به گزارش «خبرگزاری دانشجو»؛ صدا و سیما این روزها شاید با تغییر و تحولاتی روبرو شده باشد و شاهد این تغییر و تحولات هم برنامه‌هایی هستند که به سوژه‌های نسبتا خاص می‌پردازند؛‌ گفت‌وگو با کودک کار، مردی که دارای سه همسر است و زنی که روابط  نا‌مشروع با جنس مخالف داشته است از جمله سوژه‌هایی هستند که این روزها تلویزیون با آنها مردم را سرگرم می کند.
نمایش این روزهای رسانه‌ ملی با توجه به اینکه دایره خط قرمزها در آن فراختر شده است، مورد استقبال برخی از رسانه‌ها قرار گرفته و این رسانه ها نیز رویکرد مثبتی به این تغییر و تحولات داشته ‌اند، اما مسئله‌ای که در این میان مطرح می شود برآیند و نتیجه‌ای است که این گونه برنامه ها در جامعه خواهند داشت.

نکته‌ای که در این برنامه‌ها مشهود است، استفاده از چهره‌های جوان و مشهور است که در نگاه اول به جذاب شدن برنامه‌ها کمک می‌کند، اما بعضا همین موضوع منجر می شود که موارد نامطلوبی در گفتار و رفتار آنها پدیدار شود؛ به عنوان مثال دیروز در برنامه «در جمع ما» که با اجرای مجری جوانی همراه است، از یک زن آلمانی دعوت به عمل آمده بود و در خصوص زندگی خصوصی وی سوالات قابل توجهی مطرح شد.

مجری این برنامه در یکی از سوالات خود از این خانم آلمانی پرسید که «آیا مردان ایرانی را دوست دارد؟!» سوالی که حتی با تعجب این زن آلمانی همراه بود و وی در پاسخ گفت که « فقط می‌داند که همسر خود را دوست دارد.»

البته این موضوع مختص به این برنامه نمی شود؛ چرا که در اکثر برنامه‌های این چنینی شاهد اجرای جوانانی هستیم که به مسائل مختلف اخلاقی و خانوادگی و غیره ورود پیدا می کنند و در همه این موارد صاحب نظر هستند.

به نظر می رسد اگر چه این گونه برنامه‌ها در کوتاه مدت باعث جلب توجه مخاطبان رسانه ملی می شود، اما در بلند مدت اثرات نامطلوبی در سطح جامعه به جای خواهد گذاشت، خصوصا اینکه رسانه ملی امروز دست روی موضوعات حساس گذاشته است و با ارائه نظرات غیرکارشناسانه و غیرتخصصی نسخه غلط به دست مخاطبان خود می‌دهد.


[ پنج شنبه 91/8/4 ] [ 12:23 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما آزار جنسی یک خبرنگار هنگام پخش گزارش مستقیم !+ عکس

به گزارش  فرانس 24، سونیا دریدی گزارشگر تلویزیون”فرانس 24″ هنگام پوشش یک تجمع اعتراضی در میدان التحریر در قاهره مورد آزار جنسی قرار گرفت.

او که در حال ارائه گزارش مستقیم از تجمع اعتراضی بود ناگهان با افرادی روبه رو شد که وی را محاصره کردند و در حالی که گزارش از تلویزیون پخش می شد بخش هایی از بدن او را لمس کردند.

آزار جنسی یک خبرنگار هنگام پخش گزارش مستقیم !+ عکس

 

سونیا دریدی تاکید کرد این اقدام برای چند دقیقه طول کشید سپس یکی از دوستان او که در صحنه حضور داشت به کمک وی شتافت ،او که یک شهروند فرانسوی ، الجزایری تبار است.

سونیا دریدی تاکید کرد پس از این اقدام به یکی از رستوران های اطراف میدان التحریر پناه بردم.

وی تاکید کرد به زودی علیه افرادی که به او تعرض کردند شکایت خواهد کرد و تلویزیون فرانس 24 نیز در بیانیه ای این اقدام را به شدت محکوم کرد.

تلویزیون “فرانس 24″ اعلام کرد با همکاری سفارت فرانسه در قاهره در حال انجام مقدمات انتقال خبرنگار خود به پاریس است.


[ پنج شنبه 91/8/4 ] [ 12:19 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما امتحان نهایی برای پی بردن به اینکه مغز شما از کار افتاده است!

امتحان نهایی برای پی بردن به اینکه
مغز شما از کار افتاده است!

oدر اینجا چهار سؤال معمولی و یک سوال
جایزه وجود دارد.شما باید فوراً به آنها
پاسخ دهید.شما نباید وقت زیادی تلف
کنید، به همة سوا?ت فوراً پاسخ دهید.
قبوله؟
o...آماده؟ حرکت!!!

سؤال اول:
oشما در یک مسابقة سرعت شرکت
کردهاید.
oاز نفر دوم سبقت میگیرید.
oاکنون در چه جایگاهی قرار دارید؟
.
.
.
.
.
جواب:
oاگر پاسخ شما جایگاه اول بوده، بطور
حتم شما دارید اشتباه میکنید!اگر شما از
نفر دوم سبقت بگیرید، جایگاه او را به
دست خواهید آورد پس دوم میشوید!
آیا جوابتان درست بود؟

oنه؟ تو سؤال بعدی بیشتر سعی کن.
oآری/نه؟ برای جواب دادن به سوال
دوم به اندازهای که در سؤال اول وقت
تلف کردی، معطل نکن.

سؤال دوم:
oاگر از نفر آخر سبقت بگیرید، جایگاه
شما...؟
جواب:
.
.
.
oاگر پاسخ شما جایگاه یکیمانده به آخر
بوده، دوباره دارید اشتباه میکنیـد!
oبه من بگو ببینم:تو چطور میتونی از نفر
آخر سبقت بگیری؟؟؟؟

تا اینجا که زیاد خوب نبودی!بودی؟
سؤال سوم:
oیه سؤال خیلی سادة ریاضی!
oتوجه:این مسئله فقط باید در کلة شما
حل شود!از کاغذ و قلم و ماشینحساب
استفاده نکنید.
سؤال سوم:
o1000تا بگیر و40تا بهش اضافه کن.
oحا?1000تای دیگه بهش اضافه کن.
oحا?30تا اضافه کن.
o1000تای دیگه اضافه کن.
oحا?20تا اضافه کن.
oحا?1000تای دیگه هم اضافه کن.
oحا?10تا بهش اضافه کن.مجموعش
چقدر شد؟
.
.
.
.
.
جواب:
oمجموعش شد5000تا؟
oجواب درست در حقیقت4100
میباشد!
oقبول نداری؟ با ماشین حساب خودت
چک کن!

oامروز قطعاً روز تو نیست.

oمیشه سؤال آخر را درست جواب بِدی؟
.
.
.
سؤال چهارم:
oپدر مریم پنج تا دختر داره:
oنانا،
oنِنِ،
oنینی،
oنُنُ،
oاسم دختر پنجم چیه؟
.
.
.
.
جواب:
oنونو؟
oنــــــه!البته نه.
oاسمش مَریمه!
oسؤال رو دوباره بخون.

خُب، حا? سؤال جایزه:

oیه آقای کر و ?لی میخواد مسواک بخره.
با در آوردن ادای مسواک زدن، اون میتونه
خواستهاش را به دکاندار حالی کنه و
موفق به خرید مسواک بشه.

سؤال:
oحا? اگه یه مرد کوری بخواد عینک
آفتابی بخره، چطوری باید منظورش رو
به فروشنده حالی کنه؟
.
.
.
جواب:
oاون فقط باید دهنشو باز کنه و اینو از
فروشنده بخواد.به همین سادگی!کور که
زبان دارد!!!


[ چهارشنبه 91/8/3 ] [ 7:19 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما 9 حقیقت عجیب و جالب تاریخی !!!

. رومی‌ها عادت داشتند از پنبه نسوز در لباس‌هایی که هر روز می‌پوشیدند استفاده کنند.پیشینیان پلینی (یک طبیعت گرای رومی) گفته آنها به این دلیل لباسهایی با الیاف پنبه نسوز می‌پوشیدند که آنها سفیدتر از پارچه‌هایی با الیاف معمولی بودند و می‌توانستند خیلی راحت لباس‌هایشان را درون آتش پرتاب کنند. او همچنین خاطر نشان کرد که خدمتکارهایی که لباسهایی با الیاف معدنی می‌پوشیدند اغلب از بیماری‌های ریوی رنج می‌بردند.

2. در مصر باستان قلب انسان را جایگاه هوش و اطلاعات می‌دانستند نه مغز. مصری‌های باستان فکر می‌کردند مغز فقط چیزی است که درون سر را پر می‌کند. بنابراین آنها هنگام مومیایی کردن مغز را بیرون آورده و دور می‌انداختند، درحالیکه درمورد قلب دقت و توجه خاصی مبذول می‌داشتند!

3. زمان رواج امراض مسری در قرون وسطی برخی از دکترها لباسها و ماسک‌هایی با نقوش ابتدایی و باستانی می‌پوشیدند به نام «لباس بیماری یا مرض».  این ماسک دارای چشمی‌های شیشه ای قرمز رنگ بود که آنها تصور می‌کردند شخص را در برابر شیطان غیرقابل نفوذ می‌سازد. قسمت بالایی ماسک با گیاهان معطر و ادویه جات پر می‌شد تا محافظی باشد دربرابر «هوای بد» که اعتقاد داشتند مرض و بیماری را با خود حمل می‌کند.

4. 3.500 سال پیش تخمین می‌زدند که جهان دوران باشکوه 230 ساله ای را داشته که در آن دوران هیچ جنگی اتفاق نیفتاده است.


 

5. در چرخه‌های شهرنشینی اروپای غربی و آمریکایی‌ها، بعد از اوایل قرن 17 تزئین ریش از دنیای مد خارج شد؛ برای مثال در سال 1698 پیتر پادشاه روسیه دستور داد مردها ریش‌هایشان را به طور کامل بتراشند و سال 1705 برای کسانی که ریش داشتند مالیات گذاشتند تا جامعه روسیه هم سو با معاصرانش در جوامع غربی شود.

6. پرفروش ترین کتاب قرن پانزدهم کتابی شهوانی به نام «داستان دو عاشق» بود که هنوز هم خوانده می‌شود! نویسنده این کتاب اگرچه پاپ پیوس دوم (که سال‌های 1464-1458 سلطنت می‌کرد) بود، ‌اما تفاوتی با  «آنیس سیلوییوس پیکولومینی» نداشت.

7. در مصر باستان گربه‌ها را مقدس می‌دانستند. وقتیکه گربه خانگی یک خانواده می‌مرد، تمام اعضای آن خانواده ابروهایشان را می‌تراشیدند و تا موقعی که ابروها کامل رشد کند عذادار می‌ماندند.

8. مدل عمو سام در اثر معروف «تو را می‌خواهم» سال 1917 صورت نقاشی به نام جیمز مونتگومری فلاگ بود. برای تاثیرگذاری بیشتر او پرتره اش را مسن تر نقاشی کرد و ریش بزی بهش اضافه کرد.

9- 200سال قبل از میلاد وقتیکه شهر اسپارتای یونان در اوج قدرت خود بود به ازای هر شهروند 20 نفر خدمتکار وجود داشت. تصور کنید خانه‌های مردم آن زمان حتما از تمیزی برق می‌زد!


[ چهارشنبه 91/8/3 ] [ 6:39 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما فاسدترین و سالم ترین کشورهای اروپایی

بر اساس گزارش سالانه سازمان شفافیت بین الملل، ایتالیا فاسدترین و فنلاند سالم ترین کشور اروپایی است.

 بر اساس گزارش سالانه سازمان شفافیت بین الملل ایتالیا بالاترین میزان فساد اداری را در میان کشورهای اروپایی داشته و با کسب رتبه شصت و نهم هم رده غنا و مقدونیه است.

در این گزارش آمده است که فنلاند با میانگین 9.4 درصدی سالم ترین کشور اروپایی است و فساد مالی و اداری در آن شایع نیست.

انتشار این گزارش در حالی است که دولت ایتالیا در پی ارائه قانونی برای مقابله با فساد مالی و تصویب آن در پارلمان و تقویت استانداردهای بین المللی در این زمینه است.


[ چهارشنبه 91/8/3 ] [ 8:27 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

امکانات وب


بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 36
کل بازدیدها: 222040