سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://facebook69.ParsiBlog.com
یه وبلاگ با همه نوع مطلب برای سرگرم شدن 
قالب وبلاگ
محبوب کن - فیس نما همراه اول و ایرانسل، رقابت نفسگیر دو غول

ایرانسلی یا همراه اولی؟ هنوزکه هنوز است این تفکیک می تواند به طورنسبی نمایانگر خیلی چیزها باشد. اعتماد به دولت یا بخش خصوصی، سابقه دارنده خط در استفاده از موبایل و حتی تاثیر تبلیغات این دو اپراتور بزرگ بازار تلفن همراه ایران اما در رقابت این دو شرکت، کدام یک برنده و کدام یک بازنده هستند؟ هر چند که با سود کلان بازار ارتباطات بهتر است بپرسیم کدام یک برنده تر است؟

داستان موبایل در ایران، مثل بسیاری از کالاهای دیگر با انحصار آغاز شد. در آغاز انحصار هم متوجه مشتری ها بود و هم عرضه کنندگان. موبایل کالای لوکس و سرمایه ای بود و برای داشتن همین کالا هم باید مدت ها در صف می ایستادید.

بعدها البته این انحصار کمرنگ تر شد. ایرانسل با قیمتی ارزانتر، خدماتی متنوع تر و برنامه تبلیغاتی پا به عرصه گذاشت، شکست این انحصار بود که صاحبان اولین انحصار را به این فکر انداخت که در طولاین سال ها حتی برندی برای خود انتخاب نکردند. رقابت بعد از شکست انحصار آغاز شد و حالا با ورود رایتل سخت تر هم می شود.

جایی که کمیت حرف های زیادی برای گفتن دارد!

برای اینکه بتوان پاسخ سوال این گزارش را داد می توان معیارهای زیادی را کنار هم گذاشت. نخستین معیار تعداد مشترکان یک شرکت است. همراه اولاکنون ادعا می کند که بین 30 تا 35 میلیون مشترک دارد. اختلاف آماری مربوط است به اختلاف آمار اعلام شده توسط مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت و مسئولان همراه اول.

همراه اول و ایرانسل، رقابت نفسگیر دو غول

در مورد تعداد مشترکان ایرانسل هم همین وضعیت وجود دارد. با اینکه خبرگزاری ایسنا در گزارشی از رقم 30 میلیونی مشترکان سخن می گوید مدیرعامل این شرکت از رقم 20 میلیونی مشترکان خبر می دهد. نکته جالب اینکه کسر میزان مشترکان همراه اول از کل مشترکان تلفن همراه در آمار شرکت ارتباطات زیرساخت، آمار 22 میلیونی برای این شرکت به همراه دارد.

نکته ای که البته در این میان وجود دارد. این ارقام مربوط به تعداد سیم کارت های فعال است و میزان سیم کارت های غیرفعال از این تعداد باید کسر شود. همراه اول اعلام کرده است که حدود 16 میلیون سیم کارت غیرفعال دارد و ایرانسل هم با اینکه رقمی اعلام نکرده است؛ در سال 1388 فراخوان سلب مالکیت سیم کارت های غیرفعال خود را داد تا میان سیم کارت های فعال و غیرفعال تفاوتی قائل شده باشد. به نظر می رسد رقم سیم کارت های این شرکت – با توجه به قیمت پایین تر آن – بیشتر از رقیب باشد.

همراه اول و ایرانسل، رقابت نفسگیر دو غول



رقابتی سخت بر سر میلیاردها پیامک

البته موضوع فقط تعداد مشترکان نیست که مشتری مفهوم متفاوتی با مشترک است. آمار مشتریان از میزان استفاده از محصولات به دست می آید. مثلا درباره مکالمه بیان شده است که همراه اول حدود یک و نیم میلیارد ساعت مکالمه داشته است.

این آمار البته بازه مشخص زمانی ندارد و در مورد ایرانسل هم هنوز چنین آماری منتشر نشده است و از این زاویه نمی توان قضاوت دقیقی ارائه کرد. معیار دیگر، مساله تعداد پیامک های رد و بدل شده است. در آخرین مناسبت مهم، یعنی عید فطر امسال اعلام شد که همراه اول 800 میلیون و ایرانسل 913 میلیون پیامک داشته اند. در بازه نوروز سال نود سهم مشترکان ایرانسل، دو میلیارد و 207 میلیون پیامک بوده است.

به این ترتیب سهم ایرانسل با توجه به میزان کمتر مشترکینش، در حوزه پیامک بهتر است. بدین معنا که طبق آمار 30 میلیونی همراه اول هر مشترک این اپراتور در عید فطر، 26 پیامک و در تعطیلات نوروز 90، 70 پیامک زده است اما این رقم در مورد ایرانسل به ترتیب 45 و 112 پیامک بوده است اما استفاده از تلفن همراه منحصر به مکالمه و پیامک نیست.

در حوزه اتصال به اینترنت از طریق تلفن همراه با GPRS وضع همراه اول از ایرانسل بهتر است. از آمار 14 میلیونی اتصال GPRS در کشور، 10 میلیون اشتراک مختص این شرکت است و بدین ترتیب سهم شرکت ایرانسل 4 میلیون پورت است.

همراه اول و ایرانسل، رقابت نفسگیر دو غول



همه جای ایران سرای من است!


میزان پوشش این دو اپراتور هم می تواند به طور غیرمستقیم نشان از گستره فعالیت باشد. ایرانسل توانسته تا سال گذشته پوشش سراسری تلفن همراه را در 1874 شهر و دهستان کشور، 22 هزار روستا و بیش از 20 هزار کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی کشور فراهم آورد.

تعداد آنتن های این شرکت هم 15 هزار سایت BTS بوده است. پوشش همراه اول در شهرهای کشور به گفته مسئولان آن والبته به شهادت علامت آنتن گوشی های کاربران در تمام شهرهای ایران میسر بوده و به عبارتی همراه اول در صد درصد شهرهای کشور در دسترس است!

همراه اول همچنین در 38 هزار روستا و حدود 37 هزار کیلومتر از معابر کشور آنتن می دهد. شمار سایت های BTS این شرکت هم 17 هزار عدد است. در این حوزه همراه اول گوی سبقت را از ایرانسل ربوده است هر چند که رشد ایرانسل با توجه به تاخیر زمانی که برای ورود به بازار داشته قابل توجه بوده است؛ شاید هم بتوان گفت این همراه اول بوده که در سال های بی رقیبی آنگونه که باید برای خود حاشیه امنیت فراهم نکرده است.



یک شاخص اینترنتی جالب توجه


همراه اول و ایرانسل، رقابت نفسگیر دو غول

اما از زوایای دیگری هم می توان به این رقابت پرداخت. مثلا از این زاویه که وب سایت اینترنتی این شرکت ها چه میزان طرفدار دارد؟ در رتبه بندی الکسا، وب سایت همراه اول در رده 73 وب سایت های ایرانی قرار دارد در حالی که ایرانسل حتی با وجود وب سایت ویترین نتوانسته است رده ای بهتر از 87 پیدا کند.

نتیجه جست و جو در گوگل اما نشان می دهد که ایرانسل بیشتر نقل محافل اینترنتی بوده است. جستجوی کلمه ایرانسل 17 میلیون نتیجه دارد و جستجوی همراه اول 14 میلیون. هر چند که این معیار، معیار معتبری نیست ومثلا هنوز هم بسیاری هستند که با نام های دیگری همراه اول را صدا می زنند و یا در موتورهای جستجو آن را سرچ می کنند.



وقتی میلیارد کم می آورد!

اواخر سال 1389 بود که اعلام شد اتحادیه جهانی تلفن همراه در تحلیلی، 62 درصد از بازار تلفن همراه ایران را در حال حاضر در اختیار همراه اول دانسته و 37 درصد را در اختیار ایرانسل و مابقی را در اختیار تالیا عنوان کرده است. به نظر نمی رسد این آمار تاکنون تکانی خورده باشد.

ایرانسل اگرچه با بهره گیری از فضای بازتر یک شرکت نیمه خصوصی و نیز استفاده از 25 میلیارد بودجه سالانه برای تبلیغات و استفاده از طرح ها و خدمات ارزش افزوده بیشتر توانست در مدتی کوتاه به سهم قابل توجهی از بازار تلفن همراه برسد اما هنوز هم گستره خدمات و آنتن دهی همراه اول در کنار قدمت و شاید کلاس بیشتر داشتن شماره این اپراتور، مردم را مجاب می کند که آن را امتحان کنند و البته موضوع دیگری هم هست.

همراه اول و ایرانسل، رقابت نفسگیر دو غول

وابستگی آشکار و پنهان همراه اول به دولت، حس اعتمادی به مشتری ایرانی می دهد که هنوزهم کار دولتی برایش نماد ثبات است. وقتی پای درآمد هم به میان می آید شاید بهتر باشد رقم ها را برحسب تریلیون عنوان کرد؛ در هر صورت درآمد همراه اول در سال 90 چیزی حدود 5 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است.

ایرانسل رقم دقیق درآمد خود را اعلام نکرده اما با توجه به سهمی که این شرکت ملزم است از درآمد سالیانه خود به دولت بپردازد می توان گفت ایرانسل به درآمد سالیانه بالای 3 هزار میلیارد تومان دست یافته است.

رقم های نجومی که هم خبر از رقابت سخت این دو اپراتور داخلی برای تصاحب بیشتر بازار موبایل ایران دارد وهم رقیب تازه نفسی به نام رایتل را وسوسه می کند که هر چه زودتر خود را وارد این کارزار وسوسه برانگیز دنیای ارتباطات کند.


[ سه شنبه 91/7/25 ] [ 11:2 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما آماری جالب از ترین های دنیای اینترنت

پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد که در زمینه استفاده از اینترنت، سوئد مقام اول و آمریکا مقام دوم را در جهان دارند و یک سوم جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند، اما این رقم در آفریقا به یک‌ ششم جمعیت می‌رسد.

به نقل از آی تی پست، بنیاد جهانی وب، کاربرد اینترنت را در 61 کشور جهان مورد بررسی قرار داده است. معیارهایی همچون زیرساخت‌های ارتباطی، کاربری، محتوای وب و آثار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اینترنت، مورد توجه قرار گرفته‌اند.
گروه پژوهشی بنیاد جهانی وب با همکاری بخش اقتصادی آکسفورد داده‌هایی را از منابع مختلف به مدت پنج سال گردآوری و یک سال صرف نظرسنجی‌های متعدد کرد. گوگل با پرداخت یک میلیون دلار کمک مالی از این پژوهش پشتیبانی کرد.
براساس پژوهش‌های انجام شده، سوئد در صدر جدول استفاده از اینترنت قرار دارد و مقام دوم را ایالات متحده آمریکا احراز کرده است. 90 درصد مردم سوئد و 75 درصد آمریکایی‌ها به استفاده از اینترنت عادت دارند. با این همه، در آمریکا نسبت به کشورهایی مانند کانادا، ایرلند، ژاپن و نروژ درصد خانواده‌های کمتری صاحب کامپیوتر هستند. یمن‌، در خاورمیانه‌، پس از دو کشور آفریقایی زیمبابوه و بورکینافاسو در انتهای فهرست استفاده از اینترنت جای گرفته است.
طبق این گزارش یک سوم مردم جهان کاربران اینترنت را تشکیل می­‌دهند. البته کاربری وب در همه جا یکسان نیست. برای مثال در کشورهای آفریقایی از هر 6 نفر تنها 1 نفراز اینترنت استفاده می‌کند.
سنگاپور سریع‌ترین اینترنت جهان را در اختیار دارد و اقتصاد ایرلند از اینترنت بیشترین بهره را برده است. 15 درصد تولید خالص داخلی این کشور را در سال‌های بین 2007 و 2010 صادرات مبتنی بر ارتباطات و اینترنت تشکیل می­دهد.
برنرز لی، مدیر بنیاد جهانی وب در یک بیانیه اعلام کرده است: وب یک گفت و گوی جهانی است. سرکوب رو به رشد آزادی بیان شاید بزرگترین چالش برای آینده دنیای وب باشد. هزینه‌های بالای ارتباط، میلیاردها انسان را از دستیابی به حقوقشان برای دانش و مشارکت فعال باز می­‌دارد. هزینه‌ها در این زمینه باید به شدت کاهش یابند.
دسترسی به اینترنت که برای بسیاری از مردم جهان به عنوان امری تجملی به شمار می­رود به طور فزاینده‌ای به عنوان یک حق بشری و ابزاری ضروری جهت حضوری شایسته درجامعه نوین دیده می­‌شود.
ریاست بنیاد جهانی وب را "تیم‌ برنرزلی" به عهده دارد که از او به‌عنوان "مخترع وب" نام برده می‌شود

[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 8:45 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما تفاوت های بلوتوث 3.1 و بلوتوث 4

بسیاری از کاربران می‌خواهند بدانند که تفاوت میان بلوتوث 3.1 و 4 در چیست. این دو استاندارد متفاوت ویژگی‌های خاص خود و میزان مصرف انرژی مشخصی دارند که موقع خرید یک دستگاه بد نیست به آنها توجه کنید، البته به نسبت اهمیتی که برای شما دارد. اول به این مورد اشاره کنیم که این مقایسه، بین دو نسل متفاوت از این تکنولوژی است و هر چند بلوتوث 4 جدیدتر است ولی مزیت‌های آن چیزی از ویژگی‌های عالی بلوتوث 3.1 که امروزه پر کاربرد ترین است، کم نمی‌کند.


تفاوت میان بلوتوث 3.1 و بلوتوث 4

بلوتوث یک تکنولوژی بی‌سیم است که در سال 1994 توسط کمپانی اریکسون ساخته شد و فقط در فاصله‌های کوتاه کاربرد دارد. فرکانس کاری آن در حدود 2.4 گیگاهرتز است و با مکانیسم مخابرات طیف گسترده از نوع پرش فرکانسی به برقراری ارتباط می‌پردازد. امروزه با حضور بلوتوث در اکثر دستگاه‌های موبایل مثل تبلت، تلفن هوشمند و هدست‌ها، همه آن را می‌شناسند. جالب است بدانید که تاکنون 7 نسل از بلوتوث توسعه یافته است و دو نسخه مورد بحث، تا به اینجا جدیدترین‌ها هستند.

  بلوتوث 3.1:

این نسخه، در واقع یک دگردیسی کوچک بر مبنای استانداردهای اصلی بلوتوث 3 است که به طور رسمی آن را با نام بلوتوث HS + 3.0 می‌شناسیم. سرعت انتقال داده در آن تا 24 مگابیت در ثانیه می‌رسد. اما اشتباه نکنید، در اینجا بلوتوث فقط برای شناسایی طرف گیرنده مورد استفاده قرار می‌گیرد و انتقال داده با استفاده از وای-فای انجام می‌پذیرد. جدای از سرعت بالاتر نسبت به نسل قبلی، بلوتوث 3.1 دارای یک کانال ارتباطی مطمئن‌تر است که امکان کنترل جریان انتقال داده را فراهم می‌کند که البته می‌توان آن را برای اپلیکیشن‌هایی که برای مبادلات غیرمهم مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیاز به جابه‌جایی حجم کوچکی از اطلاعات دارند، غیرفعال کرد.

از منظر مصرف انرژی، بلوتوث 3.1 یک رَویه مصرف انرژی جدید دارد که برای عمل در وضعیت‌های مشخص طراحی شده و مبنای آن، میزان قدرت سیگنال است. برای مثال، وقتی کاربری تلفن خود را داخل جیب راستش می‌گذارد ولی هدست بلوتوث به گوش چپش آویزان است، مصرف انرژی آنتن بلوتوث روی حداکثر می‌رود تا از برقرار ماندن ارتباط بی‌سیم اطمینان حاصل شود.



  بلوتوث 4.0:

این نسخه ویژگی‌های مرسوم نسخه‌های قبلی را در خود دارد، از جمله پروتوکل‌های بلوتوث کلاسیک، بلوتوث سرعت بالا، و بلوتوث کم مصرف. تاریخ پیدایش آن 30 ژوئن 2010 است. در این نسخه دستورالعمل‌های پیشرفته ارتباطات وای-فای همراه با تکنولوژی مرسوم بلوتوث در هم آمیخته‌اند تا کیفیت بهتری را ارائه نمایند که از این جمله می‌توان اشاره کرد به:

    - مصرف انرژی پایین: پروتوکل جدید، مصرف انرزی کمی را برای ارتباطات تا بُرد 50 متر را رقم می‌زند. به طور خلاصه، بلوتوث 4 فقط کسری از انرژی مورد استفاده در استاندارد کلاسیک بلوتوث را مصرف می‌کند آن هم بدون فدا کردن قدرت سیگنال، بلکه از طریق دگرگون شدن طراحی مربوط به دوره (یا چرخه) کاری بلوتوث. این سیستم جدید، برای انتقال داده‌های کوچک طراحی شده و طبیعی است که برای استفاده‌های طولانی مصرف انرژی نیز افزایش پیدا می‌کند.
    - امنیت بیشتر
    - سرعت بالاتر
    - کیفیت و پایداری بهتر در ارتباطات چند نقطه‌ای

هر زمان صحبت از بلوتوث می‌شود نسل‌های جدیدتر آن قابلیت‌های برتری دارند ولی باید توجه داشت که بروز یافتن این قابلیت‌ها بستگی به وجود تکنولوژی مشابه در دستگاه‌هایی که ارتباط متقابل برقرار می‌کنند دارد

[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 8:39 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما و اینک «فبلت» Galaxy Note II

بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین گوشی تلفن همراه حال حاضر دنیا تا چند روز دیگر همزمان با بازارهای جهانی در ایران عرضه می‌شود. تبلیغات محیطی برای Galaxy Note II آغاز شده است. ما نقدهای زیادی خوانده‌ایم و اطلاع داریم قرار است پای یک گوشی خوب در میان باشد.  با این حال سامسونگ هرگز ادعا نمی‌کند که سری Note را به عنوان یک ستیزه‌جو روانه میدان کرده است. گالکسی Note II درست مثل برادر بزرگ‌ترش، بازار خاصی را نشانه رفته که در حال حاضر کاملا خلوت به نظر می‌رسد. آنها می‌گویند چه اتفاقی می‌افتد اگر یک تلفن همراه صفحه نمایش بزرگی داشته باشد؟

منظور از صفحه نمایش بزرگ یک صفحه 5 اینچی و بزرگ‌تر است. ما می‌گوییم این هیجان‌انگیز است. تلفن‌های همراه با صفحه‌های 4، 4.3 و 4.5 اینچی راه خود را در پیش گرفته‌اند.  تبلت‌ها را هم با صفحات 9.7 و شاید 6.7 اینچی دیده بودیم. در حالی که بین هر دوی آنها یک حفره عمیق وجود دارد. الهه مهربان تکنولوژی خیلی زود دست به کار شد و کلمه «فبلت» را به دنیا هدیه داد. فبلت یعنی یک گوشی موبایل خوب که از تمام قابلیت‌های ارتباطی مثل wifi و 3G  برخوردار است و در عین حال صفحه نمایش بزرگ و باکیفیتی دارد.

و حالا...عصر فبلت‌ ها

این باعث می‌شود وبگردی با آن هیجان‌انگیز به نظر بیاید. به خصوص برای افرادی که نیاز دارند مدام آنلاین باشند.  اگر شما جزو آن دسته کاربرانی باشید که ترجیح می‌دهند سبک سفر کنند، فبلت گزینه هیجان‌انگیزی خواهد بود چون هم گوشی موبایل است و هم تبلت! وقتی Note عرضه می‌شد خیلی‌ها آن را جدی نگرفتند. حتی بعضی‌ها آن را مسخره کردند چون اعتقاد داشتند انجام مکالمه تلفنی با وجود صفحه نمایش بزرگ 5.3 اینچی، مسخره خواهد بود. آمارهای فروش اما حرف دیگری داشتند. ظاهرا کاربران بیشتر از هر کسی قدر تکنولوژی را می‌دانند.

همه چیز در باره یک اسطوره


موبایل‌ها و تبلت‌ها راه خود را در پیش گرفته‌اند. در حالی که بین هر دوی آنها یک حفره وجود دارد. ما می‌گوییم گالکسی نوت 2 یک فبلت است؛ حد وسط موبایل و تبلت! 

تبلیغات محیطی محصول آغاز شده است. ما نقدهای زیادی خوانده‌ایم و اطلاع داریم قرار است پای یک گوشی موبایل خوب در میان باشد. سامسونگ اما پیشدستی کرد، آنها خیلی خوب می‌دانند که در غیاب رقبای چغر نباید بازار ایران را تشنه نگه داشت. مراسم آنها همانطور برگزار شد که انتظار داشتیم. تقریبا تمام کمپانی‌های معتبر جهان چند روز قبل از عرضه محصول تازه‌شان میهمانی با شکوهی ترتیب می‌دهند و در آن درباره ویژگی‌های هیجان‌انگیز جدید صحبت می‌کنند.

تب و تاب آی‌فون 5 تازه خوابیده است و چه فرصتی از این بهتر؟  سامسونگ هرگز ادعا نمی‌کند که سری Note را به عنوان یک ستیزه‌جو روانه میدان می‌کند. گالکسی Note II درست مثل برادر بزرگترش، بازار خاصی را نشانه رفته که در حال حاضر کاملا خلوت است. آنها می‌گویند چه اتفاقی می‌افتد اگر یک تلفن همراه صفحه نمایش بزرگی داشته باشد؟ منظور آنها از صفحه نمایش بزرگ یک صفحه پنج اینچی و بزرگ‌تر است. ما می‌گوییم این هیجان‌انگیز است.

تلفن‌های همراه با صفحه‌های 4، 4.3 و 4.5 اینچی راه خود را در پیش گرفته‌اند. تبلت‌ها را هم با صفحات 9.7 و شاید 6.7 اینچی دیده بودیم. در حالی که بین هر دوی آنها یک حفره خالی وجود دارد. سامسونگ می‌گوید گالکسی نوت 2 یک فبلت است؛ حد وسط موبایل و تبلت!

و حالا...عصر فبلت‌ ها

ارزش خرید‌:

ویژگی‌ها: 180 گرم وزن، رنگ‌های سفید و خاکستری،‌ پردازنده چهار هسته‌ای  ARM Cortex-A9، حافظه داخلی 64، 32 و 16 گیگابایتی، قابلیت افزایش حافظه با استفاده از کارت‌های میکرو‌SD، سیستم عامل آندروید، صفحه نمایش 5.5 اینچی، قلم S-Pen جدید

سامسونگ چهارشنبه گذشته با برگزاری یک کنفرانس خبری به‌طور رسمی ‌از Galaxy Note II در ایران پرده‌برداری کرد. در این مراسم آنها به معرفی گالکسی نوت 2 و ویژگی‌هایش پرداختند.  مهر ماه گذشته، سامسونگ در حاشیه برگزاری نمایشگاه IFA در شهر برلین آلمان، در کنفرانس خود از گوشی 5.5 اینچی جدیدی رونمایی کرد. حالا نوبت رسانه‌های فناوری ایرانی بود تا پیش از ورود رسمی ‌این دستگاه به بازار کشور، از نزدیک با ویژگی‌های این تلفن هوشمند آشنا شوند. در این مراسم سانگ‌ ون جانگ، مدیر بخش ایران سامسونگ موبایل، به بررسی نقش غول فناوری کره‌ای در بازار کشورمان پرداخت: «سامسونگ طی سال گذشته با کمک سری محصولات گالکسی توانسته است رتبه اول خود در بازار ایران را حفظ کند و همچنین رتبه اول در بازار گوشی‌های هوشمند را به دست آورد».

او درباره محصول تازه می‌گوید: «گالکسی نوت 2 همه را به خلاق بودن دعوت می‌کند. این محصول به ایده‌های شما جان می‌دهد و کمک می‌کند تا این ایده‌ها را به آسانی و تنها با یک اشاره با همه به اشتراک بگذارید. نوت 2 به خلاقیت شما ارزش بیشتری می‌دهد.» در ادامه مراسم، بابک مهربانی به معرفی ویژگی‌های بارز گالکسی نوت 2 پرداخت. وجود امکانات جدیدی مانند Air View، Popup Note، Quick Command، Easy Clip  و قلم S Pen بهبود یافته، از جمله ویژگی‌های قابل ذکر در دومین نسل گالکسی نوت سامسونگ به‌حساب می‌آیند. تجربه کار ما با این گوشی/تبلت نشان داد که سامسونگ تلاش زیادی برای حفظ اندازه بدنه دستگاه نسبت به بزرگ شدن صفحه نمایش آن کرده است.

در نگاه اول و در مقایسه با نسل اول گالکسی نوت، تغییری مشاهده نخواهید کرد و این نکته در کنار ابعاد تصویر 16:9 محصول به‌عنوان نقاط قوت به حساب می‌آیند. سامسونگ با استفاده از قلم S Pen جدید که به نسبت نمونه اولیه هوشمندتر عمل می‌کند و ترکیب پردازنده چهار هسته‌ای و آندروید نسخه 4.1 تجربه کاملا متفاوتی از کار با یک گوشی هوشمند ایجاد کرده است.



نقد و بررسی سامسونگ گالکسی Note II

پس از فروش بالای گالکسی نوت اول، ساخت نسل دوم این محصول در دستور کار این کمپانی کره‌ای قرار گرفت. اکنون گالکسی نوت 2 اینجاست و می‌خواهد برای فبلت‌ها احترام کسب کند. در نسخه جدید همه چیز قدرتمندتر شده، حتی قطر صفحه نمایش نیز بزرگتر از نسل قبلی به نظر می‌رسد.

و حالا...عصر فبلت‌ ها


بدنه و طراحی 

در نخستین برخورد با گالکسی نوت 2، سریعا متوجه شباهت بسیار زیاد آن به گالکسی اس‌3 می‌شوید. به نظر می‌رسد آنها قصد دارند انتقادها را به جان بخرند و همین سیاست را در پیش بگیرند. گالکسی نوت 2 در مقایسه با نسخه اول این دستگاه، کمی ‌باریک‌تر و کشیده‌تر شده است. عضو جدید خانواده نوت، ابعادی برابر با 9.4×80.5×151.1 میلی‌متر دارد و به یک صفحه نمایش 5.5 اینچی مجهز است.

در کنار لوگوی سامسونگ که در بالای تلفن جای گرفته است، حسگرهای نزدیکی و روشنایی به همراه دوربین جلو قرار دارد. در سمت دیگر لوگو یک LED کوچک قرار گرفته است، که تکنولوژی‌اش را از گالکسی نکسوس به ارث برده است. این چراغ آبی رنگ شما را از پیامک‌ها، ایمیل‌ها و تماس‌های از دست رفته، با چشمک زدن آگاه می‌کند، وقتی که شارژ تلفن رو به اتمام باشد نیز، چراغ به رنگ قرمز درآمده و کمبود باتری را به کاربر اعلام می‌کند.



صفحه نمایش

صفحه نمایش 5.5 اینچی و Super AMOLED این دستگاه دارای کیفیت 1280×720 و تراکم 267 پیکسل در هر اینچ است. این صفحه نمایش بزرگ توسط شیشه ضد‌خش Gorilla Glass 2 محافظت می‌شود تا شما هیچ‌گونه نگرانی از بابت آسیب دیدن صفحه دستگاه خود نداشته باشید.

بر‌خلاف سایر تلفن‌های سامسونگ، گالکسی نوت 2 دیگر از تکنولوژی PenTile در صفحه نمایش خود استفاده نمی‌کند و سیستم جدیدی را جایگزین کرده است. تصاویر با کیفیت بسیار بالایی در این تلفن نمایش داده می‌شوند و رنگ‌ها بسیار گرم و جذاب به نظر می‌رسند. زاویه دید بسیار خوب نمایشگر، به همراه ‌اندازه بزرگ آن، گالکسی نوت 2 را به یک گزینه ایده‌آل برای فیلم دیدن تبدیل می‌کند. در روشنایی روز و زیر نور خورشید نیز اگر کمی‌Brightness را زیاد کنید، هیچ مشکلی نخواهید داشت.

و حالا...عصر فبلت‌ ها


 دوربین

دوربین هشت مگاپیکسلی نوت 2 قادر است تصاویری با کیفیت 2448×3264 پیکسل را برای شما شکار کند و فیلم‌های 1080p  را به ثبت برساند. کیفیت این دوربین بسیار بالا است، با نوت 2 رنگ‌هایی گرم در عکس‌های شما ثبت می‌شوند و جزئیات به خوبی قابل مشاهده هستند.

تنظیمات نرم‌افزاری متعددی در دوربین گالکسی نوت 2 در اختیار شما قرار گرفته، برای مثال شما می‌توانید با نگه داشتن دکمه ثبت تصاویر، با سرعت بسیار بالایی اقدام به ثبت تصاویر پیاپی کنید، جالب اینکه با وجود سرعت بالای عکسبرداری، حداقل تاری ممکن را در تصاویر خود شاهد خواهید بود. یکی از نکات منفی که در مورد دوربین اس 3 وجود داشت، نحوه فوکوس کردن آن بود که به صورت پیاپی تغییر می‌کرد؛ به نظر می‌رسد  سامسونگ در نوت 2 این مشکل را نیز برطرف کرده چرا که عملیات فوکوس در این دستگاه به نرمی‌ و با هوشمندی بالایی صورت می‌گیرد.


قلم S Pen

گالکسی نوت 2 با شعار تبلیغاتی «ایده‌ها منتظر نمی‌مانند» به بازار عرضه شده و به اعتقاد سامسونگ یکی از راه‌های پیاده‌سازی ایده‌ها، قلمی ‌است که زیر پوست نوت 2 قرار دارد. این قلم شاید از لحاظ ظاهری با قلم گالکسی نوت 10.1 تفاوت داشته باشد اما از لحاظ تکنولوژیک از ساختار مشابهی برخوردار است. در بررسی‌هایی که انجام دادیم، کار با S Pen بسیار روان صورت می‌پذیرفت و دستورات با کمترین تاخیر ممکن و البته دقت بالا به دستگاه انتقال می‌یافتند. دکمه‌ای روی S Pen قرار داده شده است که قابلیت‌های اضافه‌ای را با خود به همراه می‌آورد اما به نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان باید روی طراحی این دگمه زمان صرف کند چرا که نحوه جا گرفتن آن در دست را نمی‌توان بهترین وضعیت‌ممکن دانست.



نرم‌افزار

گالکسی نوت 2 اولین محصول سامسونگ است که از ابتدا با آندروید 4.1.1 یا جیلی بیلی به بازار عرضه می‌شود. تمام قابلیت‌های نهفته در سیستم عامل جدید آندروید روی رابط کاربری TouchWiz سامسونگ فعال شده و امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار داده. سرویس‌های اختصاصی سامسونگ از جمله S Voice ، AllShare و S Beam نیز در گالکسی نوت 2 حضور دارند.

سامسونگ روش فوق‌العاده‌ای در پیش گرفته است. با این حجم از تولید و انتشار آنها به زودی تبدیل می‌شوند به بزرگترین و مهم‌ترین تولیدکننده گوشی‌های موبایل در سراسر جهان! اگر من در اپل، HTC، نوکیا و یا سونی رئیس بودم حتما به آنها حسادت می‌کردم. با این حال بهتر است چند لحظه تمام حس‌های جهان را متوقف کنم و از شما بخواهم پیش خودتان فکر کنید این پیروزی پرشکوه و پرمنفعت، دقیقا با چه قیمتی به دست می‌آید؟

و حالا...عصر فبلت‌ ها

تنها چند ماه پیش بود که ما از تولید و عرضه گالکسی S3 خوشحال بودیم. مدت زیادی نگذشته ولی سامسونگ به زودی با Note II دوباره غافلگیرمان می‌کند. ظاهرا آنها قصد دارند فاصله زمانی ما بین این فستیوال جهانی شادی را کمتر کنند. ممکن است آنها به تبعات کارشان فکر کنند و باز هم بابت تولید و عرضه گوشی‌های یک شکل و یک‌نواخت احساس رضایت داشته باشند؟ گالکسی Note II به خانواده «نوت» تعلق دارد اما دقیقا شبیه گالکسی S3 به نظر می‌رسد!

درست به‌اندازه اولین ملاقات با Note هیجان زده‌ام. هر دوی این گوشی‌ها بازار خاصی را نشانه رفته‌اند که فعلا خلوت به نظر می‌رسد. سامسونگ می‌گوید چه اتفاقی می‌افتد اگر یک تلفن همراه صفحه نمایش بزرگی داشته باشد؟ منظور آنها از صفحه نمایش بزرگ یک صفحه پنج اینچی و بزرگ‌تر است. من می‌گویم این هیجان‌انگیز است.

تلفن‌های همراه با صفحه‌های 4، 4.3 و 4.5 اینچی راه خود را در پیش گرفته‌اند و تبلت‌ها را هم در اندازه 9.7 و شاید 6.7 اینچی دیده بودیم. در حالی که بین هر دوی آنها یک حفره خالی وجود دارد. سامسونگ می‌خواهد گالکسی نوت 2 را یک فبلت بدانیم؛ حد وسط موبایل و تبلت! این وسیله برای افرادی که علاقه زیادی به وب‌گردی دارند و در عین حال می‌خواهند تلفن و تبلت‌شان یکی باشد، کاملا ایده‌آل است.


[ دوشنبه 91/7/24 ] [ 8:37 عصر ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما فلش یو اس بی های آویزون! +عکس

حافظه‌های فلش یو اس بی، یکی از به درد بخور ترین چیزهایی هستند که هر کسی می‌تواند با خودش جا به جا کند. اما چه ایرادی دارد که فقط کاربرد آنها مد نظر نباشد و زیبا هم باشند؟

10 گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند

در اینجا 10 گردنبند مجهر به حافظه فلش را برای شما معرفی می‌کنیم که سلایق مختلف را هم پوشش می‌دهند. البته نمونه‌های بسیار بیشتری نیز وجود دارد که می‌توانست این فهرست را به 5 برابر افزایش دهد.

1. گردنبند کلیدی  


10 گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند

این آویز یک حافظه فلش 8 گیگابایتی را در پشت کلید نقره‌ای خود پنهان کرده و قیمتش 33.59 دلار است.



2. گردنبند یشمی 


10 گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند

این آویز غیرمعمول، از چوبی با طرح یشم ساخته شده که سازنده‌اش آن را در کالیفرنیا پیدا کرده. بعد از برش و پالیش دقیق، یک حافظه 2 گیگابایتی در دل آن جا گرفته و قیمتش هم 110 دلار است.



3. آویز ویکتوریایی نقش برجسته  


10 گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند

پشت این آویز کلاسیک، یک حافظه فلش 8 گیگابایتی پشت یک درب لولایی قرار دارد. برای خرید آن باید 40 دلار بپردازید.



4. آویزی از چوب گردو  


10 گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند

یک آویز دست‌ساز که از دل چوب گردو بیرون آمده و در خود حافظه‌ای 4 گیگابایتی را جا داده. قیمتش هم 50 دلار است.



5. گردنبند اسکاندیناویایی ساخت سواروفسکی
 

10 گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند

این گردنبند قلب گونه با کریستال‌های سواروفسکی زینت یافته و با باز شدن از وسط، حافظه 2 گیگابایتی خود را رونمایی می‌کند. قیمتش هم حدود 36 دلار است.



6. گردنبندی با طرح‌های فراکتالی  


10 گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند

اگر می‌خواهید درباره فراکتال‌های بیشتر بدانید به اینجا بروید. این اَشکال خود متشابه زیبایی‌های دیداری جذابی را خلق می‌کنند که در این مورد، در پس زمینه‌ای سیاه خودنمایی می‌کنند. یک حافظه 8 گیگابایتی هم در پشت قرار دارد و قیمت این آویز، 39 دلار است.



7. آویزی برای روزهای بارانی
 

10 گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند

بخشی که حافظه فلش را در خود جای داده، با یک آهنربا به زنجیر وصل شده و طراحی غریب آن هم خیلی چشم‌نواز است. قیمت این آویز، 40 دلار است.



8. آویزی با بلور کریستال  


10 گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند

این طراحی ساده مزین به تک کریستال سواروفسکی به درد خانم‌های ساده‌پسند می‌خورد. با 23 دلار می‌توانید صاحب این آویز و حافظ 8 گیگابایتی آن شوید.



9. آویزی برای دوست‌داران سیب گازخورده  


10 گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند

یک حافظه 4 گیگابایتی و کلی بلور، حتی اگر 61 دلار قیمت داشته باشد برای طرفداران اپل مسئله‌ای نیست. احتمالاً آن را خواهند خرید.



10. آویزی با نقش لاله نقره‌ای
 

10 گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند

این لاله? نقره‌ای در پس زمینه‌ای مشکی که کار دست‌هایی هنرمند هستند، پشت خود یک حافظه 4 گیگابایتی را پنهان داشته‌اند و البته، قیمت گزافی هم دارند. 199 دلار!


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 8:14 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما 10 جدال و رقابت بزرگ تاریخ تکنولوژی

شاید تعهد بیل گیتس برای اهدای 60 میلیارد دلار، وی را به بزرگترین خیّر و بخشنده تاریخ بشری تبدیل کرده باشد. در حالی که استیو جابز هیچ گاه تمایلی به انجام این کارها نداشت. شاید بزرگترین قدم استیو در این راه، تعریف از بخشندگی بیل گیتس باشد. جابز در کتاب زندگی نامه خود (به قلم والتر آیزاکسون) می گوید:

در واقع بیل هیچ قدرت تخیلی نداشته و هرگز چیزی را اختراع نکرده است و این دلیلی است که من فکر می کنم او اکنون در بخشش و بشردوستی احساس راحتی بیشتری دارد تا در تکنولوژی. او به شکل بی شرمانه ای تنها به سرقت ایده های دیگران می پردازد.

و البته گیتس هم از پاسخ دندان شکن به چنین گفته هایی ابایی ندارد و در سال 1998 هنگامی که اپل روزگار بدی را می گذراند، گفت:من نمی توانم تصور کنم که چرا (جابز) حتی حاضر نیست آن را امتحان کند (پذیرش مدیرعاملی اپل)؟ شاید وی می داند که نمی تواند یک برنده باشد!

هنوز هم با پیش رفتن جدال ها و رقابت های دنیای تکنولوژی، جابز-گیتس بیش از آنکه برای تند و تیز بودن شان ما را تحت تاثیر قرار دهند، به خاطر مدت طولانی بقای شان تاثیر گذارند. در بلندای رقابت اپل-مایکروسافت بسیار سخت است تصور کنیم که آنها راهی همچون رقابت اپل-سامسونگ را در پیش بگیرند. یک نبرد حماسی میان دو غول که به اتاق های دادگاه هم کشیده شده است. طرفداران دو آتشه اپل به صفحه فیس بوک سامسونگ نفوذ می کنند. در مقابل سامسونگی ها، این طرفداران دو آتشه را در تبلیغات شان به تمسخر می گیرند.

جالب اینجا است که با نگاهی به بزرگترین نزاع های دنیای تکنولوژی، همیشه جای پای اپل را مشاهده می کنید و می بیند که یک سر دعوا، اهالی کوپرتینو هستند. اما بگذارید به بهانه داستان کش دار دادگاه های اپل-سامسونگ، نگاهی داشته باشیم به بزرگترین جدال و رقابت های (بیشتر لفظی) تاریخ تکنولوژی نوین. پس در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید.

1- سامسونگ علیه اپل

میان اپل و هماورد کره جنوبی اش هیچ عشق گمشده ای را نمی توان یافت. حتی اگر این دو به عنوان شرکای تجاری به کار خود ادامه دهند، جنگ میان آنها از هنگام عرضه آیفون در 2008 آغاز شده است. هنگامی که سامسونگ برای مقابله با این محصول، تبلیغ « Apple Eater » را منتشر کرد.



و از آن زمان همه چیز در سرازیری سقوط و انحطاط افتاد. در نوامبر 2011 سامسونگ تبلیغ دیگری تهیه دید که مصرف کنندگان اپل را به صورت افراد بدون تفکر به تصویر کشید که توسط ماشین اعتیاد اپل گول خورده اند. شاید دلیل این کار، نشانه روی به سوی فن بوی ها و طرفداران دو آتشه اپل بود که همیشه در جبهه مقدم دفاع از این شرکت ایستاده اند. سامسونگ این رویه را با انتشار تبلیغی در مسابقات سوپربول 2012 در ابتدای سال جاری میلادی بسط و توسعه داد. و به تازگی هم مانند شیوه قدیمی خود، کمی قبل از معرفی آیفون 5 تبلیغ دیگری را در تقبیح طرفداران دو آتشه اپل منتشر کرده است.



2- اپل علیه مایکروسافت

این یکی داستانی طولانی دارد که فقط به نسخه کوتاه شده ای از آن بسنده می کنیم: همان طور که استیو جابز در مصاحبه 2007 خود داستان را بازگو کرده، نرم افزار مایکروسافت بر روی برخی نسخه های Apple II نصب بوده و پس از آن مایکروسافت MS-DOS را در سال 1981 برای کامپیوترهای شخصی IMB عرضه کرد. پس از آنکه اپل در سال 1985 مکینتاش را معرفی کرد، مایکروسافت با ویندوز تبدیل به یک رقیب تجاری برای اپل شد. یک سیستم عامل با عناصری که بسیار شبیه به مکینتاش طراحی شده بودند. با گذشت زمان، مایکروسافت ویندوز 95 را معرفی کرد و بیش از 90 درصد بازار کامپیوترهای شخصی را در دست گرفت. حال این شرکت سلطان بلامنازع این سرزمین بود.



هرچند که اپل هیچ گاه نتوانست سهم خود از بازار پی سی را بازیابی کرده و بهبود بخشد، اما پس از بازگشت جابز، نمایش خارق العاده ای را در دهه 2000 به نمایش گذارد و پایه گذار انقلاب عظیمی در صنعت موبایل شد.

مایکروسافت هم که تبلت خود را 10 سال قبل از رونمایی آیپد به نمایش گذارده بود، گاها از این رقابت تنگاتنگ ضربات سختی خورده است. از این رو بیل گیتس در واکنشی کاملا سرد و بی رمق نسبت به آیپد گفته بود: « It’s OK »



3- اپل علیه آی بی ام




قبل از آن که مایکروسافت تبدیل به رقیب اپل و آدم بده داستان شود، اپل بیگ بلو را موی دماغ خود می دید. زیرا این شرکت جایگزینی برای کامپیوترهای اپل معرفی کرده بود: PC در سال 1981. جابز احساس انزجار بسیار شدیدی نسبت به IBM داشت. در آن سال، وی شرکت آی بی ام را در یک تبلیغ تلویزیونی ، با «برادر بزرگتر» داستان 1984 مقایسه کرد. وی همچنین در یک اظهار نظر در دهه 80 گفته بود: «اگر به هر دلیلی، ما مرتکب یک اشتباه بزرگ شویم و IBM برنده شود، احساس شخصی من این است که ما برای 20 سال وارد عصر تاریکی ( Dark Ages ) دنیای کامپیوتر خواهیم شد.



4- اپل علیه دل



موسس و مدیرعامل شرکت Dell، مایکل دل هنگامی در رادار استیو جابز قرار گرفت که در سال 1997 طی یک اظهار نظر بسیار مشهور، اعلام کرد که اگر وی مسئولیت اپل را بر عهده داشت «آن را تعطیل می کردم و پول ها را به سهام داران بر می گرداندم» هرچند که دل بعدها از درک اشتباه این جمله توسط دیگران گفت. جابز که در دهه 90 و 2000 از دل برای مقابله با آی بی ام استفاده می کرد، این بار باید پاسخ می داد: «به شکل قابل توجهی در حال حاضر تنها اپل و دل مشغول پول درآوردن از این صنعت هستند. آنها با حضور در Wal-Mart و ما با ابداعات مان،»



5- اپل علیه گوگل



در سال های بعد گوگل جای دل را گرفت. کمپانی ای که با سیستم عامل اندروید یک بار دیگر خشم جابز را شعله ور ساخت. چیزی که جابز آن را یک دزدی کامل از روی iOS اپل می دانست. جابز به آیزاکسون گفته بود: «من قصد دارم اندروید را نابود کنم، زیرا این یک محصول دزدی است. من خواهان یک جنگ اتمی داغ بر علیه آن هستم… اگر لازم باشد تا آخرین نفس خواهم جنگید و تا آخرین سکه از اندوخته بانکی 40 میلیارد دلاری اپل را خرج خواهم کرد تا این اشتباه را اصلاح کنم.» و البته این کینه و عداوت باعث نشد که گوگل هنگام مرگ جابز در 2011 صفحه اول خود را به ادای احترام به جابز اختصاص ندهد.



6- اپل علیه آدوبی

جابز تنها به جنگ با بازیگران بزرگ زمان خود بسنده نمی کرد. وی اسلحه خود را به سوی ادوبی هم نشانه رفت و به آن حمله کرد. جابز برنامه فلش ادوبی را چندان جدی نمی گرفت و حتی از پشتیبانی از آن بر روی آیفون و آیپد هم سر باز زد. در یکی از نشست های درون شرکتی، جابز توضیح داد که وی فکر می کند ادوبی تنبل و کند است. «آنها همه پتانسیل های لازم برای انجام کارهای جذاب را دارند، اما از انجام آن سر باز می زنند… هر وقت یک مک کرش می کند، اغلب اوقات تنها دلیل آن فلش است.»



در ابتدا ادوبی با یک کمپین تبلیغاتی به مبارزه با اپل پرداخت. در این کمپین گفته می شد «We ♥ Apple» اما داستان اینگونه ادامه می یافت «چیزی که ما دوست نداریم، این است کسی بتواند آزادی شما را سلب کند و به شما اجازه ندهد که انتخاب کنید چه می خواهید خلق کنید و چگونه می خواهید آن را خلق کنید و چه تجربه کاربری را از وب انتظار دارید.» البته در سال 2011 ادوبی تصمیم به حذف فلش از ابزارهای قابل حمل گرفت.



7- سان مایکروسیستمز علیه مایکروسافت

رک گویی های جابز در دنیای فناوری امری نادر و کمیاب بود، اما در اواخر دهه 90 اسکات مک نلی، مدیرعامل وقت سان مایکروسیستمز در نطق آتشینی راه جابز را در پیش گرفت. بزرگترین دشمن مک نلی، مایکروسافت بود. او ویندوز NT را یک توپ مویی بزرگ دانست و تیم مدیریت مایکروسافت را متهم می کرد. بزرگترین شکایت مک نلی از مایکروسافت، دریافت مبالغ حق لایسنس بسیار بالا توسط این شرکت بود.



در یک مورد مک نلی یک راه حل پیشنهاد کرده بود:برخی از کارهای بیهوده ای که حکومت درآمدها را صرف آن می کند کنار گذاشته شوند و از این پول برای خرید تمام سهام مایکروسافت استفاده شود. آنگاه تمام دارایی فکری و معنوی خود را به صورت عمومی عرضه کنند. ویندوز رایگان برای همه. آنگاه می توانیم مجسمه برنزی گیتس را می توان بسازیم و آن را در جلو وزارت تجارت و بازرگانی نصب کنیم.»



8- اوراکل علیه مایکروسافت



یکی دیگر از مدیرعامل های فرّار، لری الیسون از اوراکل بود که در اواخر دهه نود با تب مایکروسافت ناخوش و نابینا شده بود. حتی در مقطعی الیسون یک شرکت خصوصی را استخدام کرده بود تا زباله های مایکروسافت را خریداری کرده و درون آنها به دنبال اخبار و اسناد این شرکت بگردند. وی حتی با سخاوت تمام پیشنهاد کرده بود که اوراکل زباله هایش را به رایگان، به دفتر مرکزی مایکروسافت بفرستد! او گفته بود: «من آماده هستم که زباله های مان را به ردموند ارسال کنم، و آنها می توانند خودشان را درون آن غرق کنند.»



9- موتورولا علیه اپل



قبل از آنگه موتورولا توسط گوگل خریداری شود، این شرکت یک آگهی 60 ثانیه ای در سوپربول بر علیه اپل پخش کرد. در این آگهی، که برای تبلت زوم ساخته شده بود، یک آینده استرلیزه و مدیریت شده تحت کنترل اپل به تصویر کشیده شده بود که یک کاربر ابزارهای موتورولا در آن دست به شورش می زند. البته این تبلیغ چندان متقاعد کننده نبود: چندی بعد در پایان همان سال تولید زوم متوقف شد.



10- AT&T علیه ورایزن



ای تی اند تی و ورایزن هیچ گاه با هم دوست نبوده اند، اما آتش این انزجار در اوایل سال 2011 داغ تر شد. هنگامی که ورایزن آیفون را به لیست قراردادهایش اضافه کرد و به حاکمیت انحصاری AT&T بر این محصول را پایان داد. این دو با تبلیغات متقابل به گونه ای مقابل هم ایستادند که کاملا برای کاربران معنی دار بود. برای مثال فرد آزمون گر ورایزن پس از در دست گرفت آیفون می گفت: «بله، اکنون می توانیم شما را بشنویم.» این آگهی کنایه ای بود به اطلاعات منتشر شده درباره تماس های از دست رفته در AT&T. در مقابل هم ای تی اند تی بر روی عدم قابلیت آیفون های ورایزن در برقراری تماس تلفنی و استفاده از وب به صورت همزمان تمرکز کرد. اپل (برای یک بار هم که شده)‌ در اینجا سعی کرد نقش مصلح را بازی کند. انتشار مجموعه ای از تبلیغات اپلی که در آنها به شکل منحصر به فردی اشاره می شد که «دو تا بهتر از یکی است».


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 8:11 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما راهنمای عملی خرید تلویزیون های صفحه باریک

برای خیلی از مردم این کار ساده‌ای است؛ آنها به نزدیک‌ترین فروشگاه می‌روند و اولین تلویزیونی را که فروشنده توصیه می‌کند، زیر بغل زده و با خود به خانه می‌آورند. این روش شاید در مورد مدل‌های ارزان‌قیمت خیلی خطرناک نباشد اما وقتی شما بالای یک میلیون تومان هزینه می‌کنید، اصلا عاقلانه نیست. حداقل وقتی این نوشته را خواندید دیگر چنین کاری را تکرار نکنید.

 LED به جای LCD

قیمت نمونه‌های LCD واقعا وسوسه کننده است. همین حالا می‌توانید با بهایی کمتر از یک میلیون تومان یکی از آنها را بخرید اما دست نگه دارید چون قدم در راه اشتباه گذاشته‌اید. همیشه همه چیز در قیمت و پرداخت بهای کمتر خلاصه نمی‌شود. تلویزیون‌های LCD در حال حاضر از رده خارج شده و جای خود را به تکنولوژی LED داده‌اند. با ورود سه بعدی‌ها، نمونه‌های LED حالا قیمت کمتری دارند. از همه مهم‌تر کیفیت برتر آنهاست. پس به خودتان لطف کنید و LED بخرید!

 گیرنده دیجیتال

گیرنده‌های دیجیتال قیمت چندان بالایی ندارند. تنها با 60 یا 70 هزار تومان ناقابل می‌توانید یکی از آنها را بخرید. این کار برای خانواده‌هایی که قبلا یک تلویزیون آنالوگ خریداری کرده‌اند بسیار ساده و دلپذیر است اما وقتی پای خرید یک تلویزیون تازه در میان است، چطور؟ ما قصه‌های زیادی درباره صرفه‌جویی بلدیم و می‌توانیم همه آنها را از حفظ برایتان تعریف کنیم. خیالتان راحت! خرید یک تلویزیون بدون گیرنده آنالوگ نه تنها شامل حال قانون صرفه‌جویی نمی‌شود، بلکه کمی ‌غیرمنطقی و بی‌تجربگی است. مدل‌های جدید همه روی خودشان گیرنده دیجیتال دارند.

خوش سلیقه باشید

ممکن است یک تی‌شرت یقه هفت صورتی داشته باشید و در عین حال به شلوار مخمل میل کبریتی قهوه‌ای‌تان هم عشق ‌ورزید. کفش بادی آبی رنگ‌تان را هم دوست دارید؟ استفاده از تلویزیون، گیرنده دیجیتال، سینمای خانگی و پخش کننده دی وی دی با برندهای مختلف درست شبیه ‌این است که تی شرت صورتی، شلوار مخمل میل کبریتی قهوه‌ای و کفش بادی آبی‌تان را با هم بپوشید و حس خوش تیپی داشته باشید! موقع خرید تلویزیون به ‌این نکته ساده اما مهم دقت کنید. لطفا!

بزرگ بزرگ و بزرگ‌تر


تماشای تصاویر در یک صفحه بزرگ حتما جذاب خواهد بود اما به موضوع مهم‌تری هم فکر کنید. آیا می‌توانید تلویزیونی 55 اینچی را داخل یک اتاق شش متری جا بدهید؟ بعد خودتان کجا خواهید نشست؟! اندازه صفحه نمایش تلویزیون را متناسب با ابعاد اتاق انتخاب کنید.

یک توصیه خطرناک


خود من همچنان Sony را ترجیح می‌دهم اما شما می‌توانید Samsung یا LG را انتخاب کنید. قیمت تلویزیون‌های Sony به طور معمول بالاتر است. این تلویزیون‌ها در عین حال طراحی خشک و غیر منعطفی دارند. در عوض تنوع محصولات دو قلوهای کره‌ای بیشتر است و راحت‌تر با پرده اتاق ست می‌شوند.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 8:10 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما صفحه گوشی تان را شبیه iPhone 5 کنید

برنامه های شبیه ساز آندروید به آیفون کم نیستند، یعنی به نحوی جدید هم نیستند! ولی حتما چیز جالبیست؛ چرا که کاربران اندروید را به شدت مجذوب خودش کرده است. اگر شما هم جزء آن دسته افراد هستید تا iOS 6 را در اندروید تجربه کنید، به تازگی اپ جدیدی به اسم Fake iPhone در اپ استور گوگل آپلود شده که نویسنده اش جزئی از گروه  XDA Developers بوده است. این برنامه به حدی قوی است که صفحه گوشی اندرویدیتان را دقیقا شبیه آیفون 5 می کند! این به طوریست که حتی برنامه های پیش فرض آیفون هم دست نخورده باقی مانده اند. ستون های پیشفرض، 4 تا اند اما در صورتی که مایل باشید می توانید آن ها را به 5 تا نیز تغییر دهید.

چه کنیم تا گوشی اندرویدیمان مانند iPhone 5 به نظر برسد؟

البته در هنگام استفاده از برنامه با محدودیت هایی نیز، مواجه می شوید؛ مثلا نمی توانید جای آیکون ها را تغییر دهید یا از ویجت ها در صفحه اصلی استفاده کنید. البته با وجود این که لمس کردن اکثر برنامه ها، موجب باز شدن برنامه اصلی شان در اندروید می شوند، اما مثلا با لمس برنامه پسبوک، تبلیغات نمایش داده می شود و این اصلا خوب نیست؛ چرا که نشان می دهد که فیک آیفون 5 یک برنامه تبلیغاتی است.

نکته قابل توجه: اگر از برنامه خسته شدید و خواستید تا دوباره به سیستم قبلی خود بازگردید، مراحل زیر را در پیش گیرید؛

Advanced > Switch Launcher


حالا که با این برنامه آشنا شدید، آیا از فیک آیفون 5 به عنوان سویج اصلی دستگاه اندرویدتان استفاده می کنید؟ اگر نه، به غیر از این برنامه از چه برنامه های دیگری برای زیبا سازی یا شبیه سازی دستگاه خود استفاده می کنید؟ آن را با ما در میان بگذارید.


[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 8:10 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
محبوب کن - فیس نما مهم ترین نکات امنیتی ایمیل

امنیت اینترنت، موضوعی که همه ما می دانیم مهم است، اما گاهی اوقات این موضوع به راحتی در پس زوایای ذهنمان می نشیند، و شروع به فریب خودمان با این باور که "چنین چیزی برای من اتفاق نخواهد افتاد” می کنیم. خواه این نیروی ویرانگر جدیدترین ویروس یا تنها تلاش هایی برای هک کردن از سوی یک هکر جوان تازه وارد باشد، ما تنها یک کلیک از درگیر شدن با مشکلات امنیتی که ترجیح می دهیم با آن مواجه نشویم، فاصله داریم. در هیچ کجا این مسئله به اندازه ایمیل هایمان صحت ندارد.


مت هونان مقاله ای گیرا در وبگاه  Wired در مورد امنیت اینترنت و نیز در مورد اینکه چگونه او قربانی نقص های امنیتی آنلاین گوناگون شده، نوشته است. در این مقاله، او نوشت "خطاهای امنیتی اشتباه من بود، و من بسیار، بسیار به خاطر آنها متأسف و پشیمانم.” او به حقایق بسیار جدی دست یافت: در بیشتر موارد جایی که ما با سکسکه های امنیتی روبرو می شویم، می توانیم ردپای این موضوع را در جهل و غفلت خود بیابیم.

7 نکته مهم امنیت ایمیل که باید بدانید

تمرین ها و تجربه های آنلاین ایمن در حفظ صد در صد هویت آنلاین شما و رهایی از ویروس ها، هکرها و همه گونه حقه ها و شیطنت های مبتنی بر اینترنت، ارزشمند هستند. و بهترین مکان برای شروع کجاست؟ صندوق پستی تان. در اینجا برخی نکات ساده اما مهم امنیتی آمده است که تا آنجا که امکان دارد باید برای حفظ امنیت حساب ایمیل خود بدانید.

1. از حساب های ایمیل جداگانه استفاده کنید.


اگر شما همانند بیشتر مردم هستید، حساب ایمیل تان احتمالا قطب مرکزی فعالیت های شخصی شماست. همه اطلاعیه های فیس بوک، ثبت نام های وبگاه، خبرنامه ها، پیام های شما، و غیره به ایمیل تان فرستاده می شوند، درست است؟ این بدان معنا است که شما همه تخم مرغ هایتان را در یک سبد می گذارید، اگر آن سبد اتفاقی سقوط کند، شما همه تخم مرغ هایتان را با آن از دست خواهید داد.

به بیانی دیگر، اگر شما همه فعالیت های خود را به یک حساب ایمیل معطوف کنید، چه اتفاقی می افتد هنگامی که کسی سر زده واردش می شود؟ می خواهم بگویم احتمال این وجود دارد که آنها به هر چیز دیگری دسترسی یابند. به همین دلیل شما می بایست از چندین حساب ایمیل استفاده کنید.

داشتن حساب های ایمیل جداگانه نه تنها به افزایش امنیت شما کمک خواهد کرد، بلکه همچنین به ارتقا بهره وری شما می انجامد. تصور کنید اگر بتوانید تمامی ایمیل های کاری خود را در یک حساب کاری ادغام کنید؛ تمامی دوستان و خانواده با حساب شخصی تان مکاتبه می کنند؛ دارای یک حساب تفننی برای وبگاه ها هستید؛ و یک حساب دم دستی برای لینک های هرزنامه ای ناشناخته دارید. به این ترتیب، اگر کسی حساب کاری تان را هک کند، تمام ایمیل های شخصی تان هنوز در امان هستند.

2. یک گذرواژه منحصر به فرد ایجاد کنید.


همراه با اندیشه چندین حساب، می بایست همچنین یک گذرواژه (رمز عبور) کاملا یکتا و منحصر به فرد برای هر یک از حساب های ایمیل خود داشته باشید. حتا اگر تصمیم به نگهداشتن یک حساب ایمیل اصلی دارید، مطمئن شوید که گذرواژه آن 100% منحصر به فرد است.

استفاده از یک گذرواژه برای همه حساب های تان، اشتباهی در سطح افراد تازه کار است. فرض کنید کسانی ایمیل شخصی تان را هک کنند پس تمامی اطلاعیه های دریافتی فیس بوک، یادآوری های eBay، و غیره را مشاهده می کنند. هر هکر ابلهی آن حساب ها را با گذرواژه های یکسان به عنوان حساب ایمیل تان آزمایش خواهد کرد، و در مورد شما آنها موفق خواهند شد.

7 نکته مهم امنیت ایمیل که باید بدانید

این توصیه ای معمولی است، می دانم، اما بسیاری از مردم هنوز آن را نادیده می گیرند. باید اعتراف کنم، برای مدت زمان بسیار طولانی، من نیز از گذرواژه ای یکسان به واقع برای همه حساب هایی که داشتم، استفاده می کردم. هنگامی که یکی از دوستانم به گذرواژه ام پی برد (بدون انگولک کردن چیزی، خوشبختانه) دانستم که زمان فهمیدن و عاقل بودن است.

3. مراقب کلاهبرداری های فیشینگ باشید.


هنگامی که با یک شرکت یا محصول خاص که نیازمند اطلاعات حساب شما است، سر و کار دارید، تا به حال چنین پیامی را دیده اید: هرگز اطلاعات شخصی شما را واگذار نمی کنیم. ما هرگز گذرواژه شما را درخواست نخواهیم کرد. هنگامی که کسی ایمیلی شامل درخواست اطلاعات شخصی تان برای شما می فرستد، بی درنگ می فهمید که این یک نیرنگ است.

اما سطح دیگری از این نوع کلاهبرداری وجود دارد و فیشینگ نامیده می شود. اساسا، کاربران بد اندیش و مغرض وبگاه هایی با ویژگی های برتر و پر سر و صدا (به عنوان نمونه، eBay، آمازون، فیس بوک، و غیره) را شبیه سازی و جعل کرده و عنوان می کنند که با مشکلاتی با حساب شما روبرو هستند؛ همه شما می بایست کاری برای رو به راه نمودن این مسئله انجام دهید و آن ارسال نام کاربری و گذرواژه به آنها به منظور تأیید اعتبارتان است. گاهی اوقات آنها حتا شما را به وبگاهی جعلی که دقیقا همانند وبگاه واقعی به نظر می رسد، ارتباط یا پیوند می دهند.

مراقب باشید. در حقیقت، هر زمان که اطلاعات شخصی تان به موقعیت بدون رو در رویی (عدم دیدار انسانی به صورت رو در رو) کشانده شد، کلاهبردار یاب شما می بایست بلند و آشکار به صدا درآید.

4. هرگز روی لینک ها در ایمیل ها کلیک نکنید.


فیشینگ مرا به سوی نکته بعدی ام می برد. هر زمان که لینکی (پیوند) را در یک ایمیل می بیند، در 99% اوقات نباید روی آن کلیک کنید. تنها موارد استثنایی هنگامی است که شما در انتظار ایمیل خاصی هستید، همچون لینک ثبت نام یک انجمن یا ایمیل فعال سازی حساب کاربری بازی، یا چیزهایی همانند این.

اگر شما یک ایمیل هرزنامه که تلاش می کند تا خدمات یا محصول خاصی را به شما بفروشد، دریافت می کنید، هرگز بر روی هیچ یک از لینک های درون آن کلیک نکنید. هرگز نمی دانید که آنها شما را به کجا هدایت خواهند کرد. گاهی اوقات آنها ممکن است امن باشند؛ اوقاتی دیگر آنها شما را مستقیم به سوی درهای جهنم می برند و با انبوهی از نرم افزارهای مخرب و ویروس ها مواجه می کنند. اگر شما ایمیلی از بانک خود یا هر خدمات دیگری (به عنوان مثال، پرداخت صورت حساب یا قبض) دریافت نمودید، همیشه به صورت دستی از وبگاه بازدید کنید. بدون کپی کردن و چسباندن (paste). بدون کلیک مستقیم. بعدها از خود سپاسگذاری خواهید کرد.

7 نکته مهم امنیت ایمیل که باید بدانید

5. پیوست های ناخواسته را باز نکنید.

پیوست ها هنگامی که به ایمیل می آیند، چیزهای فریبنده ای هستند. اگر شما در انتظار چیزی از طرف یک دوست یا دایی یا عمو هستید، پس با اطمینان، دست به کار شوید و پیوست را باز کنید. به تصاویر خنده داری که برایتان فرستادند بخندید. هنگامی که شما شخص فرستنده پیوست را می شناسید، همه چیز خوب است.

اما در صورتی که ایمیل ناخواسته ای است، هرگز هیچ فایل پیوستی را باز نکنید. حتا اگر فایل سالم و بی ضرر به نظر برسد، شما ممکن است با جهانی از آزار و ناراحتی روبرو شوید. نام فایل ها می تواند جعلی باشد. JPEG ها می توانند با ظاهر مبدل EXE ها باشند و آن EXE ها به محض دانلودشان اجرا خواهند شد و سپس شما ویروسی در دست هایتان خواهید داشت.

6. ویروس ها و نرم افزارهای مخرب را اسکن کنید.


اگر ایمیلی را باز می کنید و به هر حال مشکوک به نظر می رسد، دست به کار شوید و یک اسکن کننده نرم افزار های مخرب و ویروس را اجرا کنید. هر ایمیل هرزنامه ای شما را به ویروس آلوده نخواهد کرد و این ممکن است زیاده روی به نظر برسد که هر زمان یک ایمیل مشکوک را باز می کنید، اسکن کننده نرم افزار های مخرب را اجرا نمایید، اما در امان بودن بهتر از تأسف خوردن است. در آن زمان که تصمیم می گیرید که به آن اجازه شروع دهید، می تواند زمانی باشد که رایانه شما یک keylogger را بارگذاری می کند.

7 نکته مهم امنیت ایمیل که باید بدانید

7. از وای-فای عمومی پرهیز کنید.

و در نهایت، هنگامی که در اینترنت عمومی هستید از بررسی ایمیل خود پرهیز کنید. بله، می دانم هنگامی که منتظر هواپیما برای رسیدن به ورودی (گیت) پرواز خود هستید، این می تواند برای بیرون کشیدن گوشی هوشمند یا لپ تاب تان برای بررسی پیام های جدید، وسوسه انگیز باشد. متاسفانه، وای-فای عمومی می تواند بسیار نا امن باشد.

برنامه هایی آن بیرون وجود دارند که شبکه یاب نامیده می شوند که بی تحرک در پس زمینه دستگاه برخی هکرها اجرا می شوند. شبکه یاب تمامی داده های بیسیم جاری در سراسر یک شبکه خاص را زیر نظر می گیرد، و آن داده ها ممکن است برای اطلاعات مهمی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. همانند نام کاربری و گذرواژه شما.

عجیب است که با سپری شدن سال ها، امنیت در مواردی سفت و سخت تر می شود و ما به همان اندازه ای که همیشه در جهات دیگر فعال بوده ایم، آسیب پذیر باقی می مانیم. امنیت ایمیل به عقل سلیم و تصمیم های دقیق منحصر می شود. اجازه ندهید تنبلی و آسایش بر آرزو و خواست شما برای محافظت و آرامش سایه افکند

[ یکشنبه 91/7/23 ] [ 8:9 صبح ] [ آیسان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 85
کل بازدیدها: 221969